Αν και θα διατεθεί μόνο το 30% του ΔΑΑ (το Δημόσιο ελέγχει άλλο 25%) και έτσι το management παραμένει υπό τον έλεγχο της Avi Alliance, το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο, επειδή η κερδοφορία του ομίλου είναι τέτοια που επιτρέπει υψηλές μερισματικές αποδόσεις.
Στην προκήρυξη του διαγωνισμού πώλησης ποσοστού 30% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», προχωρά σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ. Για το ποσοστό αυτό θεωρείται δεδομένο το ενδιαφέρον της καναδικών συμφερόντων Avi Alliance, που ελέγχει το 40% και το managment του ΔΑΑ, αλλά οψίμως, και ειδικότερα μετά τις ευρωεκλογές, στη διεκδίκηση εισήλθε και το αυστραλιανό επενδυτικό κεφάλαιο Macquarie Capital, που θεωρείται εκ των μεγαλύτερων επενδυτών σε υποδομές παγκοσμίως. Η εμφάνιση του Macquarie, το ενδιαφέρον του οποίου χαρακτηρίζεται ισχυρό, δημιουργεί συνθήκες ιδιαίτερα ανταγωνιστικές για τη διαδικασία και ενδέχεται να οδηγήσει σε πολύ υψηλότερο τίμημα από ό,τι σε διαφορετική περίπτωση. Στο παρελθόν, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και όμιλοι κινεζικών συμφερόντων, η συμμετοχή των οποίων όμως στον σχετικό διαγωνισμό ενδέχεται να προσκρούσει σε επιφυλάξεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η προκήρυξη γίνεται σήμερα, μεταξύ άλλων, καθώς μεθαύριο Κυριακή 30 Ιουνίου λήγει η προθεσμία της συγκατάθεσης που έχουν δώσει οι ιδιώτες μέτοχοι του ΔΑΑ όπως προβλέπεται από τη σχετική συμφωνία μετοχών με την οποία συστάθηκε η εταιρεία. Αν και η συγκατάθεση αυτή (waiver) μπορεί να παραταθεί, τούτο ενδέχεται να γίνει υπό όρους, κάτι που σημαίνει πως θα ετίθετο θέμα ευθυνών του ΤΑΙΠΕΔ. Η καθυστέρηση της προκήρυξης μέχρι σήμερα όμως αποδίδεται στην αξίωση της ελληνικής κυβέρνησης να διορίσει αυτή ένα παραπάνω μέλος στο διοικητικό συμβούλιο, παρά τις περί του αντιθέτου προβλέψεις της συμφωνίας μετόχων, μετά την αποχώρηση από το Δ.Σ. του ανεξάρτητου μη εκτελεστικού μέλους που είχε τοποθετήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προ ετών. Στην αξίωση αυτή αντέδρασαν φυσικά τόσο οι ιδιώτες μέτοχοι όσο και υπηρεσίες εντός του ΤΑΙΠΕΔ, που έκριναν πως δεν είναι σύννομη.
Εντέλει το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, υπό την πίεση και των παραπάνω προθεσμιών, αποφάσισε να προχωρήσει με την προκήρυξη του διαγωνισμού σήμερα.
Αν και θα διατεθεί μόνον το 30% του ΔΑΑ (το Δημόσιο ελέγχει άλλο 25%), και έτσι το managment παραμένει υπό τον έλεγχο της Avi Alliance, το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο επειδή η κερδοφορία του ομίλου είναι τέτοια που επιτρέπει υψηλές μερισματικές αποδόσεις. Επιπλέον, στα τέλη Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία της χρονικής επέκτασης κατά 20 χρόνια της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την καταβολή συνολικού τιμήματος 1,403 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) από το ΔΑΑ. Επομένως υπάρχει καθαρός χρονικός ορίζοντας για την επένδυση. Σήμερα μέτοχοι του ΔΑΑ είναι το Δημόσιο (25%), το ΤΑΙΠΕΔ (30%), το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments διά της ελεγχόμενης από αυτό Avi Alliance (40%) και ο όμιλος Κοπελούζου (5%).
Ο κύκλος εργασιών του ΔΑΑ το 2018 παρουσίασε αύξηση κατά 10,4%, φθάνοντας τα 478,7 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό δεν περιλαμβάνει τις επιδοτήσεις του τέλους εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), γνωστού και ως «σπατόσημου». Τα κέρδη ΕΒΙTDA ανήλθαν σε 325,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 14,4% σε σχέση με το 2017, ενώ αύξηση κατά 22,1% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 171 εκατ. ευρώ.
ΈντυπηΠηγή άρθρου – kathimerini.gr
Use Facebook to Comment on this Post