Για το σκοπό αυτό η Inmarsat θα συνεργαστεί με παρόχους δικτύων 4G, ώστε να δημιουργηθούν τα κατάλληλα δίκτυα που θα επιτρέπουν τη μεταφορά δεδομένων από το έδαφος στον αέρα και αντίστροφα. Το δίκτυο που προβλέπεται να καλύπτει το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν αναμένεται να είναι ολοκληρωμένο πριν από το τέλος του 2016.
Βασικό συστατικό του προγράμματος θα αποτελέσει ο δορυφόρος Europasat, ο οποίος θα αναλάβει να προσφέρει υποστήριξη από το επίπεδο του διαστήματος, διασφαλίζοντας ότι οι συνδέσεις θα παραμένουν συνεχείς, καθώς το εκάστοτε αεροσκάφος θα μετακινείται από το δίκτυο της μίας κεραίας στην άλλη.
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία το υβριδικό δίκτυο που θα δημιουργηθεί θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την υποστήριξη μιας ευρείας γκάμας δραστηριοτήτων. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις χρήσης από κυβερνητικές υπηρεσίες για ασφαλείς επικοινωνίες ή κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών, που θα έχουν επιφέρει βλάβες στα επίγεια δίκτυα.
Η επιλογή χρήσης συνδυασμού δορυφόρων και της επίγειας υποδομής κεραιών έγινε τόσο για να αυξηθεί η χωρητικότητα δεδομένων των δικτύων και συγχρόνως να μην υπάρξει σημαντική επιβάρυνση στις χρεώσεις προς τους επιβάτες-χρήστες.
Η Inmarsat θα ακολουθήσει την αρχιτεκτονική «αέρος- εδάφους», η οποία σύμφωνα με το BBC θα προσομοιάζει με την προσέγγιση της GoGo στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία προσφέρει υπηρεσίες ευρυζωνικού Internet κατά τη διάρκεια των πτήσεων από το 2008. Μία άλλη αμερικανική εταιρεία, η AT&T, αναπτύσσει ένα ανταγωνιστικό σύστημα αυτή την περίοδο, που θα καλύπτει το σύνολο της Βόρειας Αμερικής.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο δορυφόρος Europastat θα είναι κοινός με την Hellas Sat, η οποία θα τον χρησιμοποιήσει για την αντικατάσταση του υφιστάμενου δορυφόρου Hellas Sat 2 και για την περαιτέρω ανάπτυξη των δορυφορικών επικοινωνιών της Hellas Sat. Ο κοινός δορυφόρος θα κατασκευαστεί από τη γαλλική εταιρεία Thales Alenia Space και η εκτόξευση προγραμματίζεται για το 2016.