Γυρίσματα ταινιών από αυτόνομα drones

Γυρίσματα ταινιών από αυτόνομα drones

REUTERS/FABRIZIO BENSCH

Ερευνητές του Carnegie Mellon University δουλεύουν πάνω σε ένα σύστημα εναέριας κινηματογράφησης με αυτόνομα drones, το οποίο μαθαίνει τις οπτικές προτιμήσεις των ανθρώπων και δεν απαιτεί προκαθορισμένες/ προγραμματισμένες σκηνές, GPS tags για τον εντοπισμό των στόχων ή προϋπάρχοντες χάρτες του περιβάλλοντος.
«Φέρνουμε τη δύναμη ενός σκηνοθέτη μέσα στο drone» είπε ο Ροτζέριο Μπονάτι, διδακτορικός στο Robotics Institute του CMU. «Το drone έρχεται σε θέση για να καταγράψει τις πιο σημαντικές πλευρές μιας σκηνής. Αυτόνομα κατανοεί το περιεχόμενο της σκηνής- πού βρίσκονται εμπόδια, πού ηθοποιοί- και εξάγει ενεργά συμπεράσματα σχετικά με το ποιες οπτικές γωνίες θα δημιουργήσουν μια πιο ενδιαφέρουσα οπτικά σκηνή. Επίσης βγάζει συμπεράσματα σχετικά με το πώς θα παραμείνει ασφαλές και δεν θα συντριβεί».
Ως στόχος γενικά, το «καλλιτεχνικά ενδιαφέρον» είναι υποκειμενικό και η μαθηματική ποσοτικοποίησή του είναι δύσκολη, οπότε το σύστημα εκπαιδεύτηκε με βάση μια τεχνική ονόματι deep reinforcement learning. Στο πλαίσιο μελέτης, οι χρήστες έβλεπαν σκηνή σε έναν φωτορεαλιστικό εξομοιωτή που παρουσίαζε μεταβολές στην οπτική (εμπρός, πίσω, αριστερά, δεξιά). Επίσης, διερευνήθηκαν και άλλοι παράγοντες, όπως η απόσταση, η θέση του ηθοποιούν στην οθόνη κ.α. Οι χρήστες βαθμολογούσαν τις σκηνές ανάλογα με το πόσο ευχάριστες και καλλιτεχνικά ενδιαφέρουσες τις έβρισκαν. Έτσι, το σύστημα διαπίστωσε ότι κάποιες κινήσεις ήταν πιο ενδιαφέρουσες από κάποιες άλλες.
Σύμφωνα με τον Μπονάτι, η ομάδα ήθελε να κάνει τη συμπεριφορά που αναπτύχθηκε ικανή για γενική χρήση, πηγαίνοντας από την εκπαίδευση και την προσομοίωση στα πραγματικά σενάρια. «Μελλοντικές δουλειές θα μπορούν να διερευνούν πολλές διαφορετικές παραμέτρους ή να ικανοποιούν συγκεκριμένες καλλιτεχνικές προτιμήσεις, με βάση το στυλ ενός καλλιτέχνη ή το είδος μιας ταινίας» είπε ο Σεμπάστιαν Σέρερ, ερευνητής του Robotics Institute.
Μεταξύ άλλων, το σύστημα είναι σε θέση να διατηρεί καθαρή οπτική επαφή με τον ηθοποιό, αποφεύγοντας το φαινόμενο των εμφράξεων (occlusions): «Είμαστε η πρώτη ομάδα που βρίσκει νέους τρόπους να αντιμετωπίζει την έμφραξη, που δεν είναι απλά δυαδικοί, μα μπορούν να ποσοτικοποιούν πόσο κακή είναι η έμφραξη» σημείωσε ο Μπονάτι. Επίσης, υπάρχουν και καινοτομίες όπως η πρόβλεψη των γωνιών κίνησης του ηθοποιού και ένα σύστημα χαρτογράφησης του περιβάλλοντος μέσω Lidar.
Το σύστημα αυτό θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στον τομέα της ψυχαγωγίας (σινεμά, τηλεόραση) και στα σπορ, αλλά και σε τομείς όπως η ασφάλεια, πχ με drones που μελετούν σκηνές εγκλήματος για τον εντοπισμό στοιχείων και την καλύτερη διερεύνησή τους.

Προτεινόμενα για εσάς

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑnaftemporiki.gr

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *