ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Τουρισμός
Η θωράκιση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος θα είναι ασπίδα στο επιδεινούμενο κλίμα στην παγκόσμια οικονομία, που απειλεί να επιβραδύνει ή και να μειώσει τις τουριστικές αφίξεις στη χώρα. Αυτό σημειώνει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) σε προειδοποίηση που εξέδωσε χθες και στην οποία μιλάει για ενδεχόμενη επιβράδυνση ή και αναστροφή της αυξητικής πορείας των τουριστικών μεγεθών του εισερχόμενου τουρισμού. Ειδικότερα, σημειώνεται πως η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και τουρισμό εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την οικονομική κατάσταση και τις προοπτικές που διαμορφώνονται για τα εισοδήματα των πολιτών. «Το επιδεινούμενο, όμως, κλίμα στην παγκόσμια οικονομία δημιουργεί αβεβαιότητα που επιδρά αρνητικά, τόσο στις προσδοκίες ανάπτυξης διεθνώς όσο και στην καταναλωτική εμπιστοσύνη».
Ετσι «η μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις κύριες αγορές προέλευσης του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των δαπανών τους για διακοπές με επίπτωση και στην επιλογή τους ως προς τους προορισμούς που θα επιλέξουν», αναφέρει το ΙΝΣΕΤΕ. «Σε ένα τέτοιο κλίμα, δεν θα προκαλέσει έκπληξη να επιβραδυνθεί ή ακόμα και να αντιστραφεί η αυξητική πορεία των τουριστικών μεγεθών του εισερχόμενου τουρισμού προς την Ελλάδα». Και επισημαίνει πως η μείωση των αφίξεων (-2%), της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης (-4,3%) και των εισπράξεων (-6,2%) από τη Βρετανία το 2018 «ίσως να είναι μια πρώτη ένδειξη του πώς η οικονομική αβεβαιότητα, εν προκειμένω του Brexit, σε συνδυασμό με την ασθενέστερη οικονομική δυνατότητα, στην περίπτωση της Βρετανίας λόγω της υποτίμησης της λίρας, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του τουριστικού ρεύματος και των τουριστικών εισπράξεων».
Σε αυτό το πλαίσιο, υπογραμμίζει πως «σε ένα διεθνές περιβάλλον, που ο ανταγωνισμός θα εντείνεται και λόγω των δυσμενέστερων οικονομικών συνθηκών στις αγορές μας, η διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος πρέπει να αποτελεί διαρκή στόχο, ώστε να μπορεί να εξακολουθήσει να συνεισφέρει στην οικονομία και στην κοινωνία». «Η ικανοποίηση αυτού του στόχου απαιτεί τη συγκρότηση μιας μακροπρόθεσμης εθνικής στρατηγικής για την αναβάθμιση και ωρίμανση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, τη διαχείριση των προορισμών, ένα μείγμα οικονομικής πολιτικής που δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα με υψηλή φορολογία επί των τιμών και τη διαμόρφωση ενός επιχειρηματικού περιβάλλοντος, προσθέτει.
Σημειώνεται ότι το ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον στις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα εκτιμάται πως συνέδραμε σημαντικά στην ανάπτυξη του εισερχόμενου τουρισμού από το 2012 και μετά (+94% στις αφίξεις, +56% στα έσοδα).
ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr
Use Facebook to Comment on this Post