Μιλώντας στον Σκάι ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Μ. Χρυσοχοϊδης τόνισε ότι το μετρό θα αλλάξει την εικόνα του λιμανιού. Ο νέος σταθμός θα βρίσκεται δίπλα στο κτίριο του ΗΣΑΠ, που χτίστηκε τον Μεσοπόλεμο και μόλις 30 μέτρα από τη θάλασσα. Το δύσκολο αυτό έργο θα κατασκευαστεί με διαφραγματικούς τοίχους που θα φτάσουν σε βάθος 40 μέτρων, 15 μέτρα πιο κάτω από τη σήραγγα.
Οι τοίχοι αυτοί θα λειτουργήσουν ως φράγμα, απορροφώντας την πίεση που ασκεί το νερό από τα πλάγια, εξηγούν οι ειδικοί ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στο κτίριο του ΗΣΑΠ, προκειμένου να μην προκληθεί καθίζηση λόγω της άντλησης των υδάτων.
Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2017, αλλάζοντας τη ζωή των κατοίκων βασικών συνοικιών του Πειραιά, όπως η Νίκαια, ο Κορυδαλλός και τα Μανιάτικα. Ο μετροπόντικας σκάβει με ρυθμό 15 μέτρα/ημέρα.
Έχει διανοίξει ήδη περί τα 1.100 μέτρα και αναμένεται να φθάσει στον σταθμό του Κορυδαλλού (τον δεύτερο της επέκτασης) στις αρχές Δεκεμβρίου. Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 132.000 κατοίκους, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των επιβατών του μετρό να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο ημερησίως. Επιπλέον εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν 23.000 λιγότερα Ι.Χ. στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις κυκλοφοριακές συνθήκες της περιοχής.
Με τη λειτουργία του σταθμού μετρό του Πειραιά θα συνδεθεί απευθείας το αεροδρόμιο με το λιμάνι (περίπου 45 λεπτά απόσταση), ενώ θα δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο στο οποίο θα συναντώνται ΗΣΑΠ, μετρό, προαστιακός (ο σταθμός του βρίσκεται πίσω από τον ΗΣΑΠ) και τραμ (υπό κατασκευή η επέκταση).
Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 600 εκατ. ευρώ.