Το Facebook διώκεται στις ΗΠΑ για φιλοξενία περιεχομένου διακρίσεων
REUTERS/Dado Ruvic
FILE PHOTO: Silhouettes of mobile users are seen next to a screen projection of Facebook logo in this picture illustration taken March 28, 2018. REUTERS/Dado Ruvic/File Photo
Το αμερικανικό Υπουργείο Στέγασης και Αστικής Ανάπτυξης άσκησε δίωξη στο Facebook για φιλοξενία περιεχομένου διακρίσεων «εναντίον ατόμων με βάση το ποιοι είναι και πού ζουν». Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά κλιμακώνεται η διαμάχη γύρω από το περιεχόμενο που μπορεί να φιλοξενείται μέσω του συστήματος διαφημίσεων του Facebook. Η δίωξη βασίζεται σε καταγγελία που υποβλήθηκε τον περασμένο Αύγουστο, διαπιστώνοντας ότι υπάρχει «εύλογη αιτία να πιστεύουμε ότι το Facebook προβάλλει διαφημίσεις που παραβιάζουν τον νόμο περί δίκαιης στέγασης», σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση. «Το Facebook κάνει διακρίσεις εναντίον ατόμων με βάση το ποιοι είναι και πού ζουν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος Υπουργός, Μπεν Κάρσον, σε σχετική δήλωση. «Η χρήση υπολογιστή για τον περιορισμό των επιλογών στέγασης ενός ατόμου μπορεί να είναι εξίσου μεροληπτική με το κλείσιμο μιας πόρτας στο πρόσωπο κάποιου» συμπλήρωσε εύγλωττα. Η μη κερδοσκοπική δημοσιογραφική οργάνωση ProPublica ήταν ο πρώτος φορέας στις ΗΠΑ που εξέφρασε ανησυχία για τις διακρίσεις σχετικά με θέματα στέγασης από το Facebook, ήδη από το 2016, όταν ερευνητές της οργάνωσης διαπίστωσαν ότι το εργαλείο «εθνοτικών συγγενειών» μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εξαίρεση Αφροαμερικανών ή Ισπανόφωνων από το να βλέπουν συγκεκριμένες διαφημίσεις. Εάν αυτές οι διαφημίσεις ήταν για στέγαση ή ευκαιρίες απασχόλησης, η στόχευση θα μπορούσε εύκολα να παραβιάζει την ομοσπονδιακή νομοθεσία. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι την εποχή εκείνη, το Facebook δεν διέθετε εσωτερικές διασφαλίσεις για την αποτροπή της στοχοθέτησης. Έκτοτε το Facebook επιχείρησε να αντιμετωπίσει τη δυνατότητα διακριτικής στόχευσης διαφημίσεων, με την εταιρεία να υπόσχεται επιτάχυνση εφαρμογής της νομοθεσίας κατά των διακρίσεων μετά την δημοσίευση των ερευνών της ProPublica. Παρόλα αυτά, νεότερη έρευνα του 2017 έδειξε ότι τα ίδια προβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται. Στην ιστοσελίδα The Verge φιλοξενείται απάντηση του Facebook, στην οποία εκφράζεται η έκπληξη της εταιρείας για την συγκεκριμένη απόφαση τονίζοντας ότι «εργαζόμαστε με το Υπουργείο ώστε να επιλυθούν οι ανησυχίες τους και έχουμε προχωρήσει σε συγκεκριμένα βήματα ώστε να προληφθούν διαφημίσεις με περιεχόμενο διάκρισης». Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η νέα δίωξη ήρθε μόλις μία μέρα μετά την απόφαση του Facebook να αποβάλλει κάθε είδους ρατσιστικού ή εθνικιστικού περιεχομένου από τις πλατφόρμες του. Naftemporiki.gr
Προτεινόμενα για εσάς
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑΠηγή άρθρου – naftemporiki.gr
Use Facebook to Comment on this Post