Βολές θεσμών κατά Σπίρτζη για καθυστερήσεις στους 38 σταθμούς διοδίων στην Εγνατία

Μόνο για την περίοδο 2018-2019 τα έργα συντήρησης που απαιτούνται για τον αυτοκινητόδρομο είναι άνω των 150 εκατ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Οταν οι επικεφαλής των θεσμών πληροφορήθηκαν από κύκλους της αγοράς την εκτίμηση πως οι πιθανότητες το υπουργείο Υποδομών να βάλει διόδια στην Εγνατία Οδό –προεκλογικά, σε μια περιφέρεια στην οποία η συμφωνία των Πρεσπών έχει γιγαντώσει το αντιπολιτευτικό μένος– είναι ελάχιστες, ο εκνευρισμός τους ήταν εμφανής».

Αυτό εξηγούν στην «Κ» πηγές με γνώση του θέματος, προσθέτοντας ότι δεν προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι η συνάντηση των επικεφαλής των θεσμών με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη έγινε σε τεταμένο κλίμα.

Ο υπουργός βρέθηκε αντιμέτωπος με πιεστικές ερωτήσεις για μια σειρά θεμάτων που κατά τους θεσμούς καθυστερούν αδικαιολόγητα πάνω από έναν χρόνο την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Το ζήτημα αναμένεται να καταγραφεί στις σημαντικές εκκρεμότητες της ελληνικής πλευράς στην έκθεση της δεύτερης μεταμνημονιακής αξιολόγησης και ενδεχομένως να απαιτήσει διορθωτικούς χειρισμούς από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ).
Ειδικότερα, οι θεσμοί καταλογίζουν στο υπουργείο Υποδομών, κατ’ αρχήν, την καθυστέρηση στην κατασκευή των 38 νέων σταθμών διοδίων της Εγνατίας, όπως προβλέπουν υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί το 2014 και το 2017.
Επίσης ζητήθηκε από τον υπουργό να εξηγήσει γιατί για τα διόδια στην Ασπροβάλτα και στο Ωραιόκαστρο, η κατασκευή των οποίων έχει ήδη ολοκληρωθεί από τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2018, δεν έχει προχωρήσει η αδειοδότηση λειτουργίας τους, παρά τη συμφωνία θεσμών – κυβέρνησης πως αυτό θα γινόταν μέσα σε μία εβδομάδα από την κατασκευή τους. Σχόλια έγιναν και για τη μετάταξη έως και 226 υπαλλήλων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. (η οποία δεν παραχωρείται αλλά επί του παρόντος έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας) στο υπουργείο Υποδομών και σε άλλους οργανισμούς του δημόσιου τομέα, στο πλαίσιο της σχετικής δυνατότητας μετατάξεων, με αποτέλεσμα τη λειτουργική αποδυνάμωσή της σε μια συγκυρία που απαιτείται να προχωρήσουν τάχιστα μεγάλες εργασίες συντήρησης και άλλα έργα ώστε να μην απαξιωθεί η προς παραχώρηση υποδομή. Εδώ άλλωστε κρύβεται και το ζήτημα με τα ταμειακά διαθέσιμα των 190 εκατ. ευρώ της Εγνατίας Οδού Α.Ε., τα οποία το υπουργείο εμφανίζεται να θέλει να διαφυλάξει και το ΤΑΙΠΕΔ και οι υποψήφιοι επενδυτές να διοχετευτούν στις απαραίτητες συντηρήσεις που δεν προχωρούν.

Τα έργα συντήρησης

Ενδεικτικά αναφέρεται αρμοδίως πως μόνο για την περίοδο 2018-2019 τα έργα συντήρησης που απαιτούνται είναι άνω των 150 εκατ. ευρώ, ενώ ορισμένες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον συνολικό προϋπολογισμό για τις εκτεταμένες παρεμβάσεις που απαιτούνται για τη δομική αποκατάσταση των οδοστρωμάτων, τη συντήρηση των έργων και την αναβάθμιση των στηθαίων, ώστε να είναι ο αυτοκινητόδρομος σε συμμόρφωση με τα ισχύοντα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα, έως και τα 5,5-6 δισ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό πως στην Εγνατία λειτουργούν 33 σήραγγες αλλά μόνο δύο από αυτές πλήρως αδειοδοτημένες, καθώς οι υπόλοιπες λειτουργούν υπό καθεστώς προσωρινής –συνεχώς ανανεωνόμενης– αδειοδότησης, αλλά με απαγόρευση διέλευσης επικίνδυνων φορτίων, που στην πράξη καταστρατηγείται.

ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *