Στις τρεις εβδομάδες που απομένουν μέχρι τις εκλογές, ο κ. Μητσοτάκης θα συνεχίσει να κινείται στο μοτίβο της πρότασης λύσεων, αποφεύγοντας τη στείρα αντιπαράθεση με τον κ. Τσίπρα (φωτ. από την περιοδεία του προέδρου της Ν.Δ. σε Αχαΐα και Ηλεία).
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Την απευθείας επικοινωνία με τους πολίτες, αντί των καθιερωμένων προεκλογικών εργαλείων, όπως οι διακαναλικές συνεντεύξεις, επιλέγει ο Κυριάκος Μητσοτάκης προκειμένου να συνομιλήσει με το ευρύ κοινό, αποκλείοντας την τακτική της διαμεσολάβησης.
Αντί διακαναλικής, ο κ. Μητσοτάκης θα συναντηθεί με ομάδα δέκα πολιτών, οι οποίοι θα τον ρωτήσουν σε ζωντανή μετάδοση ό,τι θεωρούν εκείνοι σημαντικότερο, ενώ έως τις εκλογές η Ν.Δ. είχε προγραμματίσει δύο θεματικές εκδηλώσεις με ομιλητή τον πρόεδρό της. Η πρώτη, με θέμα την ανάπτυξη, πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Πάτρα, ενώ ακολουθεί και η δεύτερη, με επίκεντρο την κοινωνική αλληλεγγύη.
Στον δρόμο προς τις κάλπες, η Πειραιώς αποκλείει τηλεοπτικό τετ α τετ του κ. Μητσοτάκη με τον Αλέξη Τσίπρα και συζητάει μόνο ένα debate, στο οποίο θα συμμετάσχουν οι επικεφαλής και πρόεδροι όλων των κομμάτων.
Στην Πειραιώς θεωρούν ότι η Ν.Δ. εισέρχεται στην τελική ευθεία με ισχυρή συσπείρωση και αέρα νίκης, κάτι που, όπως λένε, προκύπτει από τα ποσοστά των σχετικών δημοσκοπικών δεικτών (παράσταση νίκης). Στον αντίποδα, σημειώνουν, ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να βρίσκεται σε απόλυτο στρατηγικό αδιέξοδο, καθώς η τακτική της πόλωσης και του φόβου έχουν αποδοκιμασθεί ήδη στην κάλπη. Στην Πειραιώς πιστεύουν ότι η ίδια η ασάφεια και η απουσία προσανατολισμού, που διακρίνει τον ΣΥΡΙΖΑ τις τελευταίες εβδομάδες μετά τις ευρωεκλογές, αναδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το Μαξίμου.
Στοχευμένη κριτική
Στις τρεις εβδομάδες που απομένουν μέχρι τις εκλογές, ο κ. Μητσοτάκης θα συνεχίσει να κινείται στο ίδιο μοτίβο, δηλαδή της πρότασης λύσεων που αναμένουν να ακούσουν οι πολίτες και όχι της στείρας αντιπαράθεσης με τον κ. Τσίπρα, την οποία θα εξακολουθήσει να αντιμετωπίζει ως εικόνα από το παρελθόν. Η κριτική του στον ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσει να είναι στοχευμένη σε ζητήματα που δεν μπορούσαν να παραμείνουν δίχως απάντηση και συνδέονται με το πρόγραμμα της Ν.Δ., και δη το τρίπτυχο: λιγότεροι φόροι – νέες και καλύτερες δουλειές – ασφάλεια για όλους.
Μετά τις ευρωεκλογές η Ν.Δ. κινήθηκε πάνω σε μια ενιαία στρατηγική. Το πρώτο τηλεοπτικό σποτ, με καταληκτική φράση το «ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας», ακολούθησε ένα δεύτερο, στο οποίο δόθηκε έμφαση στη γενιά των νέων Ελλήνων που έχουν εγκαταλείψει τη χώρα για το εξωτερικό και στην ανάγκη επιστροφής τους.
Το τρίτο σποτ εδράζεται στα ιδεολογικά θεμέλια της Ν.Δ., τα οποία ο κ. Μητσοτάκης επιθυμεί να αναδείξει: τη σύνδεση της ανάπτυξης με την ελευθερία. Κάτι που προκύπτει και από το μήνυμα των εκλογών, όπως το αντιλαμβάνεται η Ν.Δ., το οποίο συνοψίζεται ως εξής: «Ισχυρή ανάπτυξη – Αυτοδύναμη Ελλάδα – Ενωμένοι μπορούμε».
Η ευρεία νίκη στις ευρωεκλογές, αλλά και όσα ακολούθησαν έκτοτε, αιτιολογούν απολύτως την επιλογή της τοποθέτησης του κ. Μητσοτάκη στο επίκεντρο της προεκλογικής καμπάνιας. Ο πρόεδρος της Ν.Δ. θα συνεχίσει τις περιοδείες, ωστόσο θα αποφύγει τις κομματικές συγκεντρώσεις. Θα πραγματοποιηθεί μία, τελική, στην Αθήνα.
Σε αυτό το πλαίσιο, το επιτελείο του κ. Μητσοτάκη έχει ρίξει όλο το βάρος του στις θεματικές εκδηλώσεις αλλά και στη συνάντηση με την ομάδα των δέκα πολιτών, οι οποίοι θα εκπροσωπούν διαφορετικές κοινωνικές, επαγγελματικές και ηλικιακές ομάδες. Η συζήτηση αποφασίστηκε να μεταδοθεί από όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς, αντί διακαναλικής.
Στόχος του κ. Μητσοτάκη είναι, επίσης, να κερδίσει την εμπιστοσύνη και των πιο δύσπιστων ψηφοφόρων. Από την Πειραιώς τονίζουν ότι αυτή η επιλογή του προκύπτει ανάγλυφα από τις εκλογικές περιφέρειες στις οποίες θα είναι υποψήφιος, αλλά και εκείνες που θα επισκεφθεί έως τις εκλογές. Επέλεξε, συγκεκριμένα, να είναι υποψήφιος στις τρεις από τις έξι περιφέρειες που η Ν.Δ. υστερούσε του ΣΥΡΙΖΑ, και δη στον δυτικό τομέα της Β΄ Αθήνας, στη Β΄ Πειραιά και στην Αχαΐα. Οι υπόλοιπες τρεις είναι η Αρτα στην Ηπειρο, το Ηράκλειο και τα Χανιά στην Κρήτη.
Δημοσκοπήσεις και αυτοδυναμία
Στην Πειραιώς ερευνούν διεξοδικά και τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων. Η Ν.Δ. έχει σαφώς ανοδική τάση, με εισροές τόσο από τα αριστερά όσο και από τα δεξιά. Το κόμμα θα εξακολουθήσει τη στρατηγική της αμφίπλευρης διεύρυνσης με «όχημα» μήνυμα που θα μπορεί να απευθυνθεί στο σύνολο των ψηφοφόρων. Εκτιμούν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί το ποσοστό των ευρωεκλογών και ευελπιστεί στην επιστροφή κάποιων δυσαρεστημένων. Ωστόσο, στην Πειραιώς θεωρούν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι απλό, κυρίως λόγω της τάσης ενίσχυσης που δείχνει το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη, ο οποίος αποδεικνύεται ο πιο επικίνδυνος αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτή τη φάση.
Στη Ν.Δ. αντιλαμβάνονται, επίσης, ότι η δυναμική του κόμματος καθώς και η διαφαινόμενη μετάβαση σε μια άλλη εποχή συμπιέζουν τη Χρυσή Αυγή, αλλά και το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου. Σημειώνουν, μάλιστα, ότι για πρώτη φορά μετά επτά χρόνια η Χρυσή Αυγή τίθεται σε τόσο σοβαρή αμφισβήτηση. Ως προς το «χρυσό δισκοπότηρο», δηλαδή την αυτοδυναμία της Ν.Δ. ή και το εύρος αυτής, είναι προφανές ότι εξαρτάται από τον αριθμό των κομμάτων που θα μπουν στη Βουλή, καθώς η Χρυσή Αυγή, η Ελληνική Λύση του κ. Βελόπουλου και το ΜέΡΑ 25 του κ. Βαρουφάκη βρίσκονται κοντά στο 3%.
ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr
Use Facebook to Comment on this Post