Στο παρελθόν
Η πρώτη εμπορική σερβιέτα μίας χρήσης δημιουργήθηκε το 1888 στην Αμερική. Εκείνη την εποχή, οι διαφημίσεις για την περίοδο θεωρούνταν ταμπού. Όταν το προϊόν δεν κατάφερε να φτάσει σε πολλές γυναίκες στην αγορά, αποσύρθηκε.
Το 1920
Λινό ύφασμα ενωμένο με ιμάντα. Εκείνη την εποχή, οι νοσοκόμες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ανακάλυψαν ένα υλικό το οποίο χρησιμοποιούσαν σε τραυματισμένους στρατιώτες για να απορροφά το αίμα. Εμπνευσμένη από τις νοσοκόμες, η Kimberly Clark έφτιαξε την σερβιέτα Kotex, την πρώτη επιτυχημένη σερβιέτα μίας χρήσης.
Το 1930
Ταμπόν με απλικατέρ από χαρτόνι. Το 1934, η Tampax εφηύρε τα πρώτα ταμπόν μίας χρήσης με απλικατέρ. Τότε απευθυνόταν κυρίως στις παντρεμένες γυναίκες, αφού πολλοί πίστευαν ότι τα ταμπόν μπορούσαν να αφαιρέσουν την παρθενιά ή να προκαλέσουν ευχαρίστηση.
Το 1940
Την δεκαετία του 1940 δημιουργήθηκαν ταμπόν χωρίς απλικατέρ. Λόγω της αυξημένης σωματικής δραστηριότητας των γυναικών στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όλο και περισσότερες γυναίκες χρησιμοποιούσαν ταμπόν αναγκαστικά.
Από το 1936 ως το 1943 η χρήση των ταμπόν αυξήθηκε κατά 5 φορές
Αυτή είναι μια ζώνη η οποία χρησιμοποιούνταν με σερβιέτες μίας χρήσης. Μετά τον πόλεμο, οι γυναίκες διώχτηκαν από τα εργοστάσια και γύρισαν σπίτι. Εκείνη την εποχή, οι διαφημιστικές εταιρίες ήθελαν οι γυναίκες να μην μιλάνε πολύ για την περίοδο και να μην την χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία για να μην κάνουν τις δουλειές του σπιτιού.
Το 1960
Παρ’όλο που την δεκαετία του ’60 έγινε σημαντική πρόοδος για τα δικαιώματα των γυναικών, δεν παρατηρείται κάποια σημαντική αλλαγή όσον αφορά τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Παρατηρείται όμως η επιστροφή των επαναχρησιμοποιούμενων σερβιετών από ένα κίνημα οικολόγων χίπις.
Το 1970
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 εφευρέθηκε η αυτοκόλλητη σερβιέτα και στις ΗΠΑ επιτράπηκε η διαφήμιση προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην τηλεόραση.
Το 1980
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 άρχισαν να χρησιμοποιούνται υπεραπορροφητικά ταμπόν με πλαστικό απλικατέρ. Η δημιουργία τους οδήγησε σε αρκετές περιπτώσεις συνδρόμου τοξικού σοκ, το οποίο προκάλεσε 84 θανάτους.
Η λέξη «περίοδος» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην αμερικανική τηλεόραση από την Cortney Cox για μια διαφήμιση της Tampax το 1985.
Το 1990
Η πρώτη διαφήμιση για σερβιέτες μαζί με αίμα προβλήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Το 2010
Παρ’όλο που τα εμμηνορροϊκά κύπελλα εφευρέθηκαν την δεκαετία του 1930, έκαναν δυναμική επιστροφή. Ο λόγος είναι ότι είναι πιο οικονομικά, φιλικά στο περιβάλλον και υγιεινά σε σχέση με τα ταμπόν και τις σερβιέτες.
Οι Αμερικανίδες ξοδεύουν πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Μια γυναίκα χρησιμοποιεί περίπου 17.000 σερβιέτες κατά την διάρκεια της ζωής της