Το μαχητικό 6ης γενιάς της ρωσικής Αεροπορίας που πρόκειται να αντικαταστήσει σε υπηρεσία τα αεροσκάφη 4ης και 4++ γενιάς, προγραμματίζεται να πετάξει για πρώτη φορά πριν το 2025 σύμφωνα με ρωσικά δημοσιεύματα κα να εισέλθει σε υπηρεσία το 2030.
«Εκτιμούμε ότι το νέο μαχητικό 6ης γενιάς θα πετάξει πριν το 2025. Θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση, όπως υπολογίσουμε όχι αργότερα από δύο ή τρία χρόνια μετά το 2020», δήλωσε σχετικά ο Vladimir Mikhailov της UAC (United Aircraft Corporation). Το αεροσκάφος εκτιμάται πως θα εισέλθει σε υπηρεσία στις αρχές μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ΄30 μεταξύ 2032 και 2035.
Το αεροσκάφος θα φέρει επαναστατικά οπλικά και άλλα συστήματα, ενώ θα μπορεί να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 5 mach θα κινείται δηλαδή στο υπερ-υπερηχητικό φάσμα ταχυτήτων.
«Το αεροσκάφος θα είναι υπερυπερηχητικό με αρκετά mach, μονοθέσιο, αόρατο στον εχθρό, υπερ-ευέλικτο, θα μπορεί να εκτελεί πολλαπλές αποστολές και θα είναι κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά», δήλωσε επιπρόσθετα ο Mikhailov, ο οποίος έδωσε και μερικά ακόμη στοιχεία για τη φύση του οπλικού αυτού συστήματος:
«Το αεροσκάφος θα διαθέτει πιλοτήριο αλλά θα μπορεί να πετά τόσο με πιλότο όσο και χωρίς αυτόν. Με άλλα λόγια θα υπάρχει σε δύο εκδόσεις: Μια επανδρωμένη και μια μη επανδρωμένη».
Το αεροσκάφος θα φέρει και υπερυπερηχητικά βλήματα τα οποία θα μπορούν να φτάνουν ταχύτητα μέχρι 9 mach, (είτε αέρος-αέρος είτε αέρος-εδάφους/επιφανείας) και να ελίσσονται μέχρι και 110g! Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Δεκεμβρίου της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα.
Την ίδια στιμή το σχέδιο καλλιτεχνική απεικόνιση ενός νέου, επόμενης γενεάς μαχητικού για την Αεροπορία των ΗΠΑ, αποδέσμευε η Boeing.
Στην απεικόνιση παρουσιάζεται ένα αεροσκάφος χωρίς ουραίο πτέρωμα με σύμμορφους αεραγωγούς για τους κινητήρες και με κόκπιτ που φαίνεται ως επανδρωμένο. Κατά το AWST η όλη σχεδίαση απεικονίζει περισσότερο ένα μαχητικό πολλαπλού ρόλου με έμφαση στις αποστολές αέρος-εδάφους.
Η έλλειψη ουραίο πτερώματος, το σχήμα των πτερύγων και η σύμμορφη σχεδίαση της ατράκτου υποδηλώνει ένα αεροσκάφος χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth), βελτιστοποιημένο για διείσδυση σε εχθρικές αεράμυνες και πιθανά με δυνατότητα επίτευξης υπερηχητικών ταχυτήτων.
Επίσης, η φιγούρα στο κόκπιτ εκτιμάται ότι αποτελεί ένδειξη της πρόθεσης της Boeing να ασπαστεί με την κρατούσα άποψη της Αεροπορίας των ΗΠΑ για την ύπαρξη δυνατότητας προαιρετικής επάνδρωση στο μελλοντικό μαχητικό, όπως ακριβώς και στο ρωσικό μαχητικό. Θα αναπτύσσει ταχύτητα ίσως και 5,5 Mach και θα αναπτυχθεί μια ολόκληρη νέα οικογένεια όπλων αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους.
Με βάση τον υφιστάμενο προγραμματισμό η AFSAB θα ενημερώσει την ηγεσία της Αεροπορίας των ΗΠΑ για τα αποτελέσματα της μελέτης τον Ιούλιο του 2017 και θα υποβάλλει την τελική μελέτη τον Δεκέμβριο του 2017.
Το αεροσκάφος θα αντικαταστήσει αρχικά τα F-22 το 2030 και από το 2040 τα πρώτα F-35 Lightning II που εισέρχονται σήμερα σε υπηρεσία.
Επίσης, πιθανά η «οικογένεια συστημάτων» θα περιλαμβάνει και αεροσκάφος – οπλοστάσιο (arsenal plane) που θα φέρει πληθώρα όπλων και θα προσβάλει στόχους υποδεικνυόμενους από πολλαπλά αεροσκάφη – αισθητήρες.
Βλέπουμε ότι και τα δύο μαχητικά προβλέπεται να ενταχθούν σε υπηρεσία σχεδόν ταυτόχρονα. Η μοναδική άλλη χώρα η οποία έχει σχέδιο, αλλά έχει ακόμα «μέλλον» είναι η Κίνα.
…..
https://youtu.be/MlXY8tQJlPs
pronews.gr