Το «κυνήγι» επιβατών που ταξιδεύουν χωρίς εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, το οποίο είχε ατονήσει μετά την τραγική ιστορία με τον 19χρονο στο Περιστέρι, συνεχίζεται…
και μάλιστα με τις ίδιες άκομψες τακτικές και χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα για τα ταμεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ).
Σε πρόσφατο δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» (23/9/2013) συγκοινωνιολόγοι είχαν αποκαλύψει ότι υπάρχουν κοινοτικά προγράμματα επιδότησης εισιτηρίων για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, που δεν έχουν καν ερευνηθεί από τους συγκοινωνιακούς φορείς!
Νέο κρούσμα σημειώθηκε στη γραμμή 833 προς Πειραιά, με θύμα αυτή τη φορά μια 31χρονη άνεργη με μητέρα πάσχουσα από σοβαρή ασθένεια, που αντιμετωπίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Η περίπτωσή της δεν συγκίνησε τον ελεγκτή, ο οποίος, παρά τις εκκλήσεις της, της επέβαλε πρόστιμο 72 ευρώ. Η άνεργη απευθύνθηκε στην αρμόδια υπηρεσία της ΟΣΥ, που της απάντησε ότι αν δεν εξοφλήσει το πρόστιμο, αυτό θα μεταβιβαστεί στην Εφορία και θα δεκαπλασιαστεί!
Διαφορετική εικόνα δίνει αρμόδια πηγή της ΟΣΥ, που σε σχετικό ερώτημα της «Εφ.Συν.» υποστήριξε πως η επιβάτις δεν προσήλθε μέσα σε 15 ημέρες στην υπηρεσία για να υποβάλει ένσταση. Εφτασε μόνο ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από το Κοινωνικό Μητροπολιτικό Ιατρείο Αργυρούπολης-Ελληνικού, που ζητούσε να ακυρωθεί το πρόστιμο λόγω των προβλημάτων της 31χρονης και της μητέρας της. Το θέμα έφεραν στο Κοινοβούλιο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και αναμένονται επίσημες απαντήσεις σε ένα κοινωνικό θέμα.
«Πάγιο αίτημα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες είναι η καθιέρωση δωρεάν εισιτηρίων για τους άνεργους» είπε στην «Εφ.Συν.» ο Στ. Μανίκας, εργαζόμενος στα λεωφορεία και μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, που χαρακτηρίζει «κεφαλοκυνηγούς» τους… εθελοντές ελεγκτές εισιτηρίων και διαβεβαιώνει ότι μετά το τραγικό περιστατικό στο Περιστέρι έχουν μειωθεί σε λίγες δεκάδες. Διευκρινίζεται ότι ο ελεγκτής παίρνει το 40% του προστίμου, εφόσον δεν υπερβαίνει το 25% των κανονικών αποδοχών του.
Η τελευταία εξόρμηση κατά της λαθρεπιβίβασης είχε ξεκινήσει πριν από ένα χρόνο, με το σύνθημα ότι αν πληρώνουμε όλοι εισιτήριο θα αποφύγουμε τις ήδη θεσμοθετημένες αυξήσεις τιμών κατά 25%. Η πραγματικότητα έδειξε ότι τα έσοδα από τα πρόστιμα απέδωσαν ώς τώρα περίπου 3 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν μόλις στο 10% της «τρύπας» των συγκοινωνιακών φορέων!
Συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν μάλιστα ότι η καθιέρωση ελευθέρας σε άνεργους είναι το καλύτερο όπλο κατά της λαθρεπιβίβασης! Είναι δείγμα κοινωνικής ευαισθησίας σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο που θα λειτουργήσει θετικά για τις άλλες κατηγορίες πληθυσμού, ενώ διευκολύνει τους ίδιους τους ελέγχους. Θεωρούν επίσης ότι το πιο αποτελεσματικό μέτρο είναι η βελτίωση των συγκοινωνιών, κυρίως στα λεωφορεία, με αξιόπιστα δρομολόγια και καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Της Χαράς Τζαναβάρα
OXI ALLO KARBOYNO