Ειδικότερα, το …
ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές ανέρχεται σε 26,9%, ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής των ατόμων που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου, για την πενταετία 2008 – 2012, ανέρχεται στο 18,5%.
Αναλύοντας το προφίλ, όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές/παραγγελίες, προκύπτει, ότι για το πρώτο τρίμηνο του 2012 το 56,9% είναι άνδρες και το 43,1% γυναίκες. Τα ποσοστά για το πρώτο τρίμηνο του 2011 ήταν 60,7% άνδρες και 39,3% γυναίκες και για το πρώτο τρίμηνο του 2010 ήταν 65,2% άνδρες και 34,8% γυναίκες.
Επιπλέον το 37,9% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25 – 34 ετών. Όσον αφορά στο μορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΤΕΙ/ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή με μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 55,7% και οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 40,2%.
Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες, που διακινούνται με αυξητική τάση μέσω διαδικτύου
Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες για προσωπική χρήση, των οποίων οι αγορές ή οι παραγγελίες από το διαδίκτυο αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2011- Μαρτίου 2012 σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους, είναι:
• Φάρμακα, κατά 36,1%,
• είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη, κατά 28%,
• υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης, κατά 27,5%,
• είδη διατροφής – είδη παντοπωλείου, κατά 25,0%,
• εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο κλπ.), κατά 16,2%.
Σημειώνεται, ότι οι περίοδοι αναφοράς των μεταβλητών της έρευνας ποικίλουν, έτσι, το πρώτο τρίμηνο του 2012 είναι η περίοδος αναφοράς των βασικών μεταβλητών της έρευνας (χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, πρόσβαση στο διαδίκτυο, ηλεκτρονικές αγορές, κ.ά.), η χρονική στιγμή, που διεξάγεται η έρευνα για τον τύπο σύνδεσης στο διαδίκτυο από την κατοικία και το 12μηνο Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012 για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
Αυτή την περίοδο τόσο οι εταιρείες web design όσο και οι εταιρείες προώθησης ιστοσελίδων κάνουν χρυσές δουλειές αφού η κατασκευή web site και η κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων παρουσιάζουν τρομακτική αύξηση για τους λόγους που τεκμηριώνει με στατιστικά στοιχεία η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία αποδεικνύοντας ότι η κρίση πολλές φορές μέσα της κρύβει και μεγάλες ευκαιρίες