Είναι τελικά τα ψηφιακά παιχνίδια τέχνη ή όχι; Προφανώς στις απαρχές τους, όταν τα απλοϊκά και φτωχά σε γραφικά, πλοκή και ήχο (αλλά πλούσια σε εθιστικότητα) Space Invaders, Pac Man και Ping Pong κυριαρχούσαν η ερώτηση θα ακουγόταν από άτοπη έως αστεία. Σήμερα όμως, με αληθοφανή γραφικά, πλοκή, μουσική αλλά και…
προϋπολογισμό που θα ζήλευαν κινηματογραφικές ταινίες η συγκεκριμένη ερώτηση είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Μια ιστορία ίσως σάς πείσει ότι τα ψηφιακά παιχνίδια μπορεί να είναι και μορφή τέχνης.
Το περασμένο καλοκαίρι, ο 24χρονος Τζέιμς (το επώνυμο του δεν έγινε γνωστό) ήταν ο πρώτος χρήστης που έπαιξε το πολυαναμενόμενο Total War: Rome 2 στα γραφεία του στούντιο που το δημιουργεί της Creative Assembly στο Xόρσαμ της Βρετανίας. Ο ειδικός Τύπος είχε δει τότε μόνο ένα ντέμο του παιχνιδιού, που χαρακτηρίζεται ώς ένα από τα πλέον πολυδάπανα όλων των εποχών και θα εκδοθεί από τον ιαπωνικό κολοσσό του χώρου Sega για λογαριασμό των οποίων δουλεύει η Creative Assembly.
Ο Τζέιμς επισκέφθηκε το στούντιο την επομένη της ανακοίνωσης του παιχνιδιού τον Ιούλιο του 2012. Είδε όλες τις πτυχές της δημιουργίας του, έπαιξε πολύ πρώιμα τμήματά του, συνομίλησε με ανθρώπους του στούντιο ενώ υπέβαλε και τις δικές της προτάσεις του για το παιχνίδι.
Επιβραβεύοντας τον 24χρονο για το πάθος του για το παιχνίδι, η Creative Assembly δημιούργησε ένα πιστό εικονικό ψηφιακό αντίγραφο του, μετατρέποντας τον σε Ρωμαίο στρατιώτη στην πολιορκία της Καρχηδόνας.
Αλλά λίγο μετά την επίσκεψή του, ο νεαρός έχασε τη μάχη με τον καρκίνο του ήπατος.
Η επίσκεψη του 24χρονου στην Creative Assembly είχε οργανωθεί από τη φιλανθρωπική οργάνωση Willow ως μέρος μιας πρωτοβουλίας που αποκαλείται “Special Day”. Tις ημέρες αυτές η ζωή ενός ανθρώπου με ανίατη ασθένεια μπορεί προσωρινά να αλλάξει, μια εύχη του να πραγματοποιηθεί και να ξεφύγει από τη ρουτίνα της θεραπείας τόσο αυτός όσο και οι συγγενείς του.
Ένα από τα στελέχη του στούντιο, ο Κρεγκ Λέικοκ μοιράστηκε το συγκινητικό απολογισμό της ημέρας του με τον 24χρονο. “Ο Τζέιμς ήταν καταπληκτικός εκείνη την ημέρα. Ήταν τόσο ενθουσιασμένος. Υπέβαλε ερωτήσεις με πάθος και έκανε συνεχώς προτάσεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Όταν έμαθα ότι ο Τζέιμς πέθανε, λυπήθηκα πολύ. Ακόμα κι αν είχε περάσει μόνο λίγες ώρες μαζί μας, ήταν πολύ δύσκολο για μας, επειδή ήταν σε θέση να μάς δείξει πόσο παθιασμένος ήταν με τα παιχνίδια μας” τόνισε.
“Παρόλο που ο ίδιος δεν θα έχει την ευκαιρία να δει το Rome 2 να κυκλοφορεί, θα ζει κατά κάποιο μικρό τρόπο στο παιχνίδι μας – και κάθε φορά θα τον βλέπω θα θυμάμαι τι καλός τύπος ήταν” σημείωσε το στέλεχος του στούντιο.
“Για πολλούς διαφορετικούς λόγους, ο Τζέιμς αντιπροσώπευε για μας τον καλύτερο λόγο για να εργαζόμαστε στα ψηφιακά παιχνίδια: Να δημιουργούμε παιχνίδια που απολαμβάνουν οι άνθρωποι και που τούς μένουν ως εμπειρίες είναι ο λόγος που όλοι μας κάνουμε ό,τι κάνουμε, ο λόγος που είμαστε τόσο παθιασμένοι με αυτό. Αυτό μάς θύμισε” πρόσθεσε ο Λέικοκ.
Είναι τελικά τα ψηφιακά παιχνίδια τέχνη; Αν μπορούν να προκαλέσουν συγκίνηση και χαρά, αν δεν είναι μόνο διασκέδαση και τεστ αντανακλαστικών μάλλον είναι. Αν δε, προκαλούν το πάθος και το δημιουργικό ενδιαφέρον ανθρώπων χτυπημένων τόσο σκληρά από τη μοίρα σαν τον 24χρονο Βρετανό, τότε είναι σίγουρα. Και αν αμφιβάλλετε, αν τελικά αγοράσετε το Total War: Rome 2 και δείτε τον Τζέιμς να μάχεται στην πολιορκία της Καρχηδόνας ξανασκεφτείτε το.
To Total War: Rome 2 θα κυκλοφορήσει εντός του τρέχοντος έτους. Δεν έχει οριστεί ακριβής ημερομηνία.
Το τρέιλερ του παιχνιδιού:
Use Facebook to Comment on this Post