Το πλήγμα μπορεί να αποβεί μοιραίο για το πολυδάπανο πρόγραμμα του Eurofighter. Για το οποίο όπως πιθανόν να θυμάστε υπήρχε απόφαση ΚΥΣΕΑ της εποχής Σημίτη για την απόκτησή του από την Ελλάδα. Απόφαση που ουδέποτε υλοποιήθηκε.
Σύμφωνα με το υπουργείο Αμυνας της Γερμανίας, το κατασκευαστικό πρόβλημα εντοπίζεται στο πίσω μέρος της ατράκτου του δικινητήριο μαχητικό αεροσκάφους πολλαπλού ρόλου.
Ως αποτέλεσμα, το Βερολίνο αποφάσισε να μειώσει τις ώρες πτήσεις των Eurofighter από 3.000 ώρες σε 1.500 ώρες.
Η ειδησεογραφική ιστοσελίδα Spiegel on-line ανέφερε ότι, στην χειρότερη περίπτωση, η βλάβη θα μπορούσε να οδηγήσει σε “αστάθεια¨του αεροπλάνου .
Η Royal Air Force της Βρετανίας εντόπισε για πρώτη φορά το ελάττωμα και αποφάσισε επίσης να μειώσει στο μισό τις ετήσιες ώρες πτήσης, έτσι ώστε να μην επιβαρύνει τα αεροπλάνα.
Η Γερμανία και η Βρετανία έχουν η καθεμία περίπου 100 Eurofighter σε υπηρεσία.
Το Eurofighter κατασκευάζεται από μια κοινοπραξία της Airbus, της Βρετανικής BAE Systems και της Finmeccanica της Ιταλίας.
Η Γερμανία και η Βρετανία έχουν μειώσει κατά το ήμισυ τις αρχικές παραγγελίες τους για τα 250 μαχητικά αεροσκάφη η κάθε μία, και πολλές παραγγελίες έχουν παγώσει , με αποτέλεσμα η Airbus να πει ότι η παραγωγή του θα μπορούσε να σταματήσει το 2018.
Τον Ιούνιο, ένα Eurofighter συνετρίβη, ενώ βρισκόταν σε φάση προσγείωσης στη νοτιοδυτική Ισπανία, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο 30χρονος πιλότος.