Περίπου 3.500 ευρώ τον χρόνο δίνει μία μέση οικογένεια για τα φροντιστήρια του παιδιού. Ποσό που αντιστοιχεί στο 1/9 του μέσου οικογενειακού εισοδήματος για το 2012. Οι ελλείψεις του εκπαιδευτικού συστήματος αναγκάζουν…
Σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή και το ρεπορτάζ του Απόστολου Λακασα, αυτά δείχνει έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, τα ευρήματα της οποίας είναι ιδιαίτερα επίκαιρα με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο, η δομή του οποίου αλλάζει, όπως και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι δύο στους τρεις (ποσοστό 68%) έχουν συνδέσει το φροντιστήριο με την επιτυχία στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μόλις το 17% απάντησε ότι ο λόγος φοίτησης σε φροντιστήριο είναι επειδή θέλει ενίσχυση στα μαθήματα, ενώ το 13% των ερωτηθέντων είπε ότι η φοίτηση σε φροντιστήριο βοηθάει στην ουσιαστική μάθηση.
Αρα, το ερώτημα είναι πώς θα υπάρξει ένα σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ το οποίο θα ενισχύει τον ρόλο του λυκείου και παράλληλα θα αποφορτίζει μαθητές και γονείς από το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Παράλληλα, για τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών το 69% των γονιών δίνει έως 2.200 ευρώ τον χρόνο, με τους περισσότερους (38%) να δίνουν από 700 έως 1.500 ευρώ. Τι φταίει και ενώ οι ξένες γλώσσες διδάσκονται από το Δημοτικό, τελικά οι γονείς θεωρούν ότι η εκμάθησή τους μόνο στο σχολείο δεν είναι επαρκής;
Η ποιότητα
Αθροιστικά, και για τους δύο τύπους φροντιστηριακής εκπαίδευσης, η μέση δαπάνη για κάθε οικογένεια είναι 3.500 ευρώ τον χρόνο. Μάλιστα, οι γονείς για την επιλογή φροντιστηρίου δείχνουν ότι βάζουν σε δεύτερη μοίρα το κόστος των διδάκτρων και ότι προτάσσουν την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει και την αποτελεσματικότητά του.
Από την άλλη, υπάρχουν μαθητές που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα είτε -οι περισσότεροι- για την προετοιμασία τους για τα σχολικά μαθήματα και τις πανελλαδικές εξετάσεις είτε για την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Βέβαια, σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2012, το 30% των μαθητών που αρχικά παρακολουθούσε ιδιαίτερα μαθήματα τα διέκοψε επιλέγοντας κάποιο φροντιστήριο.
Ευρύτερα λοιπόν, η έρευνα καταδεικνύει ότι το ελληνικό σχολείο χρειάζεται βαθιές τομές ώστε να είναι και ποιοτικό και πραγματικά δωρεάν.
Use Facebook to Comment on this Post