Δείτε παρακάτω 11 τρόπους με τους οποίους μας αναγκάζουν να ξοδέψουμε περισσότερα χρήματα από όσα είχαμε υπολογίσει αρχικά.
© juliannafunk/depositphotos © btfrewinphotography/pixabay © wikipedia
Το πιο απλό προϊόν, μπορεί να επιστρέψει ένδοξο μετά μια καινούργια επωνυμία. Θα αγοράσουν οι νέοι ένα συνηθισμένο προϊόν και θα το ανεβάσουν στο Instagram; Όχι. Ωστόσο, με μια αλλαγή στην εμφάνιση, ένα ταπεινό κέικ μπορεί να μεταμορφωθεί σε φανταχτερό καπ κέικ.
© macrovector/depositphotos
- Χρήση οικογενειακών φωτογραφιών: η σύνδεση με οικογενειακές και παιδικές αναμνήσεις, προκαλούν καλές αναμνήσεις. Όταν παραγγέλνουμε τη «σούπα της γιαγιάς», περιμένουμε υποσυνείδητα να μας μεταφέρει στην παιδική μας ηλικία.
- Οι περιγραφές που ανοίγουν την όρεξη, προκαλούν τα αντανακλαστικά που συνδέονται με το φαγητό.
- Τοποθέτηση. Ο πάνω χώρος του μενού είναι το μέρος που θα δείτε πρώτα. Γι’ αυτό τα εστιατόρια βάζουν τα πιο νόστιμα και ακριβά πιάτα τους εκεί.
- Ζεστά χρώματα. Οι ζεστές αποχρώσεις ανοίγουν περισσότερο την όρεξη.
- Κόλπα στις τιμές.Οι άνθρωποι έχουν πρόβλημα να χωρίσουν τα χρήματά τους και τα εστιατόρια το γνωρίζουν. Γι’ αυτό, συχνά δεν υποδεικνύουν το νόμισμα.
- Έχουμε την τάση να συνδέουμε τις κόκκινες καρτέλες με μειωμένες τιμές, παρόλο που αυτό δεν ισχύει πάντα.
- Μεγάλο καρότσι. Αυτό το κόλπο μας αναγκάζει να αγοράσουμε περισσότερα πράγματα από όσα έχουμε ανάγκη.
- Κίνηση από αριστερά προς δεξιά. Πολλά καταστήματα ρυθμίζονται, έτσι ώστε οι πελάτες να πηγαίνουν αριστερόστροφα. Πάντα στρίβουμε αριστερά και βλέπουμε πιο συχνά τη μέση του τοίχου στα δεξιά και ακριβώς εκεί, οι έμποροι βάζουν τα πιο ακριβά προϊόντα.
- Μικρά πλακάκια στο πάτωμα. Τα καρότσια κάνουν πολύ περισσότερο θόρυβο σε αυτά και επιβραδύνουμε για να το αποφύγουμε. Αυτό μας κάνει να περνάμε περισσότερο χρόνο μέσα στο κατάστημα.
Τότε, κάποιες είχε την μεγαλοφυή ιδέα να ζωγραφίσει τα χερούλια των αποφλοιωτών στο χρώμα της φλούδας της πατάτας. Οι άνθρωποι άρχισαν να αγοράζουν τους «καινούργιους» αποφλοιωτές και οι πωλήσεις αυξήθηκαν πάλι.
Επίσης, ένα ακόμα κόλπο, είναι να συστήνουν το προϊόν διάσημοι κομμωτές από το Παρίσι.
Οι ειδικοί του μάρκετινγκ, συχνά χειραγωγούν τους όρους στις περιγραφές των προϊόντων. Για παράδειγμα, τα διάσημα πατατάκια Pringles δεν είναι πραγματικά πατατάκια, αφού η περιεκτικότητά τους σε πατάτα είναι μόλις 42%, γεγονός που εξηγεί και το αφύσικα τέλειο σχήμα τους. Το ίδιο ισχύει και για τα τυριά, ειδικά για τις συσκευασίες με τις χωριστές φέτες: η περιεκτικότητά τους σε τυρί είναι μικρότερη από 51%, οπότε οι παραγωγοί τις χαρακτηρίζουν ως «προϊόντα τυριού».