Τον πρώτο αεριωθούμενο κινητήρα στον κόσμο που έχει δημιουργηθεί μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D printing) κατασκεύασαν ερευνητές του Monash University, σε συνεργασία με το CSIRO και το Deakin University.
Ειδικότερα, το Monash και η εταιρεία Amaero (που προέκυψε μέσα από το πανεπιστήμιο) εκτύπωσαν δύο κινητήρες, ο ένας εκ των οποίων εκτίθεται στοInternational Air Show του Άβαλον (Αυστραλία) και ο δεύτερος στην Τουλούζ, στη γαλλική εταιρεία αεροδιαστημικής Microturbo (Safran) που κατασκυ΄λαζει του κινητήρες και για τους SCALP-EG και EXOCET.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι κινητήρες αποτελούν «proof of concept» που έχει κάνει εταιρείες αεροδιαστημικής να σπεύδουν στο Monash Centre for Additive Manufacturing στη Μελβούρνη για ανάπτυξη νέων εξαρτημάτων, με το πρόγραμμα να δημιουργεί νέες κατασκευαστικές ευκαιρίες για αυστραλιανές επιχειρήσεις.
Η Microturbo (Safran) παρείχε έναν παλαιότερο (αν και χρησιμοποιούμενο ακόμα) κινητήρα, ο οποίος συναντάται σε βοηθητικό ρόλο σε αεροσκάφη όπως τοFalcon 20. «Ήταν η ευκαιρία μας να δείξουμε τι μπορούμε να κάνουμε» αναφέρει η καθηγήτρια Ξινουά Γου, διευθύντρια του Monash Centre for Additive Manufacturing.
«Αλλά όταν επανεξετάσαμε τα σχέδια, διαπιστώσαμε ότι ο κινητήρας είχε εξελιχθεί μέσα σε διάστημα ετών κατασκευής. Οπότε αποσυναρμολογήσαμε τη μηχανή και σαρώσαμε τα τμήματά του. Μετά εκτυπώσαμε δύο αντίγραφα».
Επρόκειτο για ένα πολύπλοκο πρόγραμμα που διήρκεσε έναν χρόνο. «Η Ξινουά και η ομάδα της στο Monash επέδειξαν τις δυνατότητές του στον τομέα τουadditive manufacturing στο μέταλλο. Η συνεργασία με την Microturbo (Safran) είναι ένα success story που αναγνωρίστηκε πέρυσι όταν η Safran έδωσε στην ομάδα βραβείο καινοτομίας» αναφέρει ο Ζαν Φρανσουά Ριντό, στέλεχος της εταιρείας.
Όπως προβλέπει ο Μπεν Μπάταγκολ, της Amaero Engineering (εταιρεία που δημιουργήθηκε από το Monash για την εκμετάλλευση της συγκεκριμένης τεχνολογίας) το πρόγραμμα αποτελεί «οδό» που μπορεί να φέρει σημαντικά συμβόλαια με εταιρείες αεροδιαστημικής.
Use Facebook to Comment on this Post