Δεν έχουμε αρκετές πληροφορίες για την ζωή του, το βασίκοτερο όμως είναι πως σύμφωνα με αναφορές που έχουμε και μετά από αποκάλυψη που του έγινε από τον Θεό , έγραψε τα πράγματα τα οποία έμαθε και είδε, μέσα σε 42 βιβλία .
Από αυτά τα βιβλία λιγοστά πράγματα έχουμε στα χέρια μας καθώς όπως λέγεται βρισκόντουσαν στην βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και κάηκαν ή τα έκρυψαν , ώστε να μην μάθει κανείς την αλήθεια για την σχέση του Ελληνικού πνεύματος με τον Χριστιανισμό .
Βλέπετε μέσα σε αυτά όπως θα διαπιστώσετε , αναφέρονται στοιχεία που δείχνουν ότι όχι μόνο γνώριζαν στα χρόνια εκείνα οι άνθρωποι τον Θεό αλλά ήξεραν πράγματα τα οποία εμείς μαθαίνουμε τώρα στις μέρες μας .
Ο Ερμής ως μαθητή του είχε τον Ασκληπιό , στον οποίο έμαθε όσα γνώριζε αλλά όταν αυτός προσπάθησε να μάθει στους ανθρώπους πράγματα για τον Ένα Θεό , σκοτώθηκε από τον Δία που δεν ήθελε να γίνουν όλα αυτά φανερά στον κόσμο.
Έτσι καθώς τα κείμενα αυτά απαγορεύτηκαν από το να διαβάζονταν, λίγοι τα έδωσαν σημασία και ευτυχώς για εμάς αντιγράφηκαν ώστε να είναι διαθέσιμα και σήμερα για μελέτη.
Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μερικά από τα κείμενα αυτά με σχόλια αριθμημένα ώστε να γίνουν πιο κατανοητά .
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με το πρώτο μέρος καθώς δεύτερο θα ακολουθήσει σε δεύτερο άρθρο.
Καθώς συλλογιζόμουν μια μέρα το θέμα της δημιουργίας των όντων, με τις δυνάμεις μου μετέωρες σα να είχα πάθει βαρύ ύπνο ή σωματικό κάματο, με τις αισθήσεις μου παράλυτες, άκουσα ένα υπερμέγεθες απεριόριστο ον να με καλεί ονομαστικά λέγοντάς μου:
– Τι θέλεις να ιδείς, να μάθεις και να γνωρίσεις Ερμή;
– Συ ποίος είσαι; του είπα.
– ο Ποιμάνδρης, ο νους της αυθεντίας.
1. Είδε ο Ερμής μια ύπαρξη την οποία δεν μπορούσε να καταλάβει με τις αισθήσεις του.
2. Νους της Αυθεντίας. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό που ονομάζουμε Θεία Πρόνοια.
Ξέρω αυτό που θέλεις να μάθεις και βρίσκομαι μαζί σου παντού.
Κι εγώ του λέω θέλω να μάθω για τα όντα , να εννοήσω τη Φύση,
να γνωρίσω το Θεό.
Πόσο θέλω να σε ακούσω !
Και απαντά αυτός , έχε κατά νου όσα θέλεις να μάθεις κι εγώ θα σε διδάξω.
Με το που είπε αυτό μεταμορφώθηκε και εν ριπή οφθαλμού ανοίχτηκαν τα πάντα μπροστά μου.
Είδα τότε μια θέα πλημμυρισμένη από φως και καταγοητεύτηκα.
Ύστερα από λίγη ώρα είδα ένα κατωφερές σκοτάδι γεννημένο μερικώς σε μια μεριά, φοβερό και στυγνό σε σπειροειδές σχηματισμό.
Είδα επίσης να μεταβάλλεται το σκοτάδι εκείνο σε μια υγρά φύση αφάνταστα ταραχώδη, από τα βάθη της οποίας έβγαινε πυρωμένος καπνός, κι άκουσα κι’ έναν ανεκλάλητο σπαρακτικό ήχο και μιά άναρθρη βοή σε φωνή πυρός.
Κι από το φως Άγιος Λόγος επικράτησε στην υγρή φύση και μια φωτιά ασυγκράτητη ξεπήδησε από αυτήν προς τα πάνω.
Ήταν ελαφριά και διαπεραστική και συγχρονώς δραστική.
Και ο αέρας καθώς ήταν ελαφρύς ακολούθησε το πνεύμα και ξεκινώντας από την γη και το νερό ανέβηκε από μόνος του πρός την φωτιά δίνοντας την εντύπωση ότι κρέμεται από αυτήν.
Η γη δε και το νερό παρέμεναν από μόνο τους αναμεμιγμένα , να μην ξεχωρίζει η γη από το νερό και καθώς με τον Πνευματικό Λόγο κινούνταν που επιδρούσε πάνω τους , έβγαζαν ήχους.
Και ο Ποίμανδρης μου λέει , κατάλαβες το όραμα αυτό ;
Κι εγώ του είπα θα το αντιληφθώ.
Το φως εκείνο είπε , είμαι εγώ ο Νους ο Θεός σου , που προυπάρχω από την υγρή φύση που δημιουργήθηκε από το σκοτάδι κι ο φωτεινός Λόγος που δημιουργήθηκε από τον Νου , είναι ο γιος του Θεού .
3. Η λέξη Άγιος όπως βλέπουμε υπήρχε από αρχαιοτάτων χρόνων.
4. Το αναμεμιγμένον γης και ύδατος όπως βλέπουμε υπάρχει στην Ελληνική γραμματεία πρίν την Παλαιά Διαθήκη.
5. Μιλά για έναν Θεό.
6. Θεός υπάρχων πρό πάντων των αιώνων.
7. Η ορολογία του Χριστιανισμού βλέπουμε ότι προυπήρχε. Ο Χριστός ονομάζεται κι εδώ Λόγος του Θεού.
-Πως έγινε αυτό λέω ;
-Μάθε το εξής : Αυτό που από μέσα σου βλέπει κι ακούει αποτελεί το Λόγο του Κυρίου , ο δε νους αποτελεί τον Πατέρα Θεό.
Το ένα από το άλλο δεν διαχωρίζονται καθώς η ένωση τους αποτελεί την ζωή.
-Σ΄ευχαριστώ του είπα.
– Ν΄αντιληφθείς όμως το φως και να το αναγνωρίζεις.
Αφού μου τα πε αυτά , με κοίταζε για αρκετή ώρα στα μάτια κάνοντάς με να τρέμω στην θέα του.
Κι όταν σήκωσε το βλέμμα του βλέπω με τον νου μου το φως να βρίσκεται ανάμεσα σε αναρίθμητες δυνάμεις , να έχει δημιουργηθεί ένας κόσμος απέραντος , η φωτιά να περιστοιχίζεται από κάποια τεράστια δύναμη αποκτώντας σταθερότητα.
Αυτά όλα εγώ τα διανοήθηκα βλέποντάς τα με τον λόγο του Ποίμανδρη.
Κι ενώ ήμουν κατάπληκτός μου λέει πάλι.
Με τον νου σου αντίκρυσες την αρχέτυπη μορφή αυτή που προηγείται από την απέραντη αρχή.
Αυτά μου τα πε ο Ποίμανδρης.
– Και τα στοιχεία της φύσης ρωτώ εγώ από που δημιουργήθηκαν ;
Κι εκείνος μου απαντά σχετικά με αυτά .
Από την βούληση του Θεού , η οποία πήρε τον Λόγο και βλέποντας την όμορφη τάξη του κόσμου τον μιμήθηκε , αφού μετατράπηκε κι αυτή σε κόσμο χρησιμοποιώντας τα δικά της δημιουργήματα και στοιχεία , τις ψυχές.
8. Αδιαίρετος ο Πατέρας Θεός από τον Υιό και Λόγο του Πατρός.
9. Με τον όρο φωτιά εννοεί την ενέργεια.
10. Η αρχέτυπη ενέργεια είναι η ενέργεια , η ύπαρξη αν θέλετε πριν σχηματιστεί το σύμπαν .
11. Η Θέληση του Θεού δημιούργησε τις ψυχές.
Κι ο Θεός Νούς ο οποίος δεν έχει φύλο , αφού είναι ζωή και φως , δημιούργησε μ έναν λόγο άλλου Νου δημιουργό , ο οποίος σαν θεός της φωτιάς και του πνεύματος δημιούργησε άλλους επτά διοικητές που μέσα σε κύκλους περιείχαν τον αισθητό κόσμο , η δε διακυβέρνησή τους αποκαλείται Ειμαρμένη.
Από τα κάπως βαριά στοιχεία αμέσως ξεπήδησε ο Λόγος του θεού πρός το καθαρό δημιούργημα της φύσης κι ενώθηκε με τον δημιουργό Νου ( καθώς αποτελούνται από την ίδια ουσία κι έτσι έμειναν χωρίς λογική τα βαρύτερα στοιχεία της φύσης ώστε να αποτελούνται μόνο από ύλη.
Ο δε δημιουργός Νους μαζί με τον Λόγο , ο οποίος περικλείει τους κύκλους και τους περιστρέφει με θόρυβο έστρεψε τα δικά του δημιουργήματα και τ άφησε να στρέφονται από μια αρχή απεριόριστη μέχρι σ ένα τέλος άπειρο καθώς ξεκινούν από το σημείο όπου σταματούν.
12. Η τοποθέτηση αυτή που γίνεται σχετικά με την έλλειψη φύλη όσον αφορά τον Θεό θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητη , αφού η έννοια του φύλου έχει σημασία για ατελή όντα που αναπαράγονται με πολύπλοκες διαδικασίες.
13. Ο Δημιουργός Νους που δημιουργήθηκε είναι ο Παλαιός Όλων των Ημερών όπως λέει ο Ενώχ ή αν θέλετε ο Πρώτος Ελοχίμ που δημιουργήθηκε μόνο με μια σκέψη του Θεού.
Και είναι ο θεός της ενέργειας.
14. Ο Πρώτος Ελοχίμ δημιούργησε επτά διοικητές.
Οι διοικητές αυτοί είναι πνευματικά δημιουργήματα που ελέγχουν τους επτά ουρανούς όπως λέει η Ορθοδοξία ή αλλίως τις επτά σφαίρες που περιέχει ο αισθητός κόσμος.
Δεν είναι άγγελοι αλλά θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κάποιου είδους μηχανισμοί πέρα διανοήσεως δικής μας και φροντίζουν όλα να κινούνται βάση της Ειμαρμένης , του σχεδίου του Θεού μέσα στο οποίο όλοι ζούμε .
Ο Δημιουργός Νους , ονομάζεται τώρα θεός της ενέργειας και του Νου δηλαδή έχει ενεργειακό σώμα αλλά και πνεύμα.
15. Ξεκαθαρίζεται ότι άλλο ο Θεός και άλλο ο Δημιουργός Νους.
16. Ο Δημιουργός Νους είχε και τα δικά του δημιουργήματα.
17. Μιλά για σύμπαν χωρίς τέλος.
Σε αυτό το σημείο κρίνω σκόπιμο αν και θα το δούμε και σε επόμενο άρθρο να παραθέσω την προσευχή του Ερμή του Τρισμέγιστου για τον Θεό χιλιάδες χρόνια πρίν.
Καλό θα ήταν να την λέμε.
Aγιος ο Θεός και πατέρας των πάντων.
‘Αγιος ο Θεός, η βούληση του οποίου πραγματοποιείται μέσω των δικών του δυνάμεων.
‘Αγιος ο Θεός, ο οποιος επιθυμεί ν’αναγνωριστεί κι αναγνωρίζεται απ τους δικούς του.
‘Αγιος είσαι εσύ, που με το λόγο σου έδωσες σύσταση στα όντα.
‘Αγιος είσαι εσύ, που ολόκληρη η φύση δημιουργήθηκε σαν εικόνα σου.
Αγιος είσαι εσύ , τον οποίο δεν διαμόρφωσε η φύση.
‘Αγιος είσαι εσύ , ο ισχυρότερος από κάθε δύναμη.
‘Αγιος είσαι εσύ , ο ανώτερος από κάθε υπεροχή.
‘Αγιος είσαι εσύ , ο ανώτερος από τους επαίνους.
Δέξου τις αγνές θυσίες, που εκφράζονται με λόγια απ’τη ψυχή και τη καρδιά, η οποία ανυψώνεται πρός εσένα. ανεκλάλητε, άφραστε, εκδηλωμένε με τη σιωπή.
Φώτισε κι ενδυνάμωσε εμένα που σου ζητώ να μην πέσω έξω στη γνώση την σχετική με την ουσία μας και με την χάρη αυτή θα φωτίσω όσους από το γένος μου βρίσκονται σε άγνοια αδερφους μου και γιους σου.
Γι αυτό το λόγο πιστεύω και γίνομαι μάρτυρας , προσχωρώ στην ζωή και το φως.
Δοξασμένος είσαι, Πατέρα.
Ο άνθρωπος σου επιθυμεί να καθαγιαστεί μαζί σου καθώς του έχεις παραδώσει όλη την εξουσία.
Τέλος μια πηγή στην οποία μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο αυτό αποτελεί το εξής βιβλίο.
Είναι στα Ελληνικά και Λατινικά.
Hermetis Trismegisti Poemander
atheatignosi
Επιμέλεια άρθρου: Dimitris Papadoudis