ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ Θ. ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ…
ΓΙΑ ΤΟ ΝΣΧ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ -ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Το Υπ. Παιδείας με ένα ξαφνικό «κτύπημα», με τη γνωστή τακτική της αποστολής non paper διέγραψε μονομιάς 52 ειδικότητες εκπαιδευτικών καταργώντας, παράλληλα, σημαντικά τμήματα της Τεχν. Επαγγ. Εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Με τον άρθρ. 82 του ν/σχ που συζητείται σήμερα 2.500 εκπαιδευτικοί 52 ειδικοτήτων τίθενται σε διαθεσιμότητα και στον προθάλαμο της απόλυσης.
Παράλληλα, οι επιπτώσεις της κατάργησης αυτής θα είναι, πάνω από 20.000/έτος μαθητές (να υπενθυμίσω εδώ πως κάθε παιδί έχει μια φορά την ευκαιρία στο εκπαιδευτικό σύστημα) που φοιτούν στους τομείς Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ και στις ειδικότητες Αισθητικής και Κομμωτικής των ΕΠΑΣ χάνουν τον τομέα στον οποίο φοιτούν. Είναι χαρακτηριστικό πως την ίδια μέρα που καταργούσαν τους τομείς και τις ειδικότητες, μέσα στο ίδιο το κτίριο του Υπ. Παιδείας εξελισσόταν ημερίδα του ΕΟΠΠΕΠ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ειδικοτήτων που καταργούν, όπου μοιράζονταν φυλλάδιο με τα επαγγελματικά δικαιώματα ειδικοτήτων που καταργούνταν!
Αυτοί οι τομείς και ειδικότητες εξαφανίζονται από το δημόσιο σχολείο, όχι όμως και από τα ιδιωτικά ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ. Μεγάλα ιδιωτικά ΙΕΚ δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα από αυτούς τους τομείς. Οι επιπτώσεις λοιπόν αυτής της κατάργησης ειδικοτήτων που προβλέπει το άρθρ. 82 του ν/σχ είναι τρεις:
– Απολύσεις εκπαιδευτικών
– Κατάργηση εκπαιδευτικής παροχής στους μαθητές
– Ιδιωτικοποίηση.
Παράλληλα καταργούνται όλοι οι κλάδοι εκπαιδευτικών ΔΕ που συντηρούν τα
εργαστήρια και προετοιμάζουν τις ασκήσεις σε όλα τα εργαστήρια.
Ποια είναι αυτά τα σχολεία; Ποια παιδιά σπουδάζουν εκεί; Είναι στην πλειοψηφία τους παιδιά των εργαζομένων, των πιο φτωχών στρωμάτων του λαού μας.
Και με την πολιτική σας αυτή επιλογή, επιφέρετε ένα ακόμη πλήγμα στο στοιχειώδες δικαίωμα να έχουν όλοι και όλες πρόσβαση στη δωρεάν και δημόσια εκπαίδευση. Ιδιαίτερα οι ασθενέστεροι.
Είναι ένα ακόμη κτύπημα στην πολύπαθη επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας που με τις συνεχείς μεταρρυθμίσεις των τελευταίων χρόνων απορρυθμίζεται συστηματικά.
Προφανώς δεν είναι υπεράριθμοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί.
Η πολιτική του «ξαφνικού θανάτου» δημόσιων υπηρεσιών εφαρμόζεται και εδώ. Καμιά μελέτη, καμία αποτίμηση δεν έγινε για να στηρίξει αυτό το μέτρο. Άλλωστε, το Υπ. Παιδείας δεν έχει καταθέσει σχετικό ν/σχ για το Τεχνικό Λύκειο.
Αντίθετα, μια μελέτη του Υπ. Παιδείας που χρυσοπληρώθηκε πριν δύο χρόνια από το ΕΣΠΑ με 350.000 €, αναφέρεται στο πόσο σημαντικοί είναι οι τομείς και οι ειδικότητες αυτές σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.
Το 23% των μαθητών ΕΠΑΛ και σχεδόν το 60% των μαθητών ΕΠΑΣ παρακολουθούν αυτές τις ειδικότητες.
Σε 204 σχολεία (περίπου στα μισά δηλαδή ΕΠΑΛ) είναι οι ειδικότητες του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας. Αυτό σημαίνει πως θα κλείσουν ολόκληρα σχολεία ή θα συρρικνωθούν δραματικά με την κατάργηση αυτή. Αυτό θα επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις:
– Νέο κλείσιμο σχολείων.
– Απώλεια οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και γενικών μαθημάτων.
– 830 εργαστήρια (το 23%) που φτιάχτηκαν την τελευταία δεκαετία θα μείνουν ανενεργά.
Αυτό το λέτε πολιτική νοικοκυρέματος του δημόσιου τομέα;
Αυτό το λέτε πολιτική στήριξης του δημόσιου σχολείου;
Είναι αποκαλυπτική η πολιτική του Υπ. Παιδείας να καταργήσει την τεχνική
επαγγελματική εκπαίδευση και να την μετατρέψει σε μαθητεία στις επιχειρήσεις.
Εμείς λέμε ξεκάθαρα: αποδομείτε, διαλύετε με την πολιτική αυτή και τις συνεχείς μνημονιακές περικοπές το δημόσιο σχολείο. Εξαθλιώνετε τους εκπαιδευτικούς.
Και δεν είναι μόνο αυτά: 10.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικού απολύθηκαν ήδη και δεν θα ξαναπροσληφθούν. Χιλιάδες νέες απολύσεις και διαθεσιμότητες σχεδιάζει η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εξωθήθηκαν και εξωθούνται στην πρόωρη σύνταξη.
Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία το Σεπτέμβρη με 20.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς;
Μέσα σε αυτόν τον αρμαγεδώνα με το άρθρ. 82 του νομοσχεδίου, καταργούνται και οι ειδικότητες Ισπανικής και Ιταλικής γλώσσας. Θυμηθείτε τους διθυράμβους για την πολυγλωσσία στην εκπαίδευση πριν λίγα χρόνια. Αναρωτηθήκατε γιατί πρέπει η Ελληνική οικογένεια να πληρώνει γι’ αυτές τις γλώσσες, ακόμα και όταν αυτές εξετάζονται στις Πανελλήνιες;
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,
Οι εκπαιδευτικοί δεν δεχόμαστε καμία απόλυση. Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Κανείς μαθητής έξω από το δημόσιο σχολείο.
Απευθυνόμαστε σε καθένα και καθεμία από εσάς προσωπικά και σας καλούμε να μη βάλετε την υπογραφή σας στο ν/σχ και ιδιαίτερα σε διατάξεις απολύσεων εκπαιδευτικών.
Κοιτάξτε στα μάτια τους χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, τις χιλιάδες εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους και μην επιτρέψετε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.