Το «ταπεινό» SMS στο επίκεντρο μιας επιτυχημένης προεκλογικής εκστρατείας
Xoris Oria
Το «ταπεινό» SMS στο επίκεντρο μιας επιτυχημένης προεκλογικής εκστρατείας
Πώς οι υποψήφιοι των τοπικών, εθνικών και ευρωπαϊκών εκλογών μπορούν να αξιοποιήσουν το SMS για αποτελεσματικότερη και αμεσότερη επικοινωνία με τους πολίτες Το 2019 είναι η χρονιά των πολλαπλών εκλογών αφού στις 26 Μαΐου θα διεξαχθούν οι Ευρωεκλογές, και ταυτόχρονα ο πρώτος γύρος των Δημοτικών και Περιφερειακών εκλογών. Οι Εθνικές εκλογές είναι προγραμματισμένες για τον ερχόμενο Οκτώβριο, χωρίς να αποκλείεται η διεξαγωγή τους σε προγενέστερη ημερομηνία. Οι πολυάριθμοι υποψήφιοι σε όλες αυτές τις εκλογικές αναμετρήσεις θα διεκδικήσουν την ψήφο των πολιτών αξιοποιώντας τόσο τα παραδοσιακά εργαλεία πολιτικής επικοινωνίας, όσο και τα σύγχρονα κανάλια ψηφιακής επικοινωνίας. Ένα από τα βασικότερα μέσα είναι το SMS. Παρά την αλματώδη αύξηση της διαδικτυακής επικοινωνίας, τα SMS παραμένουν ο ευκολότερος, ταχύτερος και πιο άμεσος τρόπος επαφής με το ευρύ κοινό. Ο βασικότερος λόγος είναι ότι παραδίδονται σε οποιοδήποτε κινητό τηλέφωνο, ακόμη και παλαιότερης τεχνολογίας δίχως συνδεσιμότητα στο Internet, σε αντίθεση με τα emails, τα μηνύματα μέσω υπηρεσιών messaging και τα social media. Σύμφωνα με τους ειδήμονες της πολιτικής επικοινωνίας, τα SMS είναι το ιδανικό μέσο για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του υποψηφίου, αλλά και το καταλληλότερο προκειμένου να ενημερώνονται οι ψηφοφόροι σχετικά με: • την ανακοίνωση μιας υποψηφιότητας • τα βασικά σημεία μιας πολιτικής καμπάνιας • τις εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, ομιλίες κ.ά. • άλλες χρήσιμες πληροφορίες μέσω links που επεκτείνουν την περιορισμένη έκταση του SMS Με αυτό τον τρόπο, ο ψηφοφόρος έρχεται πιο κοντά με τον υποψήφιο και είναι πιθανότερο να λάβει μέρος σε ομιλίες και εκδηλώσεις, αλλά και να τον επιλέξει κατά την εκλογική διαδικασία. Τα μηνύματα πρέπει να είναι περιεκτικά, διατυπωμένα με σαφήνεια και απλή γλώσσα. Η αποστολή ενός SMS λίγες ώρες ή ημέρες πριν την προσέλευση στις κάλπες, θεωρείται μία από τις πλέον αποτελεσματικές τακτικές υπενθύμισης που παρακινεί σε δράση (call-to-action). Η εύχρηστη πλατφόρμα της SMSAPI φιλοξενεί ήδη τις καμπάνιες υποψηφίων στις επερχόμενες εκλογές. Ένας από τους βασικούς συνεργάτες της στην Ελλάδα είναι το digital agency webwe. Για τη συνεργασία της webwe με την SMSAPI μας μίλησαν οι συνιδρυτές της, κύριοι Βασίλης Παπαμούστος και Γιάννης Μποκολίνης. Όπως δήλωσε ο κ. Μποκολίνης, «η συνεργασία μας με την SMSAPI είναι άψογη, καθώς πληροί δύο πολύ βασικά κριτήρια που αναζητούμε σε όλες τις συνεργασίες μας: την αξιοπιστία και τη συνέπεια λόγων-έργων. Ενδεικτική είναι η ευχρηστία της πλατφόρμας, σε συνδυασμό με την άψογη λειτουργία της, που μας επιτρέπουν την παράδοση των sms τη στιγμή και με τον τρόπο που έχουμε συμφωνήσει με τον υποψήφιο που μας εμπιστεύτηκε (με αρκετές χιλιάδες αποστολές ανά καμπάνια). Το ίδιο επιβεβαιώνουν και οι πελάτες μας οι οποίοι είναι πάντα απόλυτα ευχαριστημένοι από τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες αποστολής sms που τους παρέχουμε από τη webwe μέσω της SMSAPI». Από την ευρεία γκάμα των χαρακτηριστικών της πλατφόρμας, ο κ. Παπαμούστος ξεχωρίζει την εύκολη εισαγωγή επαφών, την ταχύτατη ομαδοποίησή τους και τη δυνατότητα ακριβούς προγραμματισμού του χρόνου αποστολής. «Με αυτόν τον τρόπο, μεταδίδουμε εύκολα, γρήγορα και αξιόπιστα τα μηνύματα των υποψηφίων προς τους πολίτες. Είμαστε χαρούμενοι που έχουμε έναν σημαντικό σύμμαχο όπως η SMSAPI και μπορούμε να σχεδιάζουμε χωρίς άγχος τις καμπάνιες των υποψηφίων για τις επερχόμενες εκλογές». SHUTTERSTOCKΤι να προσέξουν οι υποψήφιοι Όπως και όλες οι μορφές σύγχρονης επικοινωνίας, τα SMS απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή. Η αποστολή πολυάριθμων και «φλύαρων» μηνυμάτων ενδέχεται να έχει αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα. Οι ειδικοί συστήνουν να μην αποστέλλονται μηνύματα που δεν προσφέρουν χρήσιμη πληροφορία στον παραλήπτη, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να χαρακτηριστεί ο υποψήφιος ως «αδιάφορος» ή ακόμα και «ενοχλητικός». Αναποτελεσματική θεωρείται εξάλλου η προσπάθεια ορισμένων υποψηφίων να μεταδώσουν πολλαπλά μηνύματα μέσω του ίδιου SMS. Όπως συμβουλεύουν οι ειδικοί, η αποστολή του εκάστοτε μηνύματος θα πρέπει να έχει σαφή επικοινωνιακό στόχο, ο οποίος πρέπει να είναι άμεσα «ορατός» από την πρώτη ανάγνωση. Σε κάθε περίπτωση, το βασικότερο λάθος είναι να στείλετε μηνύματα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως ανεπιθύμητα. Ιδιαίτερα κρίσιμη παράμετρος μιας πολιτικής καμπάνιας μέσω SMS είναι να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων των ψηφοφόρων αρκετά νωρίτερα από την προεκλογική περίοδο. Η δημιουργία της βάσης πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR), ώστε να μην εγγράφονται χρήστες που δεν έχουν συναινέσει, αλλά και να προβλέπεται η δυνατότητα εξαίρεσης (opt-out).