Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σχετικά με την επίδραση της τραπεζικής αργίας και των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων στις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται μέσω ψηφιακών μέσων –κυρίως ηλεκτρονικά καταστήματα– το 97% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στις πληρωμές και τις εισπράξεις. Το 64% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στην παραγωγή και τη διακίνηση προϊόντων.
Tο 66% έχει προβλήματα πληρωμής των συνεργατών του, 61% έχει αδυναμία χρήσης μεθόδων πληρωμής, όπως Paypal, 49% αδυναμία πληρωμής οφειλών σε προμηθευτές, 49% επίσης έχει αδυναμία πληρωμής πιστωτικών, χρεωστικών καρτών. Επίσης, 46% δηλώνει αδυναμία πληρωμής υπηρεσιών hosting, 44% αδυναμία πληρωμής υπηρεσιών cloud, 41% αδυναμία εξόφλησης και πληρωμής επιταγών, 29% άρνηση και αδυναμία πελατών να πληρώσουν με μετρητά, 8% αδυναμία καταβολής φόρων και μισθών.
Το 78% των επιχειρήσεων έχει αντιμετωπίσει ακυρώσεις παραγγελιών πελατών, 31% έχει αδυναμία εισαγωγής πρώτων υλών, 22% έχει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες, 17% έχει πρόβλημα με την επιτροπή του Γενικού Λογιστηρίου έγκρισης εισαγωγών, 14% των επιχειρήσεων δυσκολεύεται να διακινήσει τα προϊόντα στο εσωτερικό, 14% έχει πρώτες ύλες και έτοιμα προϊόντα σε αναμονή στο τελωνείο.
Προς αντιμετώπιση της δύσκολης κατάστασης, το 60% των επιχειρήσεων στράφηκαν σε εναλλακτικές μορφές πληρωμών προς ξένους, με τη χρήση τραπεζικού λογαριασμού στο εξωτερικό. Παράλληλα, όμως, ένα υψηλό ποσοστό, 44%, βρέθηκε σε πλήρες αδιέξοδο, μην μπορώντας να κάνει τίποτα απολύτως.
Από την πλευρά των εξαγωγικών επιχειρήσεων, τα προβλήματα είναι εξίσου μεγάλα, καθώς 69% των επιχειρήσεων έχει πληγεί. Αναλυτικά, 60% αντιμετωπίζει γραφειοκρατία και καθυστερήσεις στις εγκρίσεις πληρωμών προμηθευτών του εξωτερικού, 40% έχει ακυρώσεις πελατών, 20% έχει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες, 20% πιέζεται από απαιτήσεις για επιπλέον εξασφαλίσεις και 13% πλήττεται από την απουσία ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων.
Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε εξόφληση των υποχρεώσεών τους (πρόωρη καταβολή μισθοδοσίας, φόρων), 33% έχουν αναστείλει πληρωμές σε προμηθευτές, 29% τούς εξόφλησε, 22% έχει προχωρήσει σε υποχρεωτική άδεια προσωπικού ή και ακύρωση παραγγελιών και ένα ποσοστό 15% δεν κάνει τίποτα και περιμένει να δει πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση.