Το 2017 θα έχουμε τη σημαντικότερη αλλαγή κανονισμών, στη σύγχρονη εποχή της F1. Τα νέα μονοθέσια θα είναι πιο γρήγορα, κάτι που φαίνεται με την πρώτη ματιά.
Μεγαλώνουν και αλλάζουν σχήμα οι πτέρυγες, φαρδαίνει τα sidepods και τα λάστιχα, γίνεται πιο μεγάλο το diffuser. Στο βίντεο που δημοσιεύουμε σήμερα, αναλύονται οι επιπτώσεις που θα έχει στην αεροδυναμική των μονοθεσίων η αλλαγή στις διαστάσεις των ελαστικών. Με τη βοήθεια του προβολέα Epson Ultra Short Distance HD, μας δείχνει όλες τις αλλαγές που θα έχουν τα μονοθέσια στην αεροδυναμική και ποιος ο ρόλος που θα διαδραματίσουν σε αυτές τα πιο φαρδιά ελαστικά.
Οι αλλαγές αυτές εκτιμάται ότι θα αυξήσουν πολύ την πρόσφυση με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να επιτυγχάνουν μεγαλύτερες ταχύτητες μέσα στη στροφή. Τα πλευρικά φορτία που θα αναπτύσσονται θα είναι πιο έντονα, αυξάνοντας τις σωματικές και πνευματικές απαιτήσεις από την πλευρά των οδηγών.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η απελευθέρωση της εξέλιξης των κινητήρων. Το σύστημα με τα tokens που ισχύει μέχρι και φέτος καταργείται, έτσι οι ομάδες θα μπορούν μέσα στη χρονιά να διορθώνουν λάθη, να καλύπτουν μειονεκτήματα και να βρίσκουν περισσότερη δύναμη.
Όπως είχαμε γράψει και σε παλαιότερο σχετικό άρθρο, αν υπήρχε αυτό το περιθώριο δεν θα είχαμε ζήσει την πρόσφατη περίοδο απόλυτης κυριαρχίας της Mercedes, που έπληξε το ενδιαφέρον του πρωταθλήματος F1 από το 2014 ως τώρα. Το πάγωμα της εξέλιξης είχε σαν στόχο να συγκρατήσει χαμηλά το κόστος ώστε να μην θιγούν οι αδύναμες οικονομικά ομάδες. Έγιναν μαραθώνιες διαπραγματεύσεις για το θέμα. Μεταξύ των λύσεων που προτάθηκαν ήταν και αυτή δημιουργίας ενός ενιαίου «οικονομικού» κινητήρα από ανεξάρτητο προμηθευτή, ιδέα η οποία δεν προχώρησε. Τελικά οι Ferrari, Mercedes και Renault συμφώνησαν μεταξύ τους και με την FIA στον ορισμό ενός πλαφόν στο κόστος των πελατειακών κινητήρων και έτσι απελευθερώθηκε ξανά η εξέλιξη, προς όφελος του συναγωνισμού.
Use Facebook to Comment on this Post