ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Αν λειτουργούσε η δημόσια διοίκηση όπως λειτουργεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες, η χώρα μας θα ήταν τουλάχιστον… Δανία. Στα υπουργεία τρέχουν για να κλείσουν άρον άρον μεγάλες συμβάσεις. Το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε στο παρά ένα των εκλογών την πώληση του 30% του ΔΑΑ, ενώ στην κυβέρνηση επιχειρούν εναγωνίως να φέρουν έστω και μία από τις τρεις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) που απαιτούνται για την υλοποίηση της αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Παράλληλα, φαίνεται ότι χθες αναζητήθηκε λύση και στο θέμα των επενδύσεων στον ΟΛΠ, αλλά χωρίς μεγάλη επιτυχία. Η κυβέρνηση επιχειρεί εναγωνίως τις τελευταίες ημέρες να αποδείξει ότι είναι μια σύγχρονη και αποτελεσματική κυβέρνηση, η οποία αφήνει πίσω της μεγάλη παρακαταθήκη έργων. Γι’ αυτό τις τελευταίες εβδομάδες εργάζονται νυχθημερόν στα υπουργεία, με στόχο να χτιστεί το φιλοεπενδυτικό προφίλ της.
Προς την κατεύθυνση αυτή εργάστηκαν ακόμη και μέσα στο Σαββατοκύριακο στο υπουργείο Υποδομών. Δεκάδες αποφάσεις κοινοποιήθηκαν στη «Διαύγεια» το Σάββατο και την Κυριακή, με προεξάρχουσα εκείνη που καθιστά την κοινοπραξία «Ακτωρ – AutostradeTech – Intrakat – Intrasoft International» προτιμητέο επενδυτή για το έργο των αναλογικών διοδίων. Η εταιρεία, αν και πιο ακριβή κατά 57 εκατ. ευρώ από τον δεύτερο ενδιαφερόμενο, κατάφερε να της πάρει τη δουλειά με προσφορά ύψους 290 εκατ. ευρώ. Το έργο, ως γνωστόν, έχει υποστηριχθεί αναφανδόν από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, παρά το γεγονός ότι η αγορά θεωρεί ανέφικτη την υλοποίησή του.
Τρεχάματα μεγάλα, όμως, υπάρχουν και στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Την ερχόμενη Πέμπτη 4 Ιουλίου η Κοινωνία της Πληροφορίας θα πραγματοποιήσει δημόσια εκδήλωση για την υπογραφή σύμβασης 108 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση αυτή υλοποιείται στο πλαίσιο της δημιουργίας του δικτύου «Σύζευξις ΙΙ» και είναι από τα λίγα συγχρηματοδοτούμενα έργα του ΕΣΠΑ, παρακαταθήκη από το 2015, για το οποίο υπήρξαν τεράστιες καθυστερήσεις.
Αίφνης οι διαδικασίες έτρεξαν, όπως έτρεξαν και για την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΘ. Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής επιμένει πως η υποβολή προσφορών για το αμφιλεγόμενο έργο, ύψους 39 εκατ. ευρώ, θα γίνει την 4η Ιουλίου 2019. Το έργο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον δύο επενδυτικών σχημάτων, αλλά οι όροι του διαγωνισμού έχουν προκαλέσει πολλές αντιδράσεις και αιτιάσεις για τη σκοπιμότητα του. Μετά μάλιστα τη μετάθεση της διενέργειας του διαγωνισμού προμήθειας των λεωφορείων (συμπεριλαμβανομένων κι εκείνων του ΟΑΣΘ) δείχνει την πρόθεση της κυβέρνησης να θέλει να υλοποιήσει το έργο στα υφιστάμενα «σαραβαλάκια» του οργανισμού.
ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr
Use Facebook to Comment on this Post