Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ αναλύει τους τρόπους συνδυασμού των μέσων για την εκπλήρωση των σκοπών των ατόμων, των ομάδων, των κρατών, των συμμαχιών και
των επιχειρήσεων.
Η ΚΡΑΤΙΚΉ ΘΕΩΡΊΑ απαιτεί εμπεδωμένες κοσμοθεωρητικές παραδοχές που προσανατολίζουν στρατηγικά την κοινωνία, ορίζουν ιεραρχικά τα εθνικά συμφέροντα, δεσμεύουν πόρους και αναπτύσσουν στρατηγικές και τακτικές προσεγγίσεις εκπλήρωσης των σκοπών. Κράτος χωρίς σκοπούς και στρατηγικές εκπλήρωσής τους είναι καράβι χωρίς πυξίδα, χωρίς πανιά και χωρίς καπετάνιο. «Μόνο εθνοκράτη ανθρωπολογικά ζωντανά, δυναμικά και στρατηγικά προσανατολισμένα μπορούν να έχουν εθνικούς σκοπούς και έσχατα εθνικά συμφέροντα και να συγκροτούν στρατηγικές εκπλήρωσης αυτών των σκοπών. Για να το επιτύχουν πρέπει να υπάρχουν οι προϋποθέσεις συσπείρωσης των πολιτών γύρω από τα εθνικά συμφέροντα και να συνδυάζονται με βέλτιστο τρόπο τα μέσα που διαθέτουν. Όποια κράτη στερούνται αυτών προϋποθέσεων παραπαίουν ή και αποθνήσκουν. Υπέρτατο και έσχατο εθνικό συμφέρον όλων των εθνοκρατών είναι η εθνική επιβίωση μέσα σε ένα ως εκ της φύσεώς του άκρως ανταγωνιστικό διεθνές σύστημα. Οι πιο πάνω προϋποθέσεις απαιτούν, επίσης, μια πολιτειακή ζωή τα μέλη της οποίας δεν αλληθωρίζουν και που δεν είναι ηθικά και κοσμοθεωρητικά σχιζοφρενή. Είναι σχιζοφρενή όταν υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των ηθικών και κανονιστικών δομών της πολιτειακής ζωής και των κοσμοθεωρητικών τους θεμελίων.»
Στην ανάρτηση Οι προοπτικές της Ευρώπης στους τομείς της άμυνας, της ασφάλειας και της στρατηγικής http://wp.me/p3OlPy-JB υπάρχει ανάλυση κύριων πτυχών της διαχρονικής και σύγχρονης γεωπολιτικής / γεωστρατηγικής καθώς επίσης και ορισμοί κύριων εννοιών
Υστερόγραφο.
Οι εγκρίσεις των κειμένων που αποστέλλονται εντάσσονται σε μια λογική διαφύλαξης της θεματικής συνοχής.
Οι απεικονίσεις της πρώτης σελίδας είναι οι Sun Tzu, Θουκυδίδης και Clausewitz. Ο πρώτος άφησε παρακαταθήκη σπάνιων και μοναδικής εμβρίθειας διατυπώσεων για την στρατηγική και τον πόλεμο. Ο Θουκυδίδης μας πρόσφερε την υπέρτατη και Παραδειγματική ανάλυση πολιτικής θεωρίας του διεθνούς συστήματος που αφορά τον Άνθρωπο, το Κράτος και την Διεθνή Πολιτική και ο τελευταίος επεξεργάστηκε το φαινόμενο του πολέμου και της στρατηγικής σε μια εποχή μετά το 16 αιώνα όταν πλέον ο πολιτικός πολιτισμός κινήθηκε (ξανά) ανοδικά (;). Κύρια προσφορά του τελευταίου είναι η άρτια σύνδεση πολέμου και πολιτικής σε μια εποχή σκληρών πολέμων της Νεοτερικότητας. Ξεκαθάρισε και αποκρυστάλλωσε την θέση ότι όταν συγκρούονται τα πολιτισμένα πρακτικές της εποχής της βαρβαρότητας είναι αξιοθρήνητες και υπέταξε το πολεμικό φαινόμενο στην γραμματική της πολιτικής των πολιτισμένων εθνών.
Άλλες συναφείς σελίδες
Διεθνής πολιτική 21ος αιώναςhttps://www.facebook.com/groups/InternationalPolitics21century/
Ελλάδα-Τουρκία-Κύπρος: Ανισόρροπο τρίγωνοhttps://www.facebook.com/groups/GreeceTurkeyCyprusImbalance/
Άνθρωπος, Κράτος, Κόσμος–Πολιτικός Στοχασμόςhttps://www.facebook.com/groups/Ifestos.political.thought/
Κονδυλης Παναγιώτης–https://www.facebook.com/groups/Kondylis.Panagiotis/
Θολό βασίλειο της ΕΕ https://www.facebook.com/groups/TholoVasileioEU/
Θουκυδίδης–Πολιτικός Στοχασμόςhttps://www.facebook.com/groups/thucydides.politikos.stoxasmos/
Μέγας Αλέξανδρος–Ιδιοφυής Στρατηγός και Στρατηλάτηςhttps://www.facebook.com/groups/M.Alexandros/
Προσωπική σελίδα https://www.facebook.com/p.ifestos
Πολιτισμός, Περιβάλλον, Φύση, Ψάρεμαhttps://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB
«Κοσμοθεωρία των Εθνών»https://www.facebook.com/kosmothewria.ifestos
Προσωπικό προφίλ https://www.facebook.com/panayiotis.ifestos
Use Facebook to Comment on this Post