Στις 22.32 μπήκε στα Ελληνικά χωρικά ύδατα στην θαλάσσια περιοχή της Σκύρου και άρχισε έκανε σχεδόν ένα πλήρη κύκλο γύρω από το νησί.
Μπήκε από τα βόρεια, κατευθύνθηκε δυτικά, μετά πήγε νότια και γύρισε πάλι προς την ανατολική πλευρά απ΄όπου όμως στις 23.04 ακολούθησε πορεία νοτιοανατολική και τώρα πλέει προς την Κάρπαθο.
Καθ’όλη την διάρκεια της πορείας της γύρω από την Σκύρο είχε ανοικτά τα ηλεκτρονικά της συστήματα “αλιεύοντας” εκπομπές από τα ραντάρ και τα συστήματα του νησιού που ήταν ανοικτά εκείνη την ώρα.
Κοντά του στην Σκύρο ήταν η παλιά Ελληνική φρεγάτα “Κανάρης” κλάσης “S”.
Ο κυβερνήτης της ελληνικής φρεγάτας ανέγνωσε μέσω ασυρμάτου μήνυμα στον Τούρκο ομόλογό του ότι είχε παραβεί τους κανόνες αβλαβούς διέλευσης και έπρεπε να αποχωρήσει άμεσα, αλλά ο Τούρκος δεν απάντησε.
Η επιλογή της Σκύρου, φυσικά μόνο τυχαία δεν είναι. Η Σκύρος είναι βασικός πυλώνας της αεράμυνας στο Αιγαίο, έχοντας βάση μεταστάθμευσης όλων μαχητικών της ΠΑ, αλλά έχει MIM-104 Πατριοτ, αλλά έχει και κάτι εξίσου σημαντικό: Επάκτιες πυροβολαρχίες βλημάτων εδάφους-επιφανείας MM-40 Exocet, οι οποίοι χθες ενεργοποιήθηκαν άμεσα.
Δεν εγκλώβισαν το τουρκικό πλοίο για ευνόητους λόγους (άλλωστε η τουρκική φρεγάτα πιθανότητα για τον λόγο αυτό “πολιόρκησε” την Σκύρο για να συγκεντρώσει ηλεκτρονικές”πληροφορίες” για τους Exocet) αλλά επιβεβαιώθηκε η άμεση δυνατότητα αντίδρασης του Ναυτικού.
H κίνηση έρχεται λίγε ώρες μετά την αποκάλυψη στην Βουλή του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Α.Δαβάκη ότι η Τουρκία έχει προχωρήσει σε “υπερσυγκέντρωση δυνάμεων σε μικρασιατικά παράλια και Έβρο”.