«Γκάζι» ετοιμάζεται να… «πατήσει» για ακόμη μια φορά η Κυβέρνηση στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων: Βέβαια όσες φορές προσπάθησε να το επιχειρήσει στο παρελθόν τα αποτελέσματα ήταν πενιχρά. Είναι χαρακτηριστικό ότι…
μόνον για την τελευταία διετία τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις μόλις και μετά βίας άγγιξαν το … 1/5 των προϋπολογισθέντων στερώντας χρήματα από τα κρατικά Ταμεία.
Η Αθήνα το αποφάσισε όπως όλα δείχνουν και ξεκινά τις διαδικασίες για το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, όπου το ελληνικό δημόσιο πρόκειται να προχωρήσει στην πώληση ποσοστού 30% από το 55% που ελέγχει σήμερα.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να αρχίσουν να τρέχουν οι εξελίξεις ενώ άμεσα ξεκινούν οι διαβουλεύσεις ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και των επενδυτών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Στους ενδιαφερομένους περιλαμβάνονται το κινεζικό επενδυτικό σχήμα που έχουν συστήσει η Shenzhe Airport και η Fredman Pacific Asset Management και η Public Sector PensioInvestment Board (PSP), το επενδυτικό ταμείο που διαχειρίζεται κεφάλαια συνταξιούχων του Καναδά.
Η τελευταία κατέχει ήδη το 27% του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών (ΔΑΑ).
Σε αυτήν φέρεται να συμμετέχουν και αμερικανικά κεφάλαια ιδιωτικών συμμετοχών. Το ελληνικό δημόσιο πρόκειται να προχωρήσει στην πώληση του 30% από το 55% που ελέγχει σήμερα.
Εν τω μεταξύ, το ενδιαφέρον της για την απόκτηση επιπλέον ποσοστό στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών επιβεβαίωσε στον υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Νότη Μηταράκη ο διευθύνων σύμβουλος της PSP Investments Πάτρικ Σαρμπονέ κατά τη διάρκεια συνάντησής τους.
Στο ραντεβού στο οποίο μετείχε και ο πρέσβης του Καναδά στην Αθήνα Ρόμπερτ Πεκ, ο CEO της PSP επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της εταιρείας του για την απόκτηση του 30% που πρόκειται να πωλήσει το Ελληνικό Δημόσιο.
Στο επιχειρηματικό σχήμα που θα διεκδικήσει την αγορά του Ελευθέριος Βενιζέλος αναμένεται να συμμετάσχει και μία Κινεζική Ένωση Επιχειρήσεων, τη δραστηριότητα των οποίων προωθεί και ενθαρρύνει η κινεζική κυβέρνηση.
Εκτός όμως των Κινέζων και των Καναδών ενδιαφερομένων, λέγεται ότι επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου έχει πραγματοποιήσει και μια εταιρεία από τη Ν. Ζηλανδία.
Μέχρι σήμερα πάντως στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων, που θεωρείται ζωτικής σημασίας και από τους δανειστές, τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά «φτωχά»: Το ΤΑΙΠΕΔ από έσοδα ύψους 5 δισ. ευρώ που είχαν προϋπολογισθεί στο τέλος του 2012 για τη διετία 2013-14, μέχρι σήμερα έχει αντληθεί μόλις 1,3 δισ. ευρώ, ενώ θεωρείται απίθανο το μέγεθος αυτό να μεταβληθεί ουσιαστικά μέχρι το τέλος του έτους.
Επίσης, τον Νοέμβριο του 2012, ενώ προγραμματιζόταν να έχουν εκκινήσει όλες οι αποκρατικοποιήσεις εταιρικών περιουσιακών στοιχείων και υποδομών, μέχρι σήμερα πολλά από αυτά (ΕΛΤΑ, ΔΑΑ, 10 περιφερειακοί λιμένες, Εγνατία Οδός, ΛΑΡΚΟ κ.ά.) εξακολουθούν να βρίσκονται στο «συρτάρι» με άγνωστο τον χρόνο εκκίνησης της διαδικασίας αποκρατικοποίησης και κυρίως με αμφισβητούμενο αποτέλεσμα.
Ευθύνες για τις καθυστερήσεις αποδίδονται όμως και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με τις παρεμβάσεις της, έχει βάλει στον «πάγο» για μεγάλα χρονικά διαστήματα πολλές διαδικασίες αποκρατικοποιήσεων, με πιο εμφανείς αυτές των ΔΕΣΦΑ και ΟΛΠ (σχετικά με τον φιλικό διακανονισμό με την Cosco). Και οι δύο αποκρατικοποιήσεις έλαβαν μόλις πρόσφατα το «πράσινο φως» να προχωρήσουν, ύστερα από καθυστερήσεις τουλάχιστον 12 μηνών.
Use Facebook to Comment on this Post