Χιλιάδες ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών και επαγγελματικών σκαφών σε όλη την Ελλάδα καλούνται, πριν καθαρίσουν τη…
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, κάθε σκάφος, είτε για να βγει είτε για να μπει στη θάλασσα, πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη άδεια, ανέλκυσης ή καθέλκυσης αντίστοιχα, η έκδοση της οποίας προϋποθέτει την πληρωμή του τέλους των 0,88 ευρώ (ήταν 300 δρχ. και δεν άλλαξε το 2001, όταν και μετατράπηκε σε ευρώ). Μέχρι και το 2010 το διπλότυπο του συγκεκριμένου τέλους μπορούσαν οι ενδιαφερόμενοι να το προμηθευτούν, εκτός απ’ τις Εφορίες, και απ’ τα κατά τόπους λιμεναρχεία που διέθεταν μπλοκ τύπου Β και εξυπηρετούσαν τους ιδιοκτήτες σκαφών. Τότε με νόμο καταργήθηκε το Κεφάλαιο Λιμενικής Αστυνομίας και αναγκαστικά οι πολίτες δεν μπορούν να πάρουν το διπλότυπο, οπότε και απευθύνονται στις Εφορίες.
Στη Λέσβο, για παράδειγμα, δεδομένου ότι έκλεισαν όλες οι περιφερειακές Εφορίες (τελευταία της Καλλονής, στα τέλη του 2012), όλοι όσοι θέλουν να εκδώσουν άδεια ανέλκυσης-καθέλκυσης πρέπει, όπου κι αν έχουν τη βάρκα τους, να κατέβουν στη ΔΟΥ Μυτιλήνης για να πληρώσουν το τέλος. Χρειάζεται να σημειώσουμε ότι κατά περιόδους κάποια λιμεναρχεία «κυνηγούν» την παράβαση, κάποια άλλα όμως όχι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του μαρτυρίου στο οποίο υποβάλλονται οι Ελληνες πολίτες, οι ιδιοκτήτες σκαφών στο Πλωμάρι, οι οποίοι υποχρεώνονται μετά το πρόσφατο κλείσιμο της ΔΟΥ Πλωμαρίου να μετακινούνται στη Μυτιλήνη, διανύοντας συνολικά 100 χιλιόμετρα. Ανάλογα χιλιόμετρα χρειάζεται να διανύσουν πολίτες από την Καλλονή ή τον Πολιχνίτο. Ακόμα χειρότερα όμως είναι τα πράγματα για τους πολίτες της Ερεσού και του Σιγρίου. Αυτοί υποχρεώνονται να διανύσουν συνολικά 200 χιλιόμετρα για μια οικονομική υποχρέωση συνολικά μόλις 88 λεπτών!
Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε χθες ο προϊστάμενος του Τμήματος Εσόδων της ΔΟΥ Μυτιλήνης, Γιάννης Κανέλλος, «πράγματι προσέρχονται στην Εφορία απ’ όλο το νησί για το συγκεκριμένο τέλος, στις περισσότερες μάλιστα περιπτώσεις ο κάθε ενδιαφερόμενος ξεχωριστά, αφού για την πληρωμή του προαπαιτείται ο ΑΦΜ και προσωπικά στοιχεία που πολλοί αποφεύγουν να μοιράζονται με άλλους».
Και όμως, θα μπορούσε να εξεταστεί άμεσα, όπως μας επισημάνθηκε απ’ την Εφορία, ειδικά για τόσο μικρού ύψους ποσά όπως το τέλος για τις βάρκες, η αντικατάσταση της όλης διαδικασίας του διπλότυπου από κάποιο παράβολο, που θα διευκόλυνε τους πολίτες και δεν θα χρειαζόταν για την προμήθειά του να ταξιδέψει ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος μέχρι τη Μυτιλήνη.