Το Voyager 2 αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα
www.nasa.gov
Μηχανικοί της NASA αρμόδιοι για το εμβληματικό διαστημόπλοιο Voyager 2 καταβάλλουν προσπάθειες για να επιστρέψει το σκάφος σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας, μετά την ενεργοποίηση μιας εκ των αυτόνομων λειτουργιών προστασίας από βλάβες.
Τόσο στο Voyager 1 όσο και στο Voyager 2 είχαν προγραμματιστεί πολλαπλές ρουτίνες προστασίας από βλάβες, προκειμένου τα διαστημόπλοια να μπορούν να αναλαμβάνουν μόνα τους δράση εάν αντιμετωπίζουν κίνδυνο. Στο Jet Propulsion Laboratory της NASA στην Καλιφόρνια μηχανικοί βρίσκονται σε επικοινωνία με το σκάφος και λαμβάνουν τηλεμετρία.
Το Voyager 1 και το Voyager 2, που εκτοξεύτηκαν το 1977, βρίσκονται πλέον στο διαστρικό διάστημα. Στις 25 Ιανουαρίου το Voyager 2 δεν πραγματοποίησε έναν προγραμματισμένο ελιγμό, όπου το σκάφος θα πραγματοποιούσε περιστροφή 360 μοιρών για να ρυθμίσει ένα όργανό του. Η ανάλυση της τηλεμετρίας από το σκάφος υπέδειξε πως μια ανεξήγητη καθυστέρηση στην εκτέλεση των εντολών για τον ελιγμό άφησε δύο συστήματα που απαιτούν σχετικά υψηλές ποσότητες ενέργειας να λειτουργούν ταυτόχρονα. Αυτό επιβάρυνε την πηγή ενέργειας του σκάφους.
Το λογισμικό που διαθέτει το διαστημόπλοιο είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται αυτόματα τέτοια περιστατικά, και επί της προκειμένης φαίνεται πως απενεργοποίησε τα επιστημονικά όργανα του Voyager 2 για να αντισταθμίσει την έλλειψη ενέργειας. Ως τις 28 Ιανουαρίου οι μηχανικοί της αποστολής είχαν καταφέρει να απενεργοποιήσουν το ένα από τα δύο συστήματα και να επανεκκινήσουν τα επιστημονικά όργανα, αλλά χωρίς να αρχίσει ξανά η λήψη δεδομένων. Σε διαδικασία είναι η εξέταση του υπόλοιπου διαστημοπλοίου, προκειμένου να επιστρέψει σε κατάσταση κανονικής λειτουργίας.
Το σκάφος αντλεί ενέργεια από μια θερμοηλεκτρική γεννήτρια ραδιοϊσοτόπων (RTG), που μετατρέπει τη θερμότητα από την αποσύνθεση ραδιενεργού υλικού σε ηλεκτρισμό για να τροφοδοτεί με ενέργεια το διαστημόπλοιο. Λόγω της φυσικής αποσύνθεσης του υλικού, η διαθέσιμη ενέργεια του Voyager 2 μειώνεται κατά 4 watts ετησίως.
Αυτή τη στιγμή το σκάφος βρίσκεται σε απόσταση 18,5 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη. Οι τηλεπικοινωνίες, που γίνονται με την ταχύτητα του φωτός, γίνονται με καθυστέρηση 17 ωρών για την αποστολή ενός μηνύματος στο σκάφος και άλλων 17 για τη λήψη της απάντησης από αυτό. Ως αποτέλεσμα, οι μηχανικοί της αποστολής χρειάζονται 34 ώρες για να διαπιστώσουν εάν οι εντολές που στέλνουν στο σκάφος έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Προτεινόμενα για εσάς
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑnaftemporiki.gr
Use Facebook to Comment on this Post