Σοβαρό θέμα έχει προκύψει σχετικά με την αξιοπιστία των εταιριών δημοσκοπήσεων που σε…
κάθε προεκλογική περίοδο παίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία κλίματος και ρεύματος υπέρ του ενός ή του άλλου κόμματος αλλά σπάνια καταφέρνουν να προσεγγίσουν την αλήθεια.
Έγκυρες πληροφορίες του koutipandoras θέλουν εταιρίες να κατασκευάζουν αποτελέσματα δημοσκοπήσεων εν όψει των εκλογών της 20ης Σεπτέμβρη, παραποιώντας συγκεκριμένα στοιχεία.
Το koutipandoras γνωρίζει πως εταιρίες, κάποιες από τις οποίες δεν είναι μάλιστα εγκεκριμένες από το ΣΕΔΕΑ (Σύλλογος Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς), κατασκευάζουν αποτελέσματα δημοσκοπήσεων εν όψει των εκλογών της 20ης Σεπτέμβρη παρουσιάζοντας άλλοτε ισοπαλία ανάμεσα στα κόμματα κι άλλοτε προβάδισμα του ενός ή του άλλου.
Πώς γίνεται το μαγείρεμα
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα κατασκευασμένα αποτελέσματα δεν προκύπτουν μέσα από αλλοίωση των πρωτογενών ευρημάτων αλλά παραποιώντας ποιοτικά στοιχεία από τη δεξαμενή των αναποφάσιστων. Εξηγούμαστε:
Το να γίνει παρέμβαση στην καταγραφή των απαντήσεων που δίνουν οι πολίτες κατά τις τηλεφωνικές συνεντεύξεις θεωρείται παρακινδυνευμένο από τις εν λόγω εταιρίες, αφού σε περίπτωση έρευνας είναι σχετικά εύκολη η διασταύρωση των απαντήσεων. Έτσι καταφεύγουν σε λαθροχειρία κατά τη διαδικασία υπολογισμού της εκτίμησης ψήφου επί των εγκύρων η οποία βασίζεται στο τί είχαν ψηφίσει στο παρελθόν όσοι τώρα δηλώνουν αναποφάσιστοι.
Για παράδειγμα, αν από τη δεξαμενή των αναποφάσιστων ένα 30% είχε ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του Ιανουαρίου, ένα 20% Νέα Δημοκρατία κι ένα 50% Ποτάμι, οι εν λόγω εταιρίες αλλάζουν αυτά τα ποσοστά για να “δώσουν” στην εκτίμηση ψήφου επί των έγκυρων το επιθυμητό επιπλέον ποσοστό.
Το εσωτερικό σημείωμα της Νέας Δημοκρατίας που είχε επιβεβαιώσει το μαγείρεμα
Ήταν η Παρασκευή της εβδομάδας πριν το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου, τότε που οι εταιρίες δημοσκοπήσεων εμφάνιζαν επικράτηση του ΝΑΙ, όταν το koutipandoras δημοσίευσε εσωτερικό έγγραφο της Νέας Δημοκρατίας στο οποίο γινόταν σαφής παραδοχή πως τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων μπορούν να παραποιηθούν.
Ιδού το απόσπασμα του σημειώματος που αποδεικνύει πως “στήνουν” δημοσκοπήσεις:
Γι’ αυτό, στο βαθμό που είναι δυνατό, θα πρέπει η δημοσκοπική/κοινωνική δυναμική υπέρ του ΝΑΙ να αποτυπωθεί κλιμακούμενη από τις εταιρείες μετρήσεων, να φανεί δηλαδή ότι υπάρχει μία δυναμική – ρεύμα υπέρ του ΝΑΙ, η οποία είναι σταθερή. Όχι όμως με ομοειδή ποσοστά, γιατί ο κόσμος παραμένει καχύποπτος απέναντι στους δημοσκόπους. Τους θεωρεί κομμάτι του συστήματος.
Από την άλλη, την Παρασκευή 3/7, που είναι και η τελευταία μέρα που επιτρέπεται βάσει νόμου να δημοσιευθούν μετρήσεις, θα πρέπει να αποτυπώνεται μία καθολική υπεροχή του ΝΑΙ, που δεν θα χωρεί αμφισβήτηση, χωρίς όμως να δημιουργεί και επανάπαυση. Μία διαφορά που θα κυμαίνεται από 5 έως 10 μονάδες ανάλογα με την εταιρεία. Σημειώνουμε ότι σε ανάλογα δημοψηφίσματα στο εξωτερικό το ΝΑΙ συνήθως υποαντιπροσωπεύεται.
Υπάρχει εισαγγελέας;
Παρά τις διαδοχικές δημοσιεύσεις δημοσκοπήσεων που όχι απλά είχαν αποτύχει να προβλέψουν το αποτέλεσμα των αναμετρήσεων αλλά σε βαθμό τέτοιο που δημιουργεί σοβαρές υποψίες για την επιστημονικότητα των μεθόδων τους, ουδέποτε έχει παρέμβει η Δικαιοσύνη. Σε κάθε περίπτωση αποτυχίας, οι εταιρίες επαναφέρουν τη δικαιολογία πως οι δημοσκοπήσεις είναι “φωτογραφίες της στιγμής” κι όχι προβλέψεις αποτελεσμάτων, αλλά πώς γίνεται η φωτογραφία της μίας ημέρας να είναι τόσο διαφορετική από αυτή της μεθεπόμενης;
Στην απόλυτα διαμεσολαβημένη δημοκρατία στην οποία ζούμε όπου οι δημοσκοπήσεις αναμφίβολα παίζουν ρόλο στη δημιουργία πολιτικού κλίματος, ειδικά τις τελευταίες ημέρες κάθε προεκλογικής περιόδου, δε θα έπρεπε οι εταιρίες να κάνουν τη δουλειά τους με υπευθυνότητα απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και τη Δημοκρατία; Κι αν δεν το κάνουν, δεν οφείλει η Δικαιοσύνη να παρέμβει;
Use Facebook to Comment on this Post