Μια νέα σημαντική ανακάλυψη έρχεται να ισχυροποιήσει περισσότερο την ιστορικότητα του Ευαγγελίου. Έτσι θραύσμα παπύρου που βρέθηκε σε αρχαία αιγυπτιακή προσωπίδα μούμιας περιέχει το παλαιότερο αντίγραφο του Ευαγγελίου που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα.
Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι εντόπισαν το κομμάτι του παπύρου, στο οποίο είχε απόσπασμα από το Ευαγγέλιο, γραμμένο στην ελληνική γλώσσα, ως υλικό για να φτιάξουν μια προσωπίδα σε αιγυπτιακή μούμια.
«Έχουμε ανακτήσει αρχαία κείμενα από τον πρώτο, τον δεύτερο και τον τρίτο αιώνα. Όχι μόνο χριστιανικά κείμενα, όχι μόνο βιβλικά αποσπάσματα, αλλά και κλασικά ελληνικά κείμενα και έγγραφα, εγκόσμια έγγραφα και επιστολές», δήλωσε ο Craig Evans καθηγητής των Μελετών της Καινής Διαθήκης στο Acadia Divinity College όπως είπε στο Live Science.
Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι εντόπισαν το κομμάτι του παπύρου, στο οποίο είχε απόσπασμα από το Ευαγγέλιο, γραμμένο στην ελληνική γλώσσα, ως υλικό για να φτιάξουν μια προσωπίδα σε αιγυπτιακή μούμια.
«Έχουμε ανακτήσει αρχαία κείμενα από τον πρώτο, τον δεύτερο και τον τρίτο αιώνα. Όχι μόνο χριστιανικά κείμενα, όχι μόνο βιβλικά αποσπάσματα, αλλά και κλασικά ελληνικά κείμενα και έγγραφα, εγκόσμια έγγραφα και επιστολές», δήλωσε ο Craig Evans καθηγητής των Μελετών της Καινής Διαθήκης στο Acadia Divinity College όπως είπε στο Live Science.
Οι ερευνητές αναλύοντας τα κείμενα που βρέθηκαν στην προσωπίδα της μούμιας, τα αντέγραψαν προκειμένου να διαπιστώσουν εάν τα κείμενα που είναι γραμμένα και ανήκουν στο Ευαγγέλιο του Μάρκου έχουν υποστεί αλλαγές με την πάροδο του χρόνου.
Έτσι διαπίστωσαν ότι :
«Έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι τα πρωτότυπα κείμενα και τα πρώτα αντίτυπα τους ήταν σε κυκλοφορία για εκατό χρόνια ή σε καλύτερη περίπτωση για 200 χρόνια», δήλωσε ο Έβανς.
«Ένας αντιγραφέας που δημιουργούσε ένα αντίγραφο κατά τον τρίτο αιώνα προφανώς θα είχε στη διάθεσή του πρωτότυπα κείμενα του πρώτου αιώνα ή αντίγραφα του δεύτερου αιώνα», είπε ο καθηγητής .
Αντιδράσεις για τη λήψη των αρχαίων κειμένων από την προσωπίδα της μούμιας
Παρά το γεγονός ότι η ανακάλυψη του Evans δεν είναι αμελητέα, εντούτοις πολλοί μελετητές στον κόσμο της αρχαιολογίας διαφώνησαν με τη διάλυση της αρχαίας προσωπίδας της μούμιας για την πρόσβαση στα κείμενα του παπύρου.
Άλλοι, ιστορικοί μελετητές των χριστιανικών κειμένων αντέδρασαν με τη δημοσίευση των κειμένων του ευαγγελίου του πρώτου αιώνα.
Ο Brice Jones, υποψήφιος διδάκτωρ της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Κονκόρντια (Concordia University) ανησυχεί με τους απολογητές οι οποίοι συχνά «παρουσιάζουν όχι ακαδημαϊκές πιστοποιήσεις» και αυτό είναι μέρος του προβλήματος με τις ιδιωτικές συλλογές, που αρνούνται στους ανθρώπους του κόσμου να δουν την κληρονομιά τους με την απόκρυψή τους, ενώ πρέπει να εμφανίζονται δημόσια και να αποτελούν αντικείμενο μελέτης και απόλαυσης.
Στο blog του έγραψε: «Η επιστημονική κοινότητα θα πρέπει να έχει όλο και μεγαλύτερη επίγνωση των πρακτικών αυτών, πως τα αντικείμενα αυτά χρησιμοποιήθηκαν καθώς και τις θρησκευτικές ατζέντες που βρίσκονται πίσω από αυτά».
Η Roberta Mazza, λέκτορας Κλασικών Σπουδών και Αρχαίας Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ (University of Manchester) έγραψε στο blog της σχετικά με την ανακάλυψη του Evans:
«Αυτοί οι άνθρωποι δεν κάνουν καμία καλή υπηρεσία στο κοινό και στην πολιτιστική μας κληρονομιά. Το κοινό παρακολουθεί τις ιστορίες φαντασίας για ανάκτηση αποσπασμάτων παπύρου και την ημερομηνία τους καθώς και την αναζήτηση των πρωτότυπων χριστιανικών κειμένων».
ΠΗΓΗ
«Έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι τα πρωτότυπα κείμενα και τα πρώτα αντίτυπα τους ήταν σε κυκλοφορία για εκατό χρόνια ή σε καλύτερη περίπτωση για 200 χρόνια», δήλωσε ο Έβανς.
«Ένας αντιγραφέας που δημιουργούσε ένα αντίγραφο κατά τον τρίτο αιώνα προφανώς θα είχε στη διάθεσή του πρωτότυπα κείμενα του πρώτου αιώνα ή αντίγραφα του δεύτερου αιώνα», είπε ο καθηγητής .
Αντιδράσεις για τη λήψη των αρχαίων κειμένων από την προσωπίδα της μούμιας
Παρά το γεγονός ότι η ανακάλυψη του Evans δεν είναι αμελητέα, εντούτοις πολλοί μελετητές στον κόσμο της αρχαιολογίας διαφώνησαν με τη διάλυση της αρχαίας προσωπίδας της μούμιας για την πρόσβαση στα κείμενα του παπύρου.
Άλλοι, ιστορικοί μελετητές των χριστιανικών κειμένων αντέδρασαν με τη δημοσίευση των κειμένων του ευαγγελίου του πρώτου αιώνα.
Ο Brice Jones, υποψήφιος διδάκτωρ της Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Κονκόρντια (Concordia University) ανησυχεί με τους απολογητές οι οποίοι συχνά «παρουσιάζουν όχι ακαδημαϊκές πιστοποιήσεις» και αυτό είναι μέρος του προβλήματος με τις ιδιωτικές συλλογές, που αρνούνται στους ανθρώπους του κόσμου να δουν την κληρονομιά τους με την απόκρυψή τους, ενώ πρέπει να εμφανίζονται δημόσια και να αποτελούν αντικείμενο μελέτης και απόλαυσης.
Στο blog του έγραψε: «Η επιστημονική κοινότητα θα πρέπει να έχει όλο και μεγαλύτερη επίγνωση των πρακτικών αυτών, πως τα αντικείμενα αυτά χρησιμοποιήθηκαν καθώς και τις θρησκευτικές ατζέντες που βρίσκονται πίσω από αυτά».
Η Roberta Mazza, λέκτορας Κλασικών Σπουδών και Αρχαίας Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ (University of Manchester) έγραψε στο blog της σχετικά με την ανακάλυψη του Evans:
«Αυτοί οι άνθρωποι δεν κάνουν καμία καλή υπηρεσία στο κοινό και στην πολιτιστική μας κληρονομιά. Το κοινό παρακολουθεί τις ιστορίες φαντασίας για ανάκτηση αποσπασμάτων παπύρου και την ημερομηνία τους καθώς και την αναζήτηση των πρωτότυπων χριστιανικών κειμένων».
ΠΗΓΗ
Use Facebook to Comment on this Post