Η πρωτοβουλία αυτή είναι “win-win” αφού θα επιβραδύνει την πτώση των τιμών του καουτσούκ, που παράγεται στη χώρα, και ταυτόχρονα θα βελτιώσει τους αυτοκινητοδρόμους.
«Σύμφωνα με εντολή του πρωθυπουργού, θα συνεργαστούμε στενά με το υπουργείο Διεθνούς Εμπορίου και Βιομηχανίας, ώστε να εξασφαλίσουμε καλές τιμές και σταθερή ζήτηση για το φοινικέλαιο και το καουτσούκ, μεταξύ άλλων», δήλωσε στους New Straits Times ο υπουργός Φυτειών Datuk Seri Mah Siew Keong.
Ο υπουργός εκτιμά ότι η επίστρωση με ελαστικοποιημένη άσφαλτο θα κοστίσει περίπου 16% παραπάνω από τον συμβατικό ασφαλτοτάπητα. Όμως η αντοχή του ελαστικοποιημένου τάπητα θα σημαίνει μακροπρόθεσμα χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Επιπλέον, η άσφαλτος αυτή μειώνει σημαντικά το θόρυβο κύλισης των οχημάτων και προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, άρα και ασφάλεια.
Η Μαλαισία έχει κάπου 410.000 μικρούς παραγωγούς καουτσούκ και η κυβέρνηση σχεδιάζει να αγοράζει το υλικό απευθείας από αυτούς. Σύμφωνα με το Paultan, η στρατηγική αυτή μπορεί να αυξήσει την εγχώρια ζήτηση του καουτσούκ κατά περίπου 10%.
Το φυσικό υλικό θα αναμιγνύεται με την άσφαλτο για να δημιουργηθεί ένα νέο χαρμάνι επίστρωσης. Οι αξιωματούχοι προγραμματίζουν να στρώσουν έτσι δρόμους σε μικρές πόλεις καθώς και τμήματα μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Η χρήση ελαστικοποιημένης ασφάλτου δεν είναι κάτι καινούργιο, αφού γίνεται εδώ και χρόνια σε χώρες που δεν έχουν φυτείες καουτσουκόδεντρων. Η ελαστική ύλη προέρχεται από την ανακύκλωση παλιών ελαστικών αυτοκινήτων. Κάθε χιλιόμετρο λωρίδας κυκλοφορίας απαιτεί περίπου 900-1.000 λάστιχα, οπότε 10 km αυτοκινητοδρόμου 4 λωρίδων θα γλιτώσουν τις χωματερές από 36.000-40.000 παλιά λάστιχα.