Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στα κεντρικά γραφεία της Cοsco στη Σαγκάη, ότι με τις νέες υποδομές και τα νέα ξενοδοχεία στόχος είναι ο Πειραιάς να γίνει κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας στην κρουαζιέρα.
Αντισταθμιστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία ζητεί η ελληνική κυβέρνηση από την Cosco προκειμένου να κάμψει τις σχετικά έντονες αντιδράσεις και να προχωρήσει στην έγκριση της επένδυσης ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά με ένα νέο τέταρτο προβλήτα. Αυτό δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στα κεντρικά γραφεία της Cοsco στη Σαγκάη.
Υπενθυμίζεται ότι ο ελεγχόμενος πλειοψηφικά από την Cosco ΟΛΠ σχεδίαζε έναν ακόμα τέταρτο μεγάλο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων (TEU) ανατολικά του προβλήτα Ι, στην περιοχή που ονομάζεται Γ2. Χωροθέτηση που προκαλεί και τις μεγάλες αντιδράσεις των ναυπηγοεπισκευαστών και της τοπικής κοινωνίας.
Στόχος της ανάπτυξης αυτού του επιπλέον προβλήτα είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του λιμανιού πάνω από τα 10 εκατ. TEU από 7 εκατ. TEU που θα είναι σύντομα μετά και την επισκευή του υπάρχοντος προβλήτα Ι. Αυτά τα 7 εκατ. TEU αναμένεται να έχουν προσεγγιστεί το 2021, αφού ήδη φέτος πρόκειται να ξεπεράσουν τα 5,5 εκατ.
Ετσι τώρα για να εγκριθεί αυτός ο προβλήτας ΙV προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ, που εξαιρέθηκε από την έγκριση του master plan συνολικού προϋπολογισμού 800 εκατομμυρίων, από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), ανοίγει μια συζήτηση για αντισταθμιστικά. Αν και δεν έγιναν καθόλου λεπτομερείς συζητήσεις στη Σαγκάη, κύκλοι της βιομηχανίας αναφέρουν πως αυτά θα μπορούσε να είναι από επιπλέον ποσοστό από τον κύκλο εργασιών του ΟΛΠ στους γειτνιάζοντες δήμους έως και εκπτώσεις στα μισθώματα των ναυπηγοεπισκευαστών της Ζώνης που ενοικιάζουν εκτάσεις από τον ΟΛΠ.
Στη συνάντηση στα κεντρικά γραφεία της Cosco στη Σαγκάη επιφυλάχθηκε θερμή υποδοχή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη από τον πρόεδρό της Χου Λιρόγκ και τα στελέχη του ναυτιλιακού κολοσσού. Από ελληνικής πλευράς ήταν, μεταξύ άλλων, παρόντες ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για θέματα επενδύσεων Κωνσταντίνος Φραγκογιάννης, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης και ο εκπρόσωπος του ελληνικού Δημοσίου στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ και σύμβουλος διοίκησης του Οργανισμού Αθανάσιος Λιάγκος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Cosco Xου Λιρόνγκ ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για την ταχεία έγκριση του σχεδίου των νέων επενδύσεων και οι δύο άνδρες συμφώνησαν ότι κοινός στόχος είναι να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη.
Ο Ελληνας πρωθυπουργός σημείωσε ότι με τις νέες υποδομές και τα νέα ξενοδοχεία ο στόχος είναι πλέον ο Πειραιάς να γίνει κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας στην κρουαζιέρα. Παράλληλα, χαιρέτισε το κινεζικό ενδιαφέρον για τη στήριξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στο Πέραμα και πρότεινε στην κινεζική πλευρά τη συμμετοχή της στο φιλόδοξο εγχείρημα της δημιουργίας μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στον Πειραιά.
Ο Κυρ. Μητσοτάκης επεσήμανε πως αποδίδει μεγάλη σημασία στις νέες υποδομές που θα δημιουργηθούν στον Πειραιά, στα καινούργια ξενοδοχεία, αλλά κυρίως στην ανάδειξη του Πειραιά ως κέντρου παγκόσμιας εμβέλειας ως προς την κρουαζιέρα. «Εκεί πιστεύουμε ότι έχουμε πάρα πολύ σημαντικές προοπτικές», ανέφερε χαρακτηριστικά. Χαιρέτισε επίσης το κινεζικό ενδιαφέρον για τη ναυπηγοεπισκευή, τονίζοντας ότι είναι σημαντικό να εκδηλωθεί και να στηριχθεί στην πολύ σημαντική εγχώρια ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα που υπάρχει στο Πέραμα.
Για τον προβλήτα ΙV, όπως προαναφέρθηκε, δήλωσε ότι «είναι ένα σημείο προς συζήτηση. Η ελληνική κυβέρνηση είναι εξαρχής πολύ θετική με την προϋπόθεση ότι θα μπορέσουμε να πείσουμε και την τοπική κοινωνία –ενδεχομένως μέσα από μία σειρά από αντισταθμιστικά οφέλη– ότι αυτή η επένδυση θα είναι συνολικά προς όφελός της και δεν θα υποβαθμίσει την ποιότητα του περιβάλλοντος». Προσέθεσε, πάντως, πως «η επιθυμία μας, όμως, είναι κοινή: Να μετατρέψουμε τον Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης».
Έντυπηkathimerini.gr