Ξεκίνησαν εκ νέου οι εργασίες για τη διάτρηση της σήραγγας της Όθρυος, οι οποίες είχαν διακοπεί τους προηγούμενους μήνες λόγω των…
Όπως αναφέρουν στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, τα έργα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και στα εργοτάξια απασχολούνται περίπου 150 άτομα. Το έργο χωρίζεται σε δύο βασικά τμήματα. Το πρώτο είναι το υπόγειο έργο που έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω το 80% του βασικού αντικειμένου και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την μεγάλη δίδυμη σήραγγα της Όθρυος, μήκους 6,5 χλμ. ανά κατεύθυνση. Μάλιστα, προς διάνοιξη απομένει τμήμα 1.100 μέτρων ανά κλάδο, που προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2014.
Παράλληλα, το δεύτερο, υπαίθριο τμήμα του έργου έχει ολοκληρωθεί κατά ποσοστό 85% σε σχέση με το συνολικό αντικείμενο, περιλαμβάνει γέφυρες και χωματουργικά έργα και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2013.
Πρόκειται για τη σύμβαση 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ, που περιλαμβάνει την «κατασκευή υποδομής από χιλιομετρική θέση 14+000 έως χιλιομετρική θέση 25+000 (Μεγάλη Σήραγγα) της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων» στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός που είναι και το δυσκολότερο κομμάτι στο υπό διαμόρφωση νέο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών, συνολικού μήκους 1,8 χλμ., καθώς και την κατασκευή της υπόγειας δίδυμης σήραγγας και μόλις αποπερατωθεί, ανοίγει τον δρόμο για την εργολαβία-σκούπα, με την οποία θα εγκατασταθεί επιδομή, υποδομή, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση στη νέα γραμμή και θα φέρει τη Θεσσαλονίκη σε απόσταση 3 ωρών και ενός τετάρτου από την Αθήνα.
Το έργο δημοπρατήθηκε τον Δεκέμβριο του 2005, με προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ (χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ), το 2006 ανατέθηκε στη μειοδότρια εταιρεία Ακτωρ (μέση έκπτωση 35,31%) και η σύμβαση υπεγράφη το 2007 με οικονομικό αντικείμενο 209 εκατ. ευρώ.
Use Facebook to Comment on this Post