Πρόκειται για ένα ακόμη τεράστιο βήμα στη συνεργασία Μόσχας και Πεκίνου, ως απάντηση στις κυρώσεις «τσίμπημα κουνουπιού» (όπως τις έχει χαρακτηρίσει Ουκρανός οικονομικός αναλυτής), που επιχειρεί να επιβάλει στη Ρωσία η Ε.Ε.
Τη στιγμή λοιπόν που οι Ευρωπαίου εμφανίζονται πλέον διχασμένοι για το αν πρέπει να επιβληθούν νέες κυρώσεις στη Ρωσία για το θέμα της Ουκρανίας, ο Βλαντιμίρ Πούτιν κάνει κινήσεις μάτ στην παγκόσμια σκακιέρα προκειμένου, όπως έχει πει ο ίδιος, να διαφυλάξει τα συμφέροντα του λαού του.
Και πολύ καλά θα κάνει. Ας το βλέπουν οι δικοί μας που τρέχουν πίσω από τις Βρυξέλλες τη στιγμή που η αγροτική παραγωγή καταστρέφεται.
Σύμφωνα με το RIA-Novosti, το λιμάνι επρόκειτο να κατασκευαστεί επί ρωσικού εδάφους, 18 χιλιόμετρα από τα ρωσο-κινεζικά σύνορα, απέναντι από τις ακτές της Ιαπωνίας και θα είναι το μεγαλύτερο στη βορειο-ανατολική Ασία. Θα διακινούνται μέσω του λιμανιού αυτού περισσότερα από 60 εκατομμύρια τόνοι φορτίου ετησίως.
«Ο όγκος διακίνησης του φορτίου μπορεί να συγκριθεί με τα πολυσύχναστα λιμάνια του Immingham του Ηνωμένου Βασιλείου και της Havre στη Γαλλία», αναφέρει το RΙΑ Novosti.
Σύμφωνα με το πρακτορείο, οι πρώτες συνομιλίες έγιναν μεταξύ των ηγετών των δύο χωρών τον περασμένο Μάιο και η κατασκευή του λιμανιού «κλείδωσε» πριν από μερικές ημέρες.
Αποτελεί τη συνέχεια στη συμφωνία Μόσχα και Πεκίνου να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους σε ρούβλια και γουάν, αντικαθιστώντας το δολάριο ως παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα, καθώς επίσης και της δημιουργίας ανεξάρτητου οίκου αξιολόγησης.
Είναι η απάντηση των δύο μεγάλων χωρών στις κυρώσεις που επιβάλλουν ΗΠΑ και ΕΕ στη Ρωσία.