Με 25.000 κενά να έχουν απογυμνώσει την εκπαιδευτική διαδικασία, το υπουργείο Παιδείας έχει να αντιμετωπίσει και τα καμπανάκια κινδύνου από τις υπηρεσίες που κάνουν λόγο για καθυστερήσεις από την πλευρά του στο ζήτημα των διαδικασιών για την κάλυψη των κενών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», σε αναμονή είναι η εγκύκλιος για τους αναπληρωτές, ενώ με πολύ αργές διαδικασίες προχωράνε και οι υπηρεσιακές μεταβολές.
Παράλληλα συνεχίζεται η «διαρροή» εκπαιδευτικών, με τις συνταξιοδοτήσεις γι’ ακόμη μια χρονιά να χτυπάνε «κόκκινο». Φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τις 3.500, με τις μισές να προέρχονται από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που αντιμετωπίζει και τα σοβαρότερα προβλήματα σε ελλείψεις. Πέρυσι, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος κατέγραψε 9.000 κενά, ενώ πολλά δημοτικά έκλεισαν τη φετινή σχολική χρονιά με ελλείψεις σε προσωπικό.
Για ακόμη μια χρονιά το υπουργείο θα κληθεί να μπαλώσει τις τρύπες στις σχολικές τάξεις με αναπληρωτές, φέτος όμως η στρόφιγγα των ΕΣΠΑ, βασική πηγή χρηματοδότησης, έχει στερέψει. Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», η ηγεσία του υπουργείου κατάφερε να «ξεκλειδώσει» κοινοτικούς πόρους για 10.000 με 12.000 αναπληρωτές, χωρίς βέβαια αυτά τα κονδύλια να καλύπτουν ούτε στο μισό το πρόβλημα και είναι άγνωστο τι ποσό θα μπορέσει να διατεθεί από κρατικές πηγές.
Διαβεβαιώσεις, εκτός από τα κοινοτικά κονδύλια για τους αναπληρωτές, υπήρχαν και για τις μόνιμες προσλήψεις που είχε δεσμευτεί η ηγεσία ότι θα κάνει. Πηγές του υπουργείου έσπευσαν να «σβήσουν» οποιαδήποτε αμφισβήτηση σχετικά με τα ερωτήματα που τέθηκαν για το αν θα ισχύσουν τελικά οι διορισμοί στο Δημόσιο, που είχε υποσχεθεί το υπουργείο, μετά τη συμφωνία.
Βέβαια, η ηγεσία ακόμα δεν έχει να παρουσιάσει ακριβή αριθμό των προσλήψεων που θα κάνει. Υπολογίζονται γύρω στις 2.000 με 2.500 προσλήψεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οπως είναι φυσικό, τα σχολεία θα λάβουν τη μερίδα του λέοντος, ενώ δέσμευση του υπουργείου είναι ο διορισμός των 500 περίπου επιτυχόντων από τον τελευταίο διαγωνισμό ΑΣΕΠ, που διενεργήθη το 2008.
Η μεγαλύτερη τρύπα εντοπίζεται στις βασικές ειδικότητες, με τη Δευτεροβάθμια να αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς και η αποκατάσταση των 500 εκπαιδευτικών από ΑΣΕΠ δεν θα καλύψει αυτό το κενό, καθώς πρόκειται για ειδικότητες που δεν παρουσιάζουν μεγάλη έλλειψη, όπως γυμναστές και εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών.
tromaktiko