«Κούρσα διαστήματος» μεταξύ ιδιωτικών διαστημικών εταιρειών
REUTERS/ISAIAH DOWNING
Ο ίδιος ο Τζεφ Μπέζος – πλέον ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο- φαίνεται παθιασμένος σχετικά με την προοπτική άνθρωποι να ζουν και να εργάζονται στο διάστημα, και εμφανίζεται αποφασισμένος να κινηθεί προς την κατεύθυνση της εμπορικής εκμετάλλευσης, δήλωσαν στο Reuters τρεις εργαζόμενοι της Blue Origin.
Να βγάλει την ιδιωτική διαστημική του εταιρεία, Blue Origin, από τη φάση της startup και να προχωρήσει σε παραγωγή φαίνεται να να επιδιώκει ο ιδρυτής του Amazon, Τζεφ Μπέζος, εν μέσω ενδείξεων ότι ο βαρύς πύραυλος που προορίζεται για εκτόξευση το 2020 ενδεχομένως να καθυστερήσει, αναφέρουν πηγές του Reuters.
H Blue Origin έχει κάνει εκατοντάδες προσλήψεις μηχανικών τα τρία τελευταία χρόνια, και συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς, αποσκοπώντας – σύμφωνα με κορυφαίο πελάτη της εταιρείας που μίλησε στο Reuters – σε 3.000 άτομα προσωπικό. Το «άγχος» φαίνεται να πηγάζει από τον πύραυλο New Glenn, ο οποίος προορίζεται για εκτοξεύσεις βαρέων φορτίων, όπως δορυφόροι και αστροναύτες σε τροχιά. Το πρώτο του επίπεδο θα είναι επαναχρησιμοποιούμενο, και οι δοκιμαστικές πτήσεις αναμένεται να αρχίσουν μέσα σε δύο χρόνια – ωστόσο το αν θα επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι μένει να φανεί. Άτομα ενημερωμένα για το πρόγραμμα λένε στο Reuters πως ολοκληρώνονται τα σχέδια και αρχίζουν να φτιάχνονται τμήματα μοντέλων που θα περάσουν εξαντλητικές δοκιμές. Επίσης, η εταιρεία φέρεται να έχει παραδεχτεί σε επαφές με τη γαλλική Eutelsat (τον πρώτο πελάτη του New Glenn) ότι το χρονοδιάγραμμα για το 2020 είναι «πολύ επιθετικό».
Εάν όντως γίνει επιτυχής δοκιμή το 2020, η Blue Origin θα έχει καλές πιθανότητες να ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες που αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά με τους δικούς τους πυραύλους μέσα στα επόμενα χρόνια, λένε αναλυτές. Μεταξύ των ανταγωνιστών είναι η United Launch Alliance (Boeing- Lockheed Martin), και η γαλλική ArianeGroup (Airbus-Safran), ιαπωνικές και κινεζικές εταιρείες που σχεδιάζουν επαναχρησιμοποιούμενους πυραύλους και, φυσικά, η SpaceX του Έλον Μασκ, η οποία φέρνει τα πάνω – κάτω στη βιομηχανία με τους σχετικά οικονομικούς επαναχρησιμοποιούμενους πυραύλους Falcon 9 της, που έχουν πραγματοποιήσει πάνω από 50 επιτυχείς εκτοξεύσεις, με την εταιρεία να έχει κλείσει συμφωνίες με τη NASA και το αμερικανικό Πεντάγωνο. Επίσης, τον Φεβρουάριο πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η πρώτη επιτυχής δοκιμαστική εκτόξευση του βαρέος πυραύλου της, Falcon Heavy.
Η Blue Origin ωστόσο φαίνεται ικανή να παραμείνει στο παιχνίδι, καθώς η ζήτηση για υπηρεσίες εκτόξευσης δορυφόρων αυξάνεται: Περίπου 800 μικροί δορυφόροι αναμένεται να εκτοξεύονται ετησίως από κάποια φάση γύρω στο 2020 και μετά, σύμφωνα με τον Μάρκο Κάσερες, αναλυτή της Teal Group.
Ο ίδιος ο Τζεφ Μπέζος – πλέον ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο – φαίνεται παθιασμένος σχετικά με την προοπτική άνθρωποι να ζουν και να εργάζονται στο διάστημα, και εμφανίζεται αποφασισμένος να κινηθεί προς την κατεύθυνση της εμπορικής εκμετάλλευσης, δήλωσαν στο Reuters τρεις εργαζόμενοι της Blue Origin. Σε αυτό το πλαίσιο θα πωλούνται εισιτήρια για ταξίδια διαστημικού τουρισμού με τον πύραυλο New Shepard, με τις τιμές να κυμαίνονται μεταξύ 200.000 – 300.000 δολαρίων. Επίσης, η Blue Origin φαίνεται να επιδιώκει να παρέχει τον κινητήρα ΒΕ-4 στη United Launch Alliance για χρήση στον επερχόμενο πύραυλο Vulcan της.
Το πρόσφατο κύμα προσλήψεων πάντως φαίνεται να επικεντρώνεται κυρίως στο New Glenn – περιλαμβανομένων πάνω από 60 μηχανικών που προηγουμένως δούλευαν για τη SpaceX, η οποία έχει πάνω από 6.000 εργαζόμενους, τη στιγμή που η Blue Origin διαθέτει γύρω στους 1.500.
Προτεινόμενα για εσάς
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑΠηγή άρθρου – naftemporiki.gr