«Διέξοδο στην κρίση, οι επενδύσεις στον Τουρισμό και το ‘πάντρεμα’ του με τον Πολιτισμό και τον αγροτικό τομέα»

Μιχάλης Βαμιεδάκης:

Το όνομά του, εδώ και αρκετά χρόνια, έχει ταυτιστεί με…
την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης. Εισερχόμενος τουρισμός, άνοιγμα νέων αγορών, αγορά ξενοδοχειακών μονάδων, συνεχώς αυξανόμενες θέσεις εργασίας.
Ποιός, όμως, είναι ο Μιχάλης Βαμιεδάκης;
 Οι συνεργάτες του μιλούν για έναν άνθρωπο αποφασιστικό, δυναμικό και έντιμο.
Οι  συνάδελφοί του στον τουριστικό χώρο αναγνωρίζουν τις ξεχωριστές του ικανότητες, την τόλμη  και  την αφοσίωσή του στη δουλειά.
Εμείς συναντήσαμε έναν νέο άνθρωπο, ευγενή και αισιόδοξο, με ευδιάκριτη τη γνώση και την πίστη στο όραμά του για το μέλλον του τουριστικού μας προϊόντος.
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι πρόσωπο άφθαρτο, μακριά από κάθε είδους κομματικές εμπλοκές, πιθανότατα οδήγησαν τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη να τον επιλέξει ως υποψήφιο στο συνδυασμό του στις ερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Δραστηριοποιείστε για περισσότερα από 16 χρόνια στον τομέα του τουρισμού και πλέον είστε ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας που διακινεί εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες και επενδύει στον ξενοδοχειακό τομέα στην Κρήτη. Ποια είναι η δική σας συνταγή επιτυχίας;
Η μόνη συνταγή επιτυχίας είναι ο συνδυασμός οράματος και μεθοδικής δουλειάς. Nα γνωρίζεις, δηλαδή, με σαφήνεια τί θέλεις να πετύχεις, να έχεις συγκεκριμένο σχέδιο και φυσικά, να είσαι διατεθειμένος να δουλέψεις σκληρά για την επίτευξη του στόχου σου.
Η εταιρεία μας ξεκίνησε με λίγα άτομα και έναν μικρό κύκλο εργασιών. Επενδύσαμε πάρα πολύ στις νέες αγορές γιατί θεωρήσαμε πως με αυτόν τον τρόπο, θα ανοίγαμε το φάσμα του πελατολογίου μας και θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε ανθρώπους που δεν είχαν έρθει ποτέ στην Κρήτη. Ήταν μια κίνηση με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα. Δημιουργήσαμε  επίσης ένα δίκτυο υποκαταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες μας, μέσω ενός προμηθευτή, να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες τους για όλη τη χώρα. Μετά τη δυναμική ανάπτυξη της εταιρίας, τα τελευταία 12 χρόνια προχωρήσαμε στο επόμενο βήμα, που ήταν η είσοδός μας στον πρωτογενή τομέα του τουρισμού, δηλαδή τα ξενοδοχεία. 
Έχουμε επενδύσει, παράλληλα, πολύ και στην τεχνολογία η οποία μας προσέφερε μεγάλα πλεονεκτήματα τόσο στη διαχείριση του διευρυμένου δικτύου, όσο και στη διανομή του τουριστικού προϊόντος
Αποδεικνύετε, λοιπόν, στην πράξη πως υπάρχουν επιχειρήσεις που σε αυτήν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία αναπτύσσονται δυναμικά.
Είναι γνωστό ότι η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Η ύφεση δεν χτυπάει όλο το φάσμα της αγοράς ομοιόμορφα, αλλά κάποια κομμάτια έχουν τις προοπτικές να αναπτυχθούν. Τα στεγανά της αγοράς ανατρέπονται και έτσι δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς που είναι ευέλικτοι και ξέρουν τι θέλουν, να κινηθούν πιο γρήγορα, να διεισδύσουν σε τομείς που παρουσιάζουν ευκαιρίες και να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό κάναμε και εμείς. Αναπτύξαμε το κομμάτι του εισερχόμενου τουρισμού με την επιτυχή λειτουργία της Deltanet Travel και αφού σταθήκαμε καλά στα πόδια μας, οργανωτικά και οικονομικά, προχωρήσαμε στην εξαγορά των ξενοδοχείων αξιοποιώντας την εμπιστοσύνη της αγοράς προς τον Όμιλο μας.

«Οι επιχειρήσεις να εμπιστευτούν τις τοπικές κοινωνίες και τους Έλληνες εργαζόμενους»

Ποιό ήταν το κόστος της επένδυσης αυτής και από πού προήλθαν τα κεφάλαια;
Η επένδυση έχει ξεπεράσει τα 40 εκατομμύρια ευρώ. Προκειμένου, όμως, να αποφευχθούν παρανοήσεις, πρέπει να τονίσω ότι το ποσό αυτό αφορά στο συνολικό ύψος της επένδυσης, σε βάθος 20ετίας, το οποίο δεν καταβλήθηκε ως δια μαγείας σε μία μέρα, αλλά είναι ένας συνδυασμός ιδίων κεφαλαίων, τραπεζικού δανεισμού και αυτοχρηματοδότησης. Αναφερόμαστε σε ένα επενδυτικό σχέδιο, καθαρά ελληνικών κεφαλαίων και συμφερόντων, τα οποία στηρίζουν έμπρακτα την τοπική κοινωνία και οικονομία και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας. Θεωρούμε ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να στηρίζουν τις τοπικές κοινωνίες και να στελεχώνονται με πρόσωπα μέσα από αυτές. Γι’ αυτό, άλλωστε, και στις επιχειρήσεις μας απασχολούνται πάνω από 300 άτομα, στην συντριπτική τους πλειοψηφία από την τοπική κοινωνία.
Ο Μακιαβέλι είχε πει ότι «ποτέ τίποτα μεγάλο δεν επιτεύχθηκε χωρίς κίνδυνο». Εσείς, μετρήσατε τους κινδύνους όταν πρόσφατα αποφασίσατε να δραστηριοποιηθείτε και στον ξενοδοχειακό κλάδο; Στις αποφάσεις σας βαραίνει η λογική ή η διαίσθηση;

Έχω αναγκαστεί, σε πολλές περιπτώσεις στην καριέρα μου, να πάρω ρίσκο και συνεχίζω να το κάνω. Ο μόνος επιχειρηματίας που δεν παίρνει ρίσκο είναι αυτός που είναι καταδικασμένος σε στασιμότητα και αυτή τιμωρείται στον επιχειρηματικό κόσμο.
Τα ρίσκα όμως τα οποία παίρνει κάποιος, πρέπει να είναι πάντα διαχειρίσιμα, ώστε ακόμη κι αν δεν ευοδωθούν, να μην τον κλονίσουν, αλλά να μπορέσει να τα ξεπεράσει και να πάει παραπέρα.
Μελετάω πάντα προσεκτικά τους αριθμούς προκειμένου να έχω ξεκάθαρη εικόνα και μετά η κάθε απόφαση είναι συνδυασμός λογικής και επιχειρηματικής διαίσθησης.

«Η διασύνδεση του πολιτισμού με τον τουριστικό και τον πρωτογενή τομέα το «κλειδί» για την Ανάπτυξη»

Η οικονομία του νησιού μας στηρίζεται στον πρωτογενή και τον τουριστικό τομέα καθώς και στον σημαντικό πολιτιστικό του πλούτο. Συμφωνείτε με την άποψη  ότι «κλειδί» για την ανάπτυξη είναι η διασύνδεσή τους;
Σαφώς και πρέπει να υπάρξει διασύνδεση. Εάν ο τουριστικός τομέας καταφέρνει να καταναλώνει τοπικά προϊόντα, σίγουρα θα γίνει και πιο ανταγωνιστικός, όπως γίνεται, για παράδειγμα, στην Τουρκία, αλλά και θα γίνει πιο ισομερής κατανομή των τουριστικών εσόδων στην τοπική οικονομία. Όσο για το κορυφαίο κεφάλαιο του πολιτισμού που διαθέτει η Κρήτη, είναι απαραίτητο να διασυνδεθεί και αυτό με τον πρωτογενή και τον τουριστικό τομέα. Έτσι, η οικονομία και οι τοπικές κοινωνίες θα ευνοηθούν τα μέγιστα.
Για να γίνει όμως αυτό πρέπει οι τοπικοί παραγωγοί να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν υγιή και ευέλικτα τοπικά δίκτυα διανομής των προϊόντων τους, ώστε ο κάθε τουριστικός επιχειρηματίας, να έχει εύκολη πρόσβαση σε αυτά.
Μπορούν να διορθωθούν, προς όφελός μας, λανθασμένοι χειρισμοί στις τουριστικές στρατηγικές του παρελθόντος;

Είναι δεδομένο ότι στον τουρισμό δεν υπήρχε εθνικό στρατηγικό σχέδιο και η Ελλάδα πάντα ακολουθούσε τις εξελίξεις, αντί να τις διαμορφώνει. Αυτό λοιπόν οδήγησε στη δημιουργία του μοντέλου «Ήλιος και θάλασσα», το οποίο έχει κορεστεί πλέον, διότι μπορεί να φέρει πελάτες συγκεκριμένων κατηγοριών και μόνο για τέσσερις μήνες τον χρόνο. Αποτέλεσμα είναι ότι περίπου το 75% των τουριστών έρχεται μέσα σε αυτό το τετράμηνο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου και όλες οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας τους υπόλοιπους μήνες. Αυτό  πρέπει πλέον να αλλάξει.

Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν είναι κομβικής σημασίας για την  επίτευξη αυτού του στόχου; Πώς αυτή μπορεί να γίνει πράξη;
Η επιμήκυνση είναι μονόδρομος. Η Κρήτη μπορεί να δεχτεί τουρίστες όλο τον χρόνο και σίγουρα πολλούς περισσότερους από την περίοδο του Μαρτίου ως το Νοέμβρη. Προκειμένου, όμως, να έρθουν οι τουρίστες, είναι αναγκαίο να προσεγγίσουμε εναλλακτικές μορφές Τουρισμού, τις οποίες το νησί μας έχει όλες τις προοπτικές και δυνατότητες να αναπτύξει. Πρέπει να στραφούμε σε πελάτες που ανήκουν στις κατηγορίες του αγροτουρισμού, του ιατρικού, αθλητικού, φυσιολατρικού τουρισμού κτλ. με συγκεκριμένες δράσεις προβολής. Έτσι θα προσεγγίσουμε ένα πελατολόγιο υψηλού επιπέδου, προς όφελος όλου του νησιού, συμπεριλαμβανομένης και της ενδοχώρας. Θα πρέπει επίσης να γίνουν στρατηγικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες και τουριστικούς επιχειρηματίες του εξωτερικού, που θα έχουν κίνητρα να στηρίξουν αυτήν την προσπάθεια.

Ποιό είναι το δικό σας όραμα για μία Κρήτη που θα πρωταγωνιστεί τουριστικά στη Μεσόγειο; Είμαστε έτοιμοι να αναπτύξουμε τις σωστές στρατηγικές ώστε να προσελκύσουμε τουρίστες υψηλότερου επιπέδου;

Ταξιδεύω συχνά και διαπιστώνω ότι η Κρήτη δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει άλλες Περιφέρειες της Μεσογείου, οι οποίες έχουν 12 μήνες τουρισμό. Θεωρώ λοιπόν ότι εμείς, που έχουμε πολλά περισσότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα να αναδείξουμε, μπορούμε να προσφέρουμε ένα πολύ πιο αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν. Για να γίνει αυτό χρειάζεται απλά βελτίωση των υποδομών, ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και αρμονική συνεργασία όλων των φορέων  προκειμένου να βγει ένα θετικό αποτέλεσμα για τον επισκέπτη. Πάνω απ `όλα, όμως, χρειάζεται εξωστρέφεια, ώστε όλα αυτά που εμείς γνωρίζουμε και είμαστε έτοιμοι να αναδείξουμε να επικοινωνηθούν στο εξωτερικό και να αποτελέσουν τους εμπορικούς μας πρεσβευτές.
Όραμα ρεαλιστικό που με τους κατάλληλους ανθρώπους και τις απαραίτητες δράσεις είναι υλοποιήσιμο.

«Στην Αυτοδιοίκηση πρέπει να αναδειχθούν νέα πρόσωπα, με όραμα και ‘φρέσκιες’ ιδέες»

Πιστεύετε ότι υπάρχει πλέον επιτακτική ανάγκη ενεργούς συμμετοχής στα «κοινά» όσων πραγματικά μπορούν να προσφέρουν;
Συμφωνώ απολύτως, διότι είναι ξεκάθαρο πως το πολιτικό μας σύστημα, τόσο αυτοδιοικητικά, όσο και στην κεντρική πολιτική σκηνή, ως ένας μηχανισμός διαχείρισης απλά της εξουσίας, έχει πλέον κορεστεί και έχει κλείσει τον βιοϊστορικό του κύκλο. Είναι αναγκαίο να πρωταγωνιστήσουν νέα πρόσωπα, με «φρέσκιες» ιδέες, επιτυχημένα στον τομέα τους και με όρεξη να προσφέρουν.

Επιτυχημένος επιχειρηματίας με πολλή δουλειά και σχέδια. Γιατί να στραφείτε στην Αυτοδιοίκηση και για ποιό λόγο να σας εμπιστευτεί ο πολίτης; Σας φοβίζει η εκλογική διαδικασία στην οποία συμμετέχετε για πρώτη φορά ;

Δεν θέλω να πάρω κάτι από την ενασχόλησή μου με τα «κοινά», αλλά μόνο να προσφέρω. Δουλεύω με μεθοδικότητα και σχέδιο και όταν ένας άνθρωπος έχει μάθει να δουλεύει με αυτόν τον τρόπο στον ιδιωτικό τομέα, το κάνει παντού. Δεν φοβάμαι τις προκλήσεις, εξάλλου έχω συνηθίσει να τις αντιμετωπίζω στην επιχειρηματική μου καριέρα. Είμαι αυτοδημιούργητος και δεν μου έχει χαριστεί τίποτα. Στη συγκεκριμένη εκλογική μάχη απαιτούνται πολλές χιλιάδες σταυροί για την εκλογή κάθε υποψηφίου. Δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θεωρώ, όμως, πως μπορώ να επικοινωνήσω το όραμά μου με τους πολίτες, ζητώντας τη στήριξή τους. Ευελπιστώ ότι θα με εμπιστευτούν.

Με ποιά κριτήρια επιλέξατε να στηρίξετε το Σταύρο Αρναουτάκη και να συμμετάσχετε στο ψηφοδέλτιό του;
Οι αυτοδιοικητικές εκλογές δεν πρέπει να σχετίζονται με κόμματα αλλά, κυρίως, με πρόσωπα που μπορούν να προσφέρουν. Ο Σταύρος Αρναουτάκης είναι ένας έντιμος άνθρωπος, με όραμα, και έχει επιδείξει ένα πολύ σοβαρό έργο τα προηγούμενα χρόνια, σε όλους τους τομείς, αλλά και συγκεκριμένα στον τομέα που δραστηριοποιούμαι. Θεωρώ ότι έχουν τεθεί οι σωστές βάσεις και μπορούν να γίνουν ακόμα περισσότερα. Επειδή πιστεύω στη συνέχεια της δουλειάς του, αποδέχτηκα με πολύ χαρά την πρότασή του να στηρίξω αυτήν την προσπάθεια και να εμπλουτίσουμε αλλά και να υλοποιήσουμε από κοινού τους αναπτυξιακούς στόχους.

——————————————————————————————————————

Γεννήθηκα στο Ρέθυμνο το 1971 όπου και μεγάλωσα. Φοίτησα σε σχολείο της πόλης και ξεκίνησα τις σπουδές μου στον τομέα του Τουρισμού, τις οποίες συνέχισα μετέπειτα στη Γερμανία.
Η ενασχόληση με το αντικείμενο των σπουδών ήρθε πολύ γρήγορα, πρώτα ως επαγγελματίας διπλωματούχος ξεναγός και αργότερα ως διευθυντικό στέλεχος σε εταιρεία εισερχομένου τουρισμού.
Το 2002 ιδρύεται η Deltanet Travel της οποίας ηγούμαι ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος και ασχολούμαι με εισερχόμενο τουρισμό, κατά κανόνα από νέες αγορές, όπως οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης.

Η εταιρεία η οποία εξελίχθηκε με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, το 2008 εξαγόρασε τις Τουριστικές Υπηρεσίες Αιγαίου, εταιρεία με το ίδιο αντικείμενο και την ίδια χρονιά άρχισε η επέκταση του Δικτύου και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Μετά το πρώτο υποκατάστημα στη Ρόδο το 2008, ακολούθησαν η Κως, η Κάρπαθος, η Κέρκυρα και η Ζάκυνθος.
 Το 2012 ιδρύεται η θυγατρική εταιρεία στην Κύπρο.

Το 2013 πραγματοποιώ το επόμενο μεγάλο επιχειρηματικό μου βήμα, με την ενασχόληση μου με τις ξενοδοχειακές υποδομές και τη δημιουργία της “Vita Hotels” η οποία διατηρεί σήμερα 3 ιδιόκτητα ξενοδοχεία στην Κρήτη.

Στόχος μου, όπως έχω αποδείξει μέσα από την πορεία μου στον τομέα του Τουρισμού, είναι να πρωτοπορώ, χρησιμοποιώντας καινοτόμες ιδέες και επιχειρηματικές πρακτικές, καθώς και μεθοδικό σχεδιασμό για όλα τα επιχειρηματικά του βήματα. Πλαισιωμένος από μια ομάδα έμπειρων συνεργατών, έχω καταφέρει να επεκτείνω τη δραστηριότητα του Ομίλου μου σε πάνω από 25 χώρες, «ανοίγοντας» μάλιστα και αγορές όπως η Ρουμανία και η Πορτογαλία, για πρώτη φορά, και να διαχειριστώ με επιτυχία τις διακοπές εκατομμυρίων πελατών.
Συμμετέχουμε ετησίως σε δεκάδες τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό, με στόχο την προβολή και ανάδειξη τόσο του Ομίλου, της Κρήτης αλλά και της Ελλάδας γενικότερα.
Στο δυναμικό του Ομίλου μας περιλαμβάνονται εκατοντάδες άτομα από την τοπική κοινωνία και με την συνεχή ανάπτυξη δημιουργούμε κάθε χρόνο επιπλέον θέσεις εργασίας.
Διαθέτω, επίσης, διδακτική εμπειρία από την συμμετοχή μου ως Εκπαιδευτής στα Δημόσια ΙΕΚ, στο αντικείμενο του Τουρισμού.
Είμαι παντρεμένος από το 2008 με την Κορίνα Κουμαντάκη και έχουμε αποκτήσει τρία παιδιά.

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *