«αυξητικών αλμάτων» που παρατηρούνται γύρω στην έβδομη με δέκατη μέρα και κατόπιν μεταξύ της τρίτης και έκτης εβδομάδας.
Μολονότι δημιουργείται η εντύπωση πώς ότι συμβαίνει στο μυαλό ενός παιδιού είναι συγκρινόμενο με το μυαλό ενός ενηλίκου, σχετικά απλό, στην πραγματικότητα ο εγκέφαλος ενός βρέφους παρουσιάζει δύο φορές περισσότερη δραστηριότητα από εκείνη ενός ενηλίκου.
Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Παιδιατρική Ακαδημία, αν το μωρό σας στη διάρκεια της δεύτερης, τρίτης ή τέταρτης εβδομάδας της ζωή του παρουσιάσει κάποιο από τα παρακάτω σημάδια αναπτυξιακής καθυστέρησης, ενημερώστε την παιδίατρό σας.
-Θηλάζει ασθενικά και αργεί να φάει.
-Δεν ανοιγοκλείνει τα μάτια αν πέσει πάνω τους μια λαμπρή πηγή φωτός.
-Δεν εστιάζει το βλέμμα και δεν παρακολουθεί με τα μάτια κάποιο αντικείμενο που κινείται δεξιά- αριστερά.
-Σπάνια κινεί τα χέρια και τα πόδια . Μοιάζει σαν να είναι άκαμπτο.
-Τα χέρια και τα πόδια του δείχνουν υπερβολικά χαλαρά ή πλαδαρά.
-Το κάτω σαγόνι τρέμει συνεχώς, ακόμα και όταν δεν κλαίει ή δεν είναι σε διέγερση.
-Δεν ανταποκρίνεται στους δυνατούς ήχους.
Το σημαντικότερο είναι να ανταποκρίνεστε στην ατομικότητα του παιδιού σας. Μην προσπαθείτε να το εντάξετε σε κάποια προκαθορισμένα καλούπια. Η μοναδικότητά του είναι η δύναμή του και ο σεβασμός της δύναμης αυτής θα το βοηθήσει να θεμελιώσει έναν υψηλό βαθμός αυτοεκτίμησης, καθώς και στοργικές σχέσεις με τους γύρω του.