Η αλήθεια είναι ότι το ανδρικό φύλο έχει ισχυρότερη την αίσθηση του προσανατολισμού και εξ αυτού και μόνο του χαρακτηριστικού, ομοίως κι εγώ κρίνω χαμένο χρόνο να σταματώ για να ρωτήσω τους περαστικούς. Πάλι η αλήθεια είναι, με όχι και τόσο αποτελεσματική κατάληξη. Εξάλλου ο θυμόσοφος λαός πολύ σωστά λέει, «ρωτώντας πας στην Πόλη», δηλαδή όταν θες να μάθεις κάτι το ρωτάς και το μαθαίνεις.
Οπότε είναι μάλλον σοφότερο να μπεις στον κόπο και να ρωτήσεις αντί να περιφέρεσαι εδώ κι εκεί σαν χαμένος. Αυτό σκέφτηκε μάλλον και το πλήρωμα του στρατιωτικού ελικοπτέρου που φανταζόμαστε θα είχε όλα εκείνα τα απαραίτητα όργανα πλοήγησης και εύρεσης της θέσης του που δεν θα του επέτρεπαν να χαθεί.
Φευ! Σύμφωνα με την περιγραφή του video, το περί ου ο λόγος ελικόπτερο προσγειώθηκε κάπου κοντά στο χωριό Karabutak του Καζακστάν. Και με το που πάτησε τους τροχούς του στη γη, κάποιος από το πλήρωμα πήδηξε έξω κι έτρεξε προς ένα φορτηγό που ήταν παρκαρισμένο στην άκρη του δρόμου για να ρωτήσει πώς θα πάει εκεί που ήθελε, όπως φαίνεται από τις χειρονομίες.
Πάντως για να είμαστε δίκαιοι, όπως επισημαίνει κάποιος στα σχόλια κάτω από το κλιπάκι, το πλήρωμα μπορεί να βρισκόταν σε εκπαίδευση μάχης ή πλοήγησης σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όταν για κάποιο λόγο έκρινε ότι έπρεπε να προσγειωθούν και να ζητήσουν πληροφορίες.
Εξάλλου, σε άλλο σχόλιο αναφέρεται ότι το σύμφωνα με το σχέδιο κατάρτισης των πληρωμάτων της Αεροπορίας Στρατού, σε μια άσκηση πραγματοποιούνται πτήσεις σε ένα δοσμένο δρομολόγιο με διαφορετικούς τρόπους πλοήγησης εδάφους (κατά την πτήση). Και με το GPS με αλλαγμένους τους κωδικούς, όπως και το σύστημα GLONASS (Global Satellite Navigation System – το ρωσικό αντίστοιχο του GPS) κατεστραμμένο, σε χιονοθύελλα και σε περιβάλλον ηλεκτρονικού πολέμου, η μέθοδος αυτή είναι αποδεκτή.
drive.gr