O CEO του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ έσπασε τελικα την σιωπή του μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε σχετικά με τις διαρροές στην Cambridge Analytica και την εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του κοινωνικού δικτύου.
Με ένα μακροσκελές κείμενο σε ανάρτησή του στο Facebook, υποσχέθηκε πως η εταιρεία θα προσπαθήσει να κάνει αλλαγές.
«Η εταιρεία έκανε λάθη, υπάρχουν περισσότερα που μπορούμε να κάνουμε» αναφέρει σε ανάρτηση του στο Facebook ο κ. Ζούκερμπεργκ.
«Έχουμε ευθύνη να προστατέψουμε τα δεδομένα σας και εάν δεν μπορούμε, δεν μας αξίζει να σας υπηρετούμε. Εργάζομαι για να καταλάβω τι ακριβώς συνέβη και πώς θα διασφαλίσουμε ότι δεν θα συμβεί ξανά. Τα καλά νέα είναι ότι οι πιο σημαντικές ενέργειες που θα αποτρέψουν μια επανάληψη του συμβάντος σήμερα έχουν γίνει πριν από χρόνια. Αλλά κάνουμε και λάθη, υπάρχουν περισσότερο που πρέπει να γίνουν και χρειάζεται να επιταχύνουμε και να τα κάνουμε», αναφέρει.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι ο Ζούκερμπεργκ απέφυγε ουσιαστικά να μιλήσει για την πολιτική με τις διαφημίσεις που ήταν ουσιαστικά και ο τρόπος που έγινε η προπογάνδα και τα τεράστια έσοδα που προσκόμισε το κοινωνικό δίκτυο. Ακόμα, δεν ανέφερε συγκεκριμένα νέα μέτρα που θα λάβει, ενώ αποκάλυψε ότι σύντομα θα δώσει συνέντευξη στο CNN για το θέμα.
«Αν εντοπίσουμε developers που έκαναν κατάχρηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, θα τους αποκλείσουμε και θα ενημερώσουμε όποιον επλήγη από τις εν λόγω εφαρμογές», έγραψε στην ανάρτησή του. Επιπλέον, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ξεκαθάρισε ότι, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα στο παρελθόν, θα περιοριστεί περαιτέρω η πρόσβαση των developers σε προσωπικά δεδομένα, όπως π.χ. με τη μείωση «των στοιχείων που δίνετε σε μια εφαρμογή, όταν τη χρησιμοποιείτε».
Τέλος, προανήγγειλε ότι το Facebook εντός του επόμενου μήνα θα εισάγει ένα «εργαλείο» που θα βρίσκεται στο πάνω μέρος του news feed, το οποίο θα δείχνει «τις εφαρμογές που έχετε χρησιμοποιήσει μαζί με έναν εύκολο τρόπο για την ανάκληση της πρόσβασης αυτών των εφαρμογών στα προσωπικά σας δεδομένα».
«Θα μάθουμε από αυτήν την εμπειρία να διασφαλίζουμε την πλατφόρμα μας ακόμη περισσότερο και να κάνουμε στην πορεία την κοινότητά μας ασφαλέστερη», καταλήγει ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Το σκάνδαλο
Σύμφωνα με τα σοκαριστικά στοιχεία που έχουν δει το φως τις τελευταίες μέρες, μια εταιρεία ονόματι Global Science Research άντλησε πληροφορίες που σχετίζονταν με πάνω από 50 εκατομμύρια προφίλ στο Facebook και κατόπιν πούλησε τα προσωπικά αυτά δεδομένα στην Cambridge Analytica.
Στη συνέχεια, η εταιρεία αυτή μέσω ενός περίπλοκου αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικού συστήματος που είχαν δημιουργήσει τα στελέχη της (και κατοπινοί πληροφοριοδότες του σκανδάλου) χρησιμοποίησε τα στοιχεία αυτά για να δημιουργήσει εκτενή προφίλ ψηφοφόρων και να «στοχεύσει» με εξατομικευμένα μηνύματα τόσο Αμερικανούς πολίτες που κλήθηκαν να επιλέξουν τον πρόεδρό τους το 2016, όσο και Βρετανούς που συμμετείχαν στο δημοψήφισμα για την αποχώρηση της χώρας τους από την ΕΕ. Την στόχευση αυτή ευνόησε και το τεράστιο άνοιγμα που έκανε το Facebookστις διαφημίσεις επέτρεψε στην εταιρία να στοχοποιήσει τον κόσμο με δεκάδες καμπάνιες.
Οι σχέσεις των ανώτατων στελεχών της Cambridge Analytica (όπως ο Στιβ Μπάνον) με την κυβέρνηση Τραμπ και την εκστρατεία υπέρ του Brexit όπως και οι χρηματοδότες της εταιρείας δεν αφήνουν αμφιβολία για το ποιοι εκμεταλλεύτηκαν τελικά αυτό το «σύνθετο όπλο ψυχολογικής επιρροής» για να κερδίσουν ψήφους.
Το σκάνδαλο διαθέτει επίσης και άλλες, πιο σκοτεινές πτυχές, αφού ο ένας από τους δημιουργούς του συστήματος άντλησης των πληροφοριών φέρεται να είχε σχέσεις με τη Ρωσία (η οποία είναι εξάλλου και χώρα καταγωγής του) και να είχε λάβει πολλές επιχορηγήσεις από το Κρεμλίνο για σπουδάσει και εργαστεί στις ΗΠΑ, στο συγκεκριμένο κλάδο της ψυχολογίας και των social media.
Ο Ζούκερμπεργκ έκρινε ως κατάλληλη στιγμή να βγει και να μιλήσει, καθώς η μικρή ανάκαμψη της μετοχής του Facebook δείχνει μία τάση στήριξης από τον κόσμο, ωστόσο οι απώλειες ήταν ήδη μεγάλες και όσο αυτή η ιστορία σέρνεται και κυκλοφορούν διάφορά για την ασφάλεια των λογαριασμών, η ζημιά γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη.
Use Facebook to Comment on this Post