Ζολώτας, ο Έλληνας κοσμηματοπώλης του τζετ σετ, με το απαράμιλλο αρχαιοελληνικό στυλ
Αφιέρωμα στην ιστορία του οίκου από τη γαλλική Madame – Lefigaro
Τα κοσμήματα Ζολώτας αγκαλιάζουν ξανά το πνεύμα της εποχής. Μετά από μία δεκαετία στροφής στα μπιζού, τώρα οι γυναίκες επιστρέφουν στην λάμψη του αληθινού.
«Ακούω ακόμα τα λόγια του Karl Lagerfeld όταν ανοίξαμε τη μπουτίκ μας στο Παρίσι το 2016: "Αχ, Zolotas! Είστε τυχεροί, κρατάτε τον νεωτερισμό της αρχαιότητας!», θυμάται η πρόεδρος της εταιρείας Marianne Le Clere-Papalexis, που κρατάει τα ηνία του οίκου από το 2004.
«Δεν έχουμε καμία σχέση με τη μόδα. Οι δημιουργίες μας είναι αμέτρητες, θα μπορούσαν να είναι από το 1960, από το 1990 ή από χθες.
Τα κοσμήματά μας δεν είναι εμπνευσμένα από κανένα άλλο εμπορικό σήμα, αλλά από την κληρονομιά μας», συνεχίζει η πρόεδρος του οίκου σε ένα αφιέρωμα που κάνει η γαλλική Madame – Lefigaro για τον οίκο κοσμημάτων Ζολώτας.
Στο αφιέρωμα γίνεται μία αναδρομή στην ιστορία του οίκου από τότε που πρωτοξεκίνησε το 1895, μέχρι τις «χρυσές» δεκαετίες του 1960 έως τη δεκαετία του 1990, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Υπάρχουν κύκλοι», λέει η πρόεδρος. «Δεν μπορούμε να είμαστε γραμμικοί, κανείς δεν μπορεί. Δεν έχουμε ακολουθήσει τη μόδα, δεν δίνουμε αρκετή προσοχή στον ανταγωνισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κόσμημα μας θεωρήθηκε ως υπερβολικά καλλιτεχνικό, πολύ εκτός εποχής και ότι θα έπρεπε να έχουμε εξελιχθεί».
Αθήνα, 1895. Ο Ευθύμιος Ζολώτας επιστρέφει στην πατρίδα του αφού έμαθε το επάγγελμα του κοσμηματοπώλη στο Παρίσι. Ο γιος του, ο Ξενοφών, γεννημένος το 1904, δεν προορίζονταν να συνεχίσει την επιχείρηση. Διαδέχεται τον πατέρα του, σχεδόν κατά τύχη.
Από τη δεκαετία του 1970 υπήρχε πάντα μία boutique Zolotas στο Παρίσι. Ωστόσο, τη δεκαετία του 1990 μεταφέρεται ως shop in shop σε ένα multi-brand κατάστημα, το οποίο κλείνει το 1998.
Ωστόσο το 2016 ο «Ζολώτας» επιστρέφει στο Παρίσι με ένα νέο κατάστημα στη Rue de Miromesnil 3, υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Παπαλέξη, διευθύνοντα σύμβουλο και καλλιτεχνικό διευθυντή του Οίκου Ζολώτα, διευρύνοντας το φάσμα και προσφέροντας πιο προσιτές δημιουργίες.
«Είμαστε ευτυχείς που οι πελάτες είναι πιστοί στο ραντεβού μας. Ο στόχος μας τώρα είναι να μπούμε δυναμικά στην αγορά. Ψάχνω για τον νέο σχεδιαστή που θα μπορεί να δημιουργήσει θαύματα αληθινά για την κληρονομιά μας», σημειώνει ο κ. Παπαλέξης.