Οι αινιγματικές γραμμές Νάζκα και οι παράξενες θεωρίες για την ύπαρξή τους
Xoris Oria
Οι Γραμμές Νάζκα του Περού, παραμένουν ένα από τα πιο συναρπαστικά μυστήρια της ανθρώπινης ιστορίας, και εξακολουθούν να συνταράσσουν την κοινή γνώμη παρά τις αναρίθμητες απόπειρες για να εξηγηθεί η ύπαρξή τους. Ποιός σχεδίασε και κατασκεύασε αυτά τα Γεωγλυφικά και για ποιό λόγο; Με ποιό τρόπο κατόρθωσε να σχεδιάσει τόσο ακριβείς σχηματισμούς τεράστιας κλίμακας στο έδαφος χωρίς την χρήση αεροπλάνου, ώστε να τα ελέγξει από αέρος; Ο Πολιτισμός Νάζκα άνθισε από το 200 Π.Χ ως το 600 Μ.Χ στις πεδιάδες του Νότιου Περού. Οι άνθρωποι της Νάζκα εξάσκησαν καλά τα αρδευτικά συστήματα στα κέντρα του Πολιτισμού τους και έχτισαν δύο αστικά συμπλέγματα, τα χαλάσματα των οποίων παραμένουν εκεί ως και σήμερα. Όμως όταν ακούμε Νάζκα, αυτό που έρχεται στο μυαλό μας είναι τα ανεξήγητα Γεωγλυφικά που ονομάζονται και Γραμμές Νάζκα. Αυτές αλλά και πολλές ακόμη ερωτήσεις σχετικά με τις Γραμμές Νάζκα παραμένουν αναπάντητες. Ας δούμε λοιπόν από που προήλθαν:
Ο Αρχαίος Κόσμος των Νάζκα
Ο Πολιτισμός Νάζκα δημιουργήθηκε από αυτόνομους Φύλαρχους που ένωναν συχνά τις δυνάμεις τους για κάποιο κοινό σκοπό. Για αυτό το λόγο χωρίστηκε σε δύο μεγάλα αστικά κέντρα, μία πρωτεύουσα στην Ventilla του Περού και μία τελετουργική πρωτεύουσα στο Cahuachi. Η Τελετουργική αυτή πρωτεύουσα αποτελούταν από αρκετούς ιερούς λόφους, με τον μεγαλύτερο εξ’αυτών να ονομάζεται ο Μέγας Ναός. Αυτό το σύμπλεγμα ήταν το μεγαλύτερο από τα δύο. Ο Πολιτισμός των Νάζκα άνθισε για σύντομο χρονικό διάστημα, και τα νεκρικά του συμπλέγματα έχουν ανακαλυφθεί μέσα σε τροπικά δάση. Φυσικά, σε σύντομο χρονικό διάστημα τον 5ο αιώνα κατέπεσαν όλα όσα είχαν δημιουργήσει οι άνθρωποι εκεί όπου και κατακτήθηκαν από τους Wari.Όμως πρόλαβαν προτού εξαλειφθούν από την ανθρώπινη ιστορία, να αφήσουν ανεξίτηλα στη γη τα μυστηριώδη σημάδια τους. Τις Γραμμές Νάζκα!
Οι Μυστηριώδεις Γραμμές Νάζκα και οι Θεωρίες Συνωμοσίας
Οι Γραμμές Νάζκα αποτελούνται από πάνω απο 13.000 σχήματα με 800 απεικονίσεις που συχνά εμφανίζουν μορφές ζώων, όμως η πιο χαρακτηριστικές γραμμές, είναι εκείνες που σχηματίζονται και μπορεί κανείς να διαπιστώσει το σχήμα τους μονάχα από τον αέρα. Αυτές οι φιγούρες ανακαλύφθηκαν σχετικά πρόσφατα, το 1927 όταν ο Toribio Mejia Xespe που ήταν πιλότος, πέταξε πάνω από την ευρύτερη περιοχή και παρατήρησε τα τεράστια αυτά σχήματα.
Τα χρόνια που πέρασαν υπήρξαν αναρίθμητες υποθέσεις σχετικά με το τι συμβολίζουν αυτά τα Γεωγλυφικά σε μία προσπάθεια να αποκαλυφθεί το κρυφό μήνυμά τους, όπως εκείνη του Έριχ Φον Ντένικεν, ο οπολιος πίστευε πως οι Γραμμές Νάζκα χρησίμευαν ως σημάδια προσγείωσης και ήταν φανερά μόνο στους Θεούς που κατοικούσαν στους ουρανούς. Αυτά τα σημάδια τα χρησιμοποιούσαν οι Θεοί σύμφωνα με την θεωρία του, για να επιστρέψουν στην Γη. Μία παρόμοια θεωρία ισχυρίζεται πως οι Γραμμές Νάζκα δημιουργήθηκαν ως αεροδιάδρομοι για Α.Τ.Ι.Α. Φυσικά υπάρχουν πιο σοβαρές ερμηνείες για την ύπαρξη των Γεωγλυφικών.
Η Γερμανίδα Αρχαιολόγος και Μαθηματικός Maria Reiche θεώρησε πως αυτές οι γραμμές είναι περισσότερο Αστρολογικής Σημασίας. Μερικές από τις φιγούρες που αποτυπώνονται στο έδαφος, αντιστοιχούν σχεδόν επακριβώς με αστερισμούς που έιναι ορατοί κατά την διάρκεια συγκεκριμένων περιόδων μέσα στον χρόνο. Για παράδειγμα η απεικόνιση του Πίθηκου σχετίζεται άμεσα με την Μεγάλη Άρκτο, ενώ το Δελφίνι και η Αράχνη σχετίζονται με τον Αστερισμό του Ορίωνα. Ο Ανεξάρτητος Αμερικανός Ερευνητής David Johnson που συνεργάστηκε με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, υπέθεσε πως υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ των Γεωγλυφικών Νάζκα με το νερό της περιοχής και τον διαμοιρασμό του, κάτι που θα βοηθούσε τους κατοίκους να επιβιώσουν στην Περουβιανή Έρημο. Πιστεύε μάλιστα πως οι φιγούρες των Νάζκα είναι σημάδια υπόγειας ροής του νερού – με τα Περουβιανά Γεωγλυφικά να σχηματίζουν ένα τεράστιο χάρτη των Υπογείων υδάτινων Ρευμάτων υποδεικνύοντας τις τοποθεσίες στις οποίες θα άνοιγαν τα πηγάδια. Το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο παρείχε μία διαφορετική θεωρία, αφού ανακάλυψαν διάφορες προσφορές σε μικρές κοιλότητες κοντά στα Γεωγλυφικά, που φαίνεται να ήταν δώρα προς τους Θεούς, έτσι ώστε ο Πολιτισμός να εξασφαλίσει Γονιμότητα, υγιή σπαρτά και ικανοποιητική παροχή νερού! Όλες αυτές οι θεωρίες ίσως εξηγούν τον λόγο ύπαρξης των Γεωγλυφικών Νάζκα, όμως αδυνατούν να απαντήσουν σε ένα θεμελιώδες ερώτημα σχετικά με το ζήτημα: Πως κατόρθωσαν οι άνθρωποι της Εποχής να σχεδιάσουν με ακριβή τρόπο όλα αυτά τα τεράστια σχήματα; Η Μέθοδος της κατασκευής των Γεωγλυφικών Νάζκα παραμένει ανεξήγητη. Οι Γραμμές επεκτείνονται για αρκετά χιλιόμετρα (μερικές από αυτές είναι πάνω από 8 χιλιόμετρα, άλλες πάνω απο 65) και μπορούν να εμφανιστούν ως ολοκληρωμένη εικόνα μόνο πάνω από το έδαφος και σε μεγάλο ύψος. Άρα κατόρθωσαν οι κάτοικοι να σχεδιάσουν από ψηλά αυτές τις γραμμές ώστε να ανακαλύψουν νερό; Και για ποιό λόγο η αστρονομική θέση των πηγαδιών ήταν τόσο σημαντική για τον Πολιτισμό; Πόσο τρελή είναι η θεωρία που υποστηρίζει πως οι Γραμμές Νάζκα χρησιμοποιήθηκαν ως σημάδια για τους θεούς ή ως Αστρονομικοί χάρτες; Οι Γραμμές Νάζκα αποτυπώνουν άψογα τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι παρά την πρωτόγονη τεχνολογια της εποχής, είχαν την δυνατότητα να κατασκευάζουν πράγματα που εκπλήσσουν ακόμη και την σύγχρονη αντίληψή μας. Οι Αρχαίοι Πολιτισμοί έχτισαν κτίσματα όπως ο Παρθενώνας, οι Πυραμίδες, το Στόουνχετζ, τις Γραμμές Νάζκα και πολλά ακόμη παραδείγματα. Και όλα αυτά με εργαλεία που δεν έδιναν αυτή την δυνατότητα. Όμως το σημαντικότερο εργαλείο, ήταν το κίνητρο και ο Νους που λειτουργούσε τότε εντελώς διαφορετικά. Και για αυτό τον λόγο, εμείς οι σύγχρονοι άνθρωποι που υποταχθήκαμε στην άκρως εξελιγμένη τεχνολογία, αδυνατούμε να αποκρυπτογραφήσουμε τα μυστήρια αυτών των Πολιτισμικών θαυμάτων, που ίσως και να κρύβουν μέσα τους Συμπαντικά μυστικά, όπως είναι οι Γραμμές Νάζκα.