Συνέντευξη Τύπου παραχωρήθηκε το πρωί της Παρασκευής απ0ό τον Πρόεδρο της ΟΛΒ Α.Ε. κ. Γ. Πρίγκο για τον απολογισμό του έτους 2013.
Όπως αναφέρθηκε η ΟΛΒ Α.Ε. είναι μια επιχείρηση απόλυτα βιώσιμη και….
μπορεί υπό προϋποθέσεις να αναδειχτεί σε σημαντική οικονομική μονάδα της Μαγνησίας.
Βέβαια υπάρχουν μεγάλα περιβαλλοντικά έργα που χρήζουν άμεσης ολοκλήρωσης, καθώς επίσης και η διαμόρφωση του 3ου προβλήτα και η μετεγκατάσταση των οχλουσών δραστηριοτήτων στο σημείο, τα οποία το λιμάνι αδυνατεί να αυτοχρηματοδοτήσει.
Λόγω κρίσης η εξασφάλιση των απαραίτητων οικονομικών πόρων δεν διασφαλίστηκε.
Όσον αφορά τον απολογισμό των οικονομικών μεγεθών της ΟΛΒ Α.Ε. για το έτος 2013:
1) η διαφορά εσόδων – εξόδων το 2013 ανήλθε σε 1.189.050 €, έναντι 313.884 € το 2012, με την αύξηση της τάξης του 278,8%.
2)αύξηση κατά 0.9%, παρουσίασε ο κύκλος εργασιών το 2013, σε 4.663.6237 €, από 4.622.519 € το 2012.
3) μείωση 19,35% στα λειτουργικά έξοδα,από 4.308.635 € το 2012, σε 3.474.587 €, μεγάλο ποσοστό της οποίας οφείλεται στη μείωση της μισθοδοσίας του προσωπικού.
4) Τα χρηματικά διαθέσιμα τέλη του 2013 ήταν 1.332.421 €, έναντι 455.438 το 2012, με αύξηση της τάξης του 192,5%.
Όσον αφορά τα φορτία:
1) Πτώση κατά 15,3% σε τονάζ διακινούμενων φορτίων από 907.156 τόνους σε 768.743τόνους και πτώση στη διακίνηση containers 27%.
2) αύξηση αφίξεων κρουαζιεροπλοίων κατά 47% από 21 αφίξεις το 2012 σε 31 αφίξεις το 2013 και αύξηση επιβατών κατά 70% από 11.926 σε 20.227.
3) αύξηση παρατηρείται και στην κίνηση επιβατών ακτοπλοΐας με επιβατηγά – οχηματαγωγά (καταμαράν και συμβατικά πλοία), από 331.927 το 2012, σε 354.251 το 2013.
4) αύξηση κατά 16,82% στη διακίνηση τροχοφόρων μέσω επιβατηγών – οχηματαγωγών.
Σχετικά με τις παρεμβάσεις της ΟΛΒ Α.Ε. για το 2013:
1) ολοκληρώθηκε η ένταξη του ISPS και πρόκειται να γίνει ο διεθνής διαγωνισμός. Το έργο έχει σκοπό την εναρμόνιση του ΟΛΒ με το Ν.3622/2004 και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ725/2004, υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Θεσσαλία – Στ. Ελλάδα – Ήπειρος 2007 – 2013» , συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται σε 971.000 € πλέον ΦΠΑ.
2) εγκρίθηκε το master plan το οποίο προβλέπει έργα και χρήση του λιμένα σε χρονικό ορίζοντα 25ετίας – η μελέτη συμβασιοποιήθηκε το 2009.
3) έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την μεταφορά του σκραπ και αναζητείται χρηματοδότηση, όπως ανέφερε ο κ.Πρίγκος «έχουμε απευθυνθεί τόσο στο ΥΠΕΚΑ όσο και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας χωρίς ωστόσο κάποιο αποτέλεσμα. Σκοπεύουμε να επανέλθουμε ενόψει και της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020, καθώς η μεταφορά του σκραπ υπαγορεύεται τόσο από το εγκεκριμένο Master plan όσο και από τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους μέχρι 31 Μαΐου 2016»
4) δημοπρατήθηκε το έργο της δενδροφύτευσης για την αντιμετώπιση της ηχορύπανσης στην συνοικία των Παλαιών και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το πολύ μέχρι 31/1/14.
5) δημοπρατήθηκε η είσοδος του χειμάρρου Ξηριά, χωροθετήθηκε πεδίο προσγείωσης ελικοπτέρων στον προβλήτα 3 του λιμανιού, εγκρίθηκε η μελέτη του υδατοδρομίου για την επαναλειτουργία του και προχωρούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη του αναδόχου, και τέλος έγινε η προμελέτη για τη σύνδεση Βόλου – Σμύρνης.
Ταυτόχρονα συνεχίζονται οι περιβαλλοντικές δράσεις για τη λειτουργία του λιμανιού όπως μετρήσεις και έλεγχος φορτίων, προγράμματα ανακύκλωσης, υπογραφή σύμβασης με το Τμήμα Χημείας του ΑΠΘ για εγκατάσταση σταθμού μέτρησης αιωρούμενων σωματιδίων και οι μετρήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει στο χώρο της παλιάς γεφυροπλάστιγγας.
Για την κρουαζιέρα:
δεν επαρκούν οι συναντήσεις που έγιναν για το θέμα της κρουαζιέρας από τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου – για να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα στην περιοχή απαιτείται συντονισμένη δουλειά πολλών φορέων της πόλης και του τουρισμού.
Το ζήτημα της κρουαζιέρας εξαρτάται συνολικά από την ανάπτυξης της κρουαζιέρας προς τη χώρα μας. Το τουριστικό ρεύμα και αυτό της κρουαζιέρας, θέλει πολλές προϋποθέσεις για να «αγαπήσει» σε μόνιμη βάση ένα λιμάνι. Και η υλοποίηση των προϋποθέσεων αυτών δεν είναι δικό μας θέμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για την προοπτική της λειτουργίας του Λιμένος Βόλου:
Μόνος τρόπος να αποκτήσει δυναμική το λιμάνι είναι να λειτουργήσει ως αυτόνομη επιχείρηση.
Όπως αναφέρθηκε «η επάνδρωσή του με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό συνεπικουρούμενο με χρηματοδότηση υποδομών και αντικατάσταση του γερασμένου μηχανολογικού εξοπλισμού είναι άμεσης προτεραιότητα για να αντέξει στον ανταγωνισμό, καθώς κάθε παρέκκλιση από τα παραπάνω θα οδηγήσει σταδιακά σε υποβάθμιση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών».
Τόνισε πως δεν πρόκειται για δημόσια υπηρεσία όπως αντιμετωπίζεται, αλλά πρόκειται για μεγάλη αυτοτελή επιχειρηματική μονάδα, η οποία τα καταφέρνει ακόμη «παρά τις όποιες γκρίνιες και ελλείψεις είναι εδώ και στηρίζει την περιοχή. Είναι βαθειά πεποίθησή μας η καλή λειτουργία των λιμενικών υπηρεσιών συνιστά υποχρέωσή μας απέναντι στους χρήστες αλλά και στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής».
Τέλος για τον προγραμματισμό της ΟΛΒ Α.Ε. για το 2014:
1) ολοκλήρωση του έργου ISPS
2) κατασκευή του υποσταθμού ΔΕΗ, προϋπολογισμού 60.000 ευρώ για την λειτουργία του νέου τέρμιναλ Επιβατικού Σταθμού, η οποία μαζί με την επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση που προετοιμάζει το Υπουργείου Ναυτιλίας θα ξεμπλοκάρει τη δυνατότητα λειτουργίας του που είναι άκρως αναγκαία.
3) εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή των αναγκαίων έργων μεταφοράς σκραπ στην Τρίτη προβλήτα
4) λειτουργία του υδατοδρομίου
5) προετοιμασία φακέλου μελέτης έργου για τον ελλιμενισμό κρουαζιεροπλοίων στην κεντρική προβλήτα με αναζήτηση χρηματοδότησης για την κατασκευή του έργου.
6) διερεύνηση δυνατότητας σύνδεσης του λιμανιού με το δίκτυο σιδηροδρόμου και προετοιμασίας φακέλου μελέτης έργου για την επίτευξή του σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Όπως ανέφερε ο κ. Πρίγκος «αυτό είναι πολύ σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι η διακίνηση των φορτίων από το λιμάνι επιτυγχάνεται χωρίς τη χρήση σιδηροδρόμου μια εναλλακτική που θα δώσει τεράστια ώθηση στις μεταφορές και να μην ξεχνάμε ότι εδώ και τρία χρόνια διατηρούμε τα επίπεδα των τιμολογίων μας σταθερά με μηδενική αύξηση (σε μερικές περιπτώσεις έχουμε πάρει κι αποφάσεις για μείωση) με σκοπό να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις αλλά και τους πελάτες μας».
ΔΕΙΤΕ και ΑΚΟΥΣΤΕ τα κυριότερα αποσπάσματα της συνέντευξης Τύπου
e-volos.gr