Μπορεί σε μικρότερη, καθημερινή κλίμακα, τα αποτελέσματα των capital controls και των κλειστών τραπεζών της κυβέρνησης Τσίπρα, να είναι ολοφάνερα, υπάρχουν όμως και τα αποτελέσματα της οικονομικής πρακτικής σε μεγαλύτερη κλίμακα που μόνο αισιόδοξα δεν μπορεί να τα χαρακτηρίσει κανείς!
Και μιλάμε φυσικά για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, όπου καθημερινά καταφθάνουν εκατομμύρια κοντέινερ προϊόντων από άλλες χώρες για να εφοδιάσουν τις επιχειρήσεις μας. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκαν τα στοιχεία της κινεζικής Cosco για τα κοντέινερ που διακίνησε μέσα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ που βρίσκονται υπό τη διαχείρισή της και δείχνουν τα τραγικά αποτελέσματα των capital controls.
Πέρυσι τον Αύγουστο είχαν διακινηθεί 14.895 κοντέινερ, ενώ φέτος μόλις 9.052, με την πτώση να αγγίζει το 40%.
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει πως η πτώση τον Ιούλιο ήταν μικρότερη σε σύγκριση με τον Αύγουστο και επίσης πως οι εισαγωγές είχαν κάνει βουτιά και πριν από τα capital controls, αφού φέτος τον Ιούνιο διακινήθηκαν 14.447 «κουτιά», από 16.583 τον Ιούνιο του 2014.
Τα στοιχεία για την κίνηση στις προβλήτες του ΟΛΠ συμπληρώνουν τα μεγέθη που ανακοινώθηκαν προχθές για το σύνολο των εισαγωγών του Ιουλίου. Η συνολική τους αξία μειώθηκε κατά 32% στα 3,02 δισ. ευρώ, έναντι των 4,45 δισ. του Ιουλίου του 2014.
Μεγάλη μείωση προκύπτει στις εισαγωγές, ακόμη και με εξαίρεση των πετρελαιοειδών, κατά 22,6% ή κατά 651,3 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο 7μήνου, οι ελληνικές εισαγωγές μειώθηκαν κατά 10,1% (στα 25,3 δισ. ευρώ από 28,14 δισ. ευρώ στο πρώτο 7μηνο του 2014). Ωστόσο, χωρίς τα πετρελαιοειδή η μείωση είναι σημαντικά μικρότερη (1,4% ή κατά 266,6 εκατ. ευρώ).