π. Παίσιος
ΠΗΓΗ :http://hellenicsunrise.blogspot.gr/ Τα διακόσια εκατομμύρια στρατού περιλαμβάνουν όχι μόνο το προσωπικό και τον ατομικό εξοπλισμό του αλλά και χιλιάδες οχήματα -τεθωρακισμένα όπως επίσης την μεταφορά ενός κολοσσιαίου συστήματος Διοικητικής Μέριμνας – Logistic Support . Παρόλο που σήμερα οι άνθρωποι ταξιδεύουν πολύ και οι αποστάσεις έχουν μικρύνει δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από αντιλήψεις που κληρονομήσαμε . Μια από αυτές είναι ότι η Ασία είναι μακρυά . Κάνεις δεν αμφιβάλλει για το μέγεθος του Κινεζικού στρατού , αλλά όλοι θα υποστηρίξουν ότι η Κίνα είναι πολύ μακρυά για να αποτελέσει κίνδυνο . Τα πράγματα όμως αλλάζουν :
Η Κίνα από το 2010 έχει υπογράψει διακρατική συμφωνία με το Πακιστάν η οποία προβλέπει την ελεύθερη διέλευση των Κινεζικών στρατευμάτων όποτε η Κίνα θελήσει στο μέλλον απο την λεωφόρο του Καρακορούμ The Karakoram Highway (KKΗ) την
The Karakoram Highway (KKH) |
οδική αρτηρία που διασχίζει το Πακιστάν και ενώνει την Κίνα με το Ιράν Τον Μάρτιο του 2011 ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Ανατόλι Σερντιούκοφ έθεσε υπόψιν της Ρωσικής προεδρίας την υπογραφή συμφωνίας Κίνας Πακιστάν για την ελεύθερη χρήση της οδικής αρτηρίας Καρακορούμ τονίζοντας ότι σηματοδοτεί την αύξηση του ενδιαφέροντος της Κίνας για μελλοντική εισβολή στην Μ.Ανατολή για την απόκτηση των κοιτασμάτων της.Από τότε η Ρωσία και η Κίνα συνέστησαν συμμαχία και πλέον η Κίνα θεωρείται σχεδόν σίγουρο μέλος της υπο διαμόρφωσης Ευρασιατικής Ένωσης που οραματίζεται η Ρωσία.
ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ”ΔΡΟΜΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ” ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ
Οι Κινέζοι σχεδιάζουν την κατασκευή ένος σιδηροδρομικού δικτύου που θα αναβιώσει τον ΄΄Δρόμο του Μεταξιού ” με σύγχρονους όρους. Για πρώτη φορά το 1994 ο τότε πρωθυπουργός της Κίνας Li Peng έφερε την ιδέα στο προσκήνιο . Η ιδέα αυτή έτυχε άμεσα της υποστήριξης και αποδοχής της Ινδιας αλλά και πολλών κρατών της Ασίας , Το 2005 ακόμα και ο Αμερικάνος πρόεδρος Bill Clinton εξέφρασε την στήριξη του σε αυτό το σχέδιο.
Τον Νοέμβριο του 2006 αντιπρόσωποι δεκαοχτώ κράτων της Ασίας υπέγραψαν σε διάσκεψη επιπέδου υπουργών την εφαρμογή του σχεδίου. Κίνα , Ινδονησία ,Λάος , Κορέα Καμπότζη , Αζερμπαϊτζάν, Ρωσία , Καζακστάν ,Ιράν , Τουρκία και άλλες χώρες υπέγραψαν την συμφωνία . Το εγχείρημα προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου μήκους 81,000 χλμ το οποίο θα συνδέσει πρώτα τις Ασιατικές χώρες μεταξύ τους και κατόπιν την Ασία με την Ευρώπη.To όνομα του σιδηροδρομικού δικτύου είναι ΤΑR-Trans-Asian Railway.
Το δίκτυο θα περιλαμβάνει τον Βόρειο Άξονα που θα συνδέει Ευρώπη-Πολωνία-Λευκορωσία-Ρωσία -Καζακστάν -Μογγολία-Κίνα – Κορέα.
http://www.railwaypro.com/wp/?p=9113 |
ΠΗΓΗ :http://hellenicsunrise.blogspot.gr/
Τον Νότιο Άξονα που θα συνδέει τις
Τουρκία, Ιράν, Πακιστάν , Ινδία, Μπανγκλαντες, Μιανμάρ και Ταυλάνδη
Τον Βορειοδυτικό άξονα που θα συνδέει την Β. Ευρώπη με Περσικό κόλπο
Τον Νοτιανατολικό που θα συνδέει την Κίνα με την Σιγκαπούρη.
Μέχρι σήμερα δεν έχει σημειωθεί πρόοδος ανάλογη του αρχικού σχεδιασμού στην κατασκευή του δικτύου ωστόσο η ιδέα κάθε άλλο παρά έχει εγκαταλειφθεί. Γραφειοκρατία , διαφθορά, ελλιπής χρηματοδότηση , διαφορές στις υπάρχουσες σιδηροδρομικές υποδομές στις διάφορες χώρες καθυστερούν την ολοκλήρωση.Παρόλα αυτά η κατασκευή επιμέρους τμημάτων σε διάφορες χώρες συνεχίζεται. Η κατασκευή περιλαμβάνει βελτίωση των υπαρχόντων σιδηροδρομικών υποδομών και κατασκευή νέων. Το δίκτυο κατά τόπους θα εξυπηρετείται απο πλωτά μέσα- ferry boats- αλλά και σημαντικά κατασκευαστικά έργα όπως το υποθαλάσσιο τούνελ στον Βόσπορο-θάλασσα Μαρμαρά που θα ενώνει την
Ευρωπαϊκή και Ασιατική ακτή της
Κωνσταντινούπολης και θα αποτελεί μέρος του Νότιου άξονα του TRA . Το έργο έχει αρχίσει το 2009 αλλά καθυστερεί σημαντικά λόγω των Βυζαντινών αρχαιολογικών
ευρημάτων αλλά και των δυσκολιών στην διάνοιξή του .
Asian Highway (AH)
Παράλληλα με τον ATR ένα άλλο εγχείρημα υπό την αιγίδα του ΟΗΕ και χρηματοδότηση από την Ινδία -Κίνα – Ιαπωνία,ο Ασιατικός Αυτοκινητόδρομος Asian Highway (AH) είναι σε εξέλιξη . Το εγχείρημα έχει ως στόχο την την σύνδεση και βελτίωση των υπαρχόντων οδικών δικτύων στις Ασιατικές χώρες , την τυποποίηση των προδιαγραφών χρήσης και την συνεχή βελτίωση του δικτύου .O AH αποτελείται από 87 τμήματα συνολικού μήκους 140,000 χλμ τα οποία αποτελούν δίκτυο αυτοκινητόδρομων που ενώνουν όλες τι Ασιατικές χώρες μεταξύ τους αλλά και με την Μέση Ανατολή-Ευρώπη -Ρωσία. Oι άξονες AH 1 και ΑΗ 5 συνδέουν τις Βουλγαρία -Κωνσταντινούπολη -Ιράν -Ινδία- Κίνα -Κορέα
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση της Ασίας με την Ευρώπη είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη . Καθυστερήσεις υπάρχουν αλλά αναλογιζόμενοι το πλήθος των ετερόκλητων εταίρων που εργάζονται είναι αναμενόμενες. Η ολοκλήρωση αυτών των εγχειρημάτων θα ολοκληρωθεί με επιτυχία διότι οι εμπλεκόμενες χώρες έχουν αγκαλιάσει και έχουν παραδεχθεί την σημασία τους. Σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους οι μεταφορές αγαθών και εμπορευμάτων μέσω αυτών των δικτύων θα είναι πιο γρήγορες από τις θαλάσσιες μεταφορές .
ΠΗΓΗ :http://hellenicsunrise.blogspot.gr/
ASIAN HIGHWAY
ΠΗΓΗ :http://hellenicsunrise.blogspot.gr/
Greek Spirit
ΠΗΓΕΣ – ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
http://chinaincentralasia.com/2013/01/11/chinas-latest-piece-of-the-new-silk-road/
http://oilprice.com/Geopolitics/International/From-Shanghai-To-Rotterdam-The-New-Iron-Silk-Road.html
http://yaleglobal.yale.edu/content/can-china-and-turkey-forge-new-silk-road
http://
www.chinadaily.com.cn/bizchina/2011-04/15/content_12334125.htm
http://www.unescap.org/ttdw/common/TIS/TAR/text/tar_priority.pdf
Κίνα: Μεγαλειώδης στρατιωτική παρέλαση για τα 70 χρόνια από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου
Δηλώσεις του Κινέζου προέδρου για μείωση στις δυνάμεις του στρατού – Παρών στις εκδηλώσεις ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν – Γιατί η Ιαπωνία δηλώνει “απογοητευμένη”;
Με χαιρετισμό που απηύθυνε για τη νίκη το 1945 επί της Ιαπωνίας, η οποία επέτρεψε “στην Κίνα να “ξαναγίνει μια μεγάλη χώρα στον κόσμο”, ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ κήρυξε την έναρξη της επιβλητικής στρατιωτικής παρέλασης που διήρκησε σχεδόν δύο ώρες.
“Η ολοκληρωτική νίκη του πολέμου κατά της Ιαπωνίας ξανάκανε την Κίνα μια μεγάλη χώρα στον κόσμο”, δήλωσε ο Κινέζος πρόεδρος από την πλατεία Τιανανμέν, πριν ανακοινώσει μια μείωση της δύναμης του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, του μεγαλύτερου στρατού παγκοσμίως με αφορμή την 70η επέτειο της συνθηκολόγησης της Ιαπωνίας.
“Η Κίνα ουδέποτε θα επιδιώξει την ηγεμονία, ούτε θα επιδιώξει να επεκταθεί. Ουδέποτε θα επιβάλει τραγικά δεινά σε άλλες χώρες”, δήλωσε ο πρόεδρος Σι, πριν επιθεωρήσει τα στρατεύματα, όρθιος μέσα σε λιμουζίνα στην λεωφόρο της Ουράνιας Ειρήνης, κάτω από έναν καθαρό ουρανό κι έναν λαμπερό ήλιο. “Ανακοινώνω εδώ ότι η Κίνα θα μειώσει τις στρατιωτικές δυνάμεις της κατά 300.000” άνδρες, δήλωσε ο Σι Τζινπίνγκ κατά την ομιλία του από την “Πύλη της Ουράνιας Ειρήνης”, απ’ όπου ο Μάο Τσε-τουνγκ είχε κηρύξει την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας την 1η Οκτωβρίου του 1949.
Ο ΛΑΣ που αριθμεί σήμερα περίπου 2,3 εκατομμύρια άνδρες, έχει ήδη γνωρίσει σημαντικές μειώσεις με αντάλλαγμα τον εκσυγχρονισμό του και μια μεγάλη αύξηση του προϋπολογισμού του.
Περίπου 12.000 στρατιώτες και 500 άρματα μάχης άρχισαν την παρέλαση πάνω από την οποία πετούσαν σχεδόν 200 αεροπλάνα και ελικόπτερα, σύμβολα της ανερχόμενης δύναμης της Κίνας.
Δεν υπήρξαν πανηγυρισμοί κατά τις εκδηλώσεις, που μεταδόθηκαν απευθείας από την τηλεόραση, τις οποίες όμως παρακολούθησαν μόνο διαλεκτοί προσκεκλημένοι, ενώ στους κατοίκους του Πεκίνου είχε δοθεί άδεια.
Έρημη στα περισσότερα σημεία της, η πρωτεύουσα τελούσε υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας, η κυκλοφορία είχε απαγορευτεί σε μεγάλη ακτίνα και υπόκειτο σε πολλούς περιορισμούς.
“Είμαι αρκετά απογοητευμένος. Φυσικά είμαι περήφανος, είμαι Κινέζος, αλλά νομίζω ότι ο κόσμος θα ένιωθε μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν μπορούσε να δει τους στρατιώτες και τα άρματα μάχης,” είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο μεταφραστής Ζάο Γιουφένγκ.
Οι μεγαλύτεροι ηγέτες των χωρών της Δύσης, ανάμεσά τους ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα και η καγκελάριος της Γερμανίας Άγγελα Μέρκελ, απέφυγαν την πρόσκληση, όπως και ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Σίνζο Αμπε, ο οποίος προωθεί την αναθεώρηση της ειρηνιστικής μεταπολεμικής πολιτικής της χώρας, κάτι που ενοχλεί πολύ το Πεκίνο.
Μεταξύ των επισήμων ήταν ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, που εθεάθη να συζητά με τον κινέζο ομόλογό του, ο οποίος είχε επισκεφτεί τη Μόσχα τον περασμένο Μάιο, για μια παρόμοια παρέλαση, την οποία επίσης είχαν αποφύγει δυτικοί ηγέτες λόγω της ουκρανικής κρίσης.
Υπό τον Σι Τζίνπινγκ, η Κίνα επιβεβαιώνεται με την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεών της, μετά και τις τριβές με τους γείτονές της στην Ανατολική και Νότια Σινική Θάλασσα.
Σύμφωνα με τον Τζον Ντελάρι, ειδικό για την Κίνα στο νοτιοκορεατικό Πανεπιστήμιο Γιονσέι της Σεούλ, η περιορισμένη συμμετοχή ξένων ηγετών οφείλεται στο γεγονός ότι ο εορτασμός αυτός αποτελεί “ένα πολύ μιλιταριστικό και εθνικιστικό γεγονός”.
Στρατιωτική παρέλαση
Αεροσκάφη των αεροπορικών δυνάμεων του Ναυτικού, βομβαρδιστικά με ακτίνα δράσης μεγάλου βεληνεκούς, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πύραυλοι διαφόρων τύπων παρουσιάστηκαν, πολλά για πρώτη φορά, μεταξύ των οποίων ο βαλλιστικός πύραυλος DF-21D, ο αποκαλούμενος “δολοφόνος αεροπλανοφόρων”, ένας πύραυλος που εγείρει πολλές εικασίες στους στρατιωτικούς κύκλους σχετικά με την ικανότητά του να μεταβάλει την ισορροπία δυνάμεων στον Ειρηνικό Ωκεανό, τον παραδοσιακό τομέα του 7ου αμερικανικού στόλου.
Ωστόσο για την εκπρόσωπο της κινεζικής διπλωματίας, Χούα Τσουνίνγκ, “τα κινέζικα στρατεύματα είναι στρατεύματα για την ειρήνη: όσο πιο ισχυρά είναι, τόσο πιο ικανά θα είναι για να εγγυηθούν την παγκόσμια ειρήνη”, δήλωσε χθες.
Ο κινεζικός στρατός πολέμησε στον πόλεμο της Κορέας (1950-1953) για να σώσει το καθεστώς της Πιονγκγιάνγκ, στη συνέχεια κατά της Ινδίας (1962) και του Βιετνάμ (1979), πριν παρέμβει κατά της εξέγερσης υπέρ της δημοκρατίας στην πλατεία Τιανανμέν το 1989.
Σχεδόν χίλιοι ξένοι στρατιώτες –Ρώσοι, Σέρβοι, Κουβανοί, Αφγανοί, Αιγύπτιοι, Μεξικανοί και από τη Βενεζουέλα κυρίως– μετείχαν στη σημερινή παρέλαση.
Παρούσα και η πρόεδρος της Νότιας Κορέας Παρκ Γκιούν-χιε, της οποίας η χώρα είχε αποικηθεί από την Ιαπωνία, –όχι όμως ο βορειοκορεάτης ομόλογός της Κιμ Γιονγκ-ουν, όπως και ο πρόεδρος της Νότιας Αφρικής Τζέικομπ Ζούμα και ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Κι-μουν.
Μόνος εκπρόσωπος της διπλωματίας των μεγάλων δυτικών χωρών, ο υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας Λοράν Φαμπιούς που παρέστη επίσης στην εκδήλωση.
Η Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας οργανώνει κατά παράδοση στρατιωτική παρέλαση κάθε 10 χρόνια, αλλά για την επέτειο της ίδρυσής της.
Η ιαπωνική εισβολή στην Κίνα το 1937 στοίχισε τη ζωή 15 έως 20 εκατομμυρίων Κινέζων.
“Απογοητευμένη” η Ιαπωνία
Η Ιαπωνία δήλωσε σήμερα “απογοητευμένη” από την απουσία ενδείξεων επαναπροσέγγισης στην ομιλία του κινέζου προέδρου Σι Τζίνπινγκ. “Το Τόκιο είχε ζητήσει από το Πεκίνο να διασφαλίσει ώστε το γεγονός αυτό να μην είναι αντι-ιαπωνικό αλλά να περιλαμβάνει μάλλον στοιχεία επαναπροσέγγισης μεταξύ της Ιαπωνίας και της Κίνας. Είναι απογοητευτικό που τέτοια στοιχεία δεν υπάρχουν στην ομιλία του προέδρου Σι Τζίνπινγκ σήμερα”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής κυβέρνησης Γιοσιχίντε Σούγκα.
Νωρίτερα ο αξιωματούχος είχε καλέσει την Κίνα να κοιτάξει το μέλλον αντί να αναμασά “τη θλιβερή ιστορία της χώρας”.
Ο Σούγκα επέκρινε επίσης την αύξηση των στρατιωτικών δαπανών της Κίνας. “Η ιαπωνική κυβέρνηση καλεί εδώ και καιρό το Πεκίνο να τηρεί περισσότερη διαφάνεια για τη στρατιωτική δύναμη της Κίνας. Ελπίζουμε ότι η μείωση στον αριθμό των ανδρών του στρατού να γίνει με μεγάλη διαφάνεια”, δήλωσε.
Ο εκπρόσωπος επίσης διαμαρτυρήθηκε για την παρουσία του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ Μπαν Κι-μουν στη στρατιωτική παρέλαση στο Πεκίνο. “Είναι απογοητευτικό που ο ΓΓ του ΟΗΕ παρέστη στην παρέλαση αυτή. Η ιαπωνική κυβέρνηση είχε ήδη ζητήσει από τον ΟΗΕ να τηρήσει ουδέτερη θέση”.
Ο πρωθυπουργός Σίνζο Αμπε ανέβαλε επίσκεψη που θα πραγματοποιούσε αυτή την εβδομάδα στην Κίνα.
Use Facebook to Comment on this Post