Τα σχέδια του νέου αεροδρομίου είναι εμπνευσμένα από τους περιστερώνες του Αιγαίου.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Εμπνευσμένη από τους περιστερώνες του Αιγαίου, με τα χαρακτηριστικά κτίρια λαϊκής αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής, η σχεδιαστική προσέγγιση του νέου αεροδρομίου της Μυκόνου «παντρεύει» την παράδοση του νησιού με τη μοντέρνα – σύγχρονη πλευρά του. Τα νέα, αναθεωρημένα, σχέδια του αεροδρομίου Μυκόνου, το οποίο θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί 2 εκατομμύρια επιβάτες το 2026, παρουσίασε η Fraport Greece. Σήμερα διακινούνται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου περίπου 1,3 εκατ. επιβάτες και η έκτασή του αναμένεται, με την ολοκλήρωση των έργων το 2021, να φτάσει τις 13.000 τ.μ. από 10.000 τ.μ. που είναι σήμερα. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 25 εκατ. ευρώ.
Οι ταξιδιώτες θα εξυπηρετούνται από 16 γκισέ (check in counters) έναντι 14 που διαθέτει σήμερα (εκ των οποίων τα 3 φορητά που τοποθετούνται στον εξωτερικό χώρο) και 7 πύλες επιβίβασης από 6 που είναι σήμερα. Οι περισσότερες πύλες αναχώρησης θα τοποθετηθούν στην κατά 500 τ.μ. επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου. Η αύξηση των σημείων ελέγχου, η διεύρυνση των χώρων ελέγχου και η προσθήκη νέων τεχνολογιών αναμένεται να περιορίσουν σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβίβασης.
Σε αντίθεση με σήμερα, δεν θα καλείται ο επιβάτης να μεταφέρει ο ίδιος τις αποσκευές του σε διαφορετικό χώρο προκειμένου να περάσουν έλεγχο, αλλά θα τις παραδίδει κατά τη διαδικασία του check-in στο νέο αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης αποσκευών. Το τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου θα στεγαστεί στην επέκταση 2.000 τ.μ. της βόρειας πλευράς του υφιστάμενου κτιρίου. Ταυτόχρονα προβλέπεται πλήρης αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων του, δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων (700 τ.μ.), χώρων εστίασης 1.000 τ.μ. καθώς και πλήρης ανακαίνιση των χώρων υγιεινής. Επίσης, δημιουργούνται δύο νέοι χώροι διακεκριμένων επιβατών. Σημαντικό επίσης για την περιοχή είναι το γεγονός ότι επανασχεδιάζεται ολόκληρη η περιοχή κυκλοφορίας οχημάτων στην είσοδο του αεροσταθμού.
Τα σχέδια που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό στη Μύκονο ανέδειξαν τη βασική φιλοσοφία πίσω από τη νέα όψη του αεροδρομίου, που θα συνδυάζει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με τον παραδοσιακό χαρακτήρα των Κυκλάδων. Οι ομάδες εργασίας των αρχιτεκτονικών γραφείων που ανέλαβαν το έργο, K-STUDIO και ΒΕΤΑPLAN, κλήθηκαν να δώσουν ενιαία μορφή σε ένα κτίριο που –από το 1971 οπότε και θεμελιώθηκε– αποτέλεσε αντικείμενο συνεχών επεκτάσεων και αναδιαρρυθμίσεων. Στόχος ήταν να δοθεί ένας ενιαίος χαρακτήρας στις όψεις του κτιρίου.
«Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου Μυκόνου, ο οποίος συνδυάζει το όραμα όχι μόνο της εταιρείας αλλά και της τοπικής κοινωνίας, καθώς η πρόταση αυτή είναι αποτέλεσμα των συζητήσεων και του ανοικτού διαλόγου μαζί τους. Μέχρι σήμερα έχουμε υλοποιήσει μια σειρά αναβαθμίσεων σε λειτουργικό κυρίως επίπεδο, ενώ τα κατασκευαστικά έργα συνεχίζονται απρόσκοπτα. Με την ολοκλήρωσή τους το αεροδρόμιο της Μυκόνου θα αναδειχθεί σε ένα από τα πλέον σύγχρονα αεροδρόμια – μια πύλη τουρισμού εφάμιλλη του πανέμορφου αυτού τόπου», δήλωσε κατά την εκδήλωση ο Αλεξάντερ Τσίνελ, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece.
ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr
Use Facebook to Comment on this Post