xOrisOria News

Αλλαγή φορολογικού πλαισίου αποσβέσεων ζητεί ο ΣΕΒ

Ο ΣΕΒ προτείνει μεταξύ άλλων ο επιτρεπόμενος χρόνος μεταφοράς ζημιών να είναι τουλάχιστον στη 10ετία, και ιδανικά χωρίς χρονικό περιορισμό.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σχέδιο νόμου που θα παρέχει κίνητρα για στρατηγικές επενδύσεις αναμένεται να κατατεθεί εντός του Απριλίου στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομίας. Τα κίνητρα θα σχετίζονται με φοροαπαλλαγές υπό τη μορφή υπεραποσβέσεων, ενώ εξετάζεται και η αύξηση του χρονικού ορίου των αποσβέσεων από την πενταετία στη δεκαετία. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δώσει ώθηση στις επιχειρήσεις ώστε να μπορέσουν να γίνουν περισσότερες επενδύσεις, ένας τομέας όπου χωλαίνει τα τελευταία χρόνια η χώρα μας, αλλά και να γίνουν ανταγωνιστικές έναντι των ξένων εταιρειών. Σύμφωνα μάλιστα με τον ΣΕΒ αυτό είναι απολύτως αναγκαίο να συμβεί λόγω του τεράστιου επενδυτικού κενού που εξακολουθεί να υφίσταται στη χώρα μας και βεβαίως του σημαντικού επενδυτικού ανταγωνισμού που υπάρχει μεταξύ της Ελλάδας και των υπόλοιπων χωρών στην ευρύτερη περιοχή για την προσέλκυση επενδύσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, σημειώνει ο ΣΕΒ, επιβάλλεται να αλλάξει ο φορολογικός χειρισμός των αποσβέσεων και να συγκλίνουμε ως χώρα με τα κίνητρα που χρησιμοποιούν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Οπως τονίζεται στην ειδική έκθεση του Συνδέσμου, η Ελλάδα έχει καταλήξει να είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. που ταυτόχρονα:

α) Προβλέπει ένα πολύ περιορισμένο χρονικό περιθώριο (5 έτη) μέσα στο οποίο μπορεί να γίνει συμψηφισμός ζημιών με μελλοντικά κέρδη.

β) Περιορίζει τόσο αυστηρά τη δυνατότητα προσαρμογής των φορολογικών αποσβέσεων στην ωφέλιμη ζωή του παγίου.

Ο συνδυασμός αυτών των χαρακτηριστικών του πλαισίου πλήττει ειδικά τις επιχειρήσεις που επενδύουν συστηματικά σε καινοτόμο εξοπλισμό ή που επενδύουν σε πάγια με μακρύ χρόνο απόδοσης. Κατά συνέπεια υπονομεύεται η αύξηση των επενδύσεων στη βιομηχανία και τη μεταποίηση, που αποτελεί το 9% του ΑΕΠ και ο εθνικός στόχος που έχει θέσει η κυβέρνηση κατόπιν πίεσης του ΣΕΒ και άλλων βιομηχανικών οργανώσεων είναι το μερίδιο αυτό να φτάσει στο 12% τα επόμενα χρόνια, όταν υπερβαίνει το 15% στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Τι προτείνουν οι βιομήχανοι για το νέο πλαίσιο αποσβέσεων:

• Να αυξηθεί ο επιτρεπόμενος χρόνος μεταφοράς ζημιών τουλάχιστον στη 10ετία, και ιδανικά χωρίς χρονικό περιορισμό, όπως προβλέπει η πρόταση οδηγίας για τη κοινή εταιρική βάση φορολογίας (CCTB – Common Corporate Tax Base) αλλά και ήδη συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.

• Να υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής των φορολογικών συντελεστών και κυρίως η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε φορολογικούς συντελεστές και λογιστικούς (IFRS), όταν είναι δυνατό να αποδειχθεί έγκυρα και από τρίτους (π.χ. κατασκευαστές) η ωφέλιμη ζωή του παγίου, όπως ήδη προβλέπει η πρόταση οδηγίας για τη CCTB.

• Να υπάρχει δικαίωμα επιλογής ως προς τη δυνατότητα σταθερής ή μεταβλητής μεθόδου αποσβέσεων (αύξουσα ή φθίνουσα μέθοδος).

Σημειώνεται τέλος ότι από το 2019 η φορολογική επιβάρυνση στα επιχειρηματικά κέρδη και, κυρίως, τα διανεμόμενα μερίσματα διαμορφώνεται σε πιο ανταγωνιστικά επίπεδα. Ομως, αυτή η εξέλιξη αφορά σε μεγαλύτερο βαθμό τους μικρομετόχους, αφού για πιο μεγάλους επενδυτές προστίθενται πάντα η ειδική εισφορά καθώς και οι ασφαλιστικές εισφορές που βαρύνουν μετόχους εφόσον αυτοί συμμετέχουν και στη διοίκηση της επιχείρησης και που δυνητικά αυξάνουν την επιβάρυνση σταθερά σε υψηλά, σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, επίπεδα.

ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr

Use Facebook to Comment on this Post