Με τα πόδια προτιμούν να μετακινούνται οι ηλικιωμένοι στη Θεσσαλονίκη, ικανοποιώντας τις ανάγκες τους στη γειτονιά τους και…
αποφεύγοντας τη χρήση του ταξί που τους είναι απαγορευτική λόγω του υψηλού όπως εκτιμούν, κομίστρου.
Έρευνα για τις μετακινήσεις των ηλικιωμένων στη Θεσσαλονίκη, μέσω 100 προσωπικών συνεντεύξεων, πραγματοποίησαν οι Αικατερίνη-Εβίτα Παπαζήκου, Αριστοτέλης Νανιόπουλος και Ευάγγελος Γενίτσαρης από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ οι οποίοι παρουσίασαν τα αποτελέσματα στο «6o Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές στην Ελλάδα που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.
Όπως προέκυψε, το 45% των ερωτηθέντων είχε άδεια οδήγησης, με το 30,7% να είναι οδηγοί κάτω των 78 ετών και το 13,9%, άνω των 78, γεγονός που σύμφωνα με τους ερευνητές, δείχνει ότι καθώς γηράσκουν, αποφεύγουν μάλλον την οδήγηση λόγω μειωμένων αντανακλαστικών, σωματικής ικανότητας ή άλλων προβλημάτων υγείας, αλλά και συχνά για οικονομικούς λόγους.
Σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις των ερωτηθέντων για το μέσο μετακίνησης στις καθημερινές μεταφορές, η συντριπτική πλειονότητα απάντησε πως κατά κύριο λόγο μετακινείται πεζή (71%), ενώ πολύ μικρότερο ποσοστό χρησιμοποιεί αυτοκίνητο (15%), λεωφορείο (12%) ή ταξί (2%).
Οι ηλικιωμένοι, δηλαδή, φροντίζουν να καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες τους για αγορές ή ψυχαγωγία κοντά στον τόπο διαμονής τους αντιμετωπίζοντας ως προβλήματα για τις πεζές μετακινήσεις τους, τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα που δυσκολεύουν την πρόσβαση και την κυκλοφορία στα πεζοδρόμια (29%) και τους απρόσεχτους οδηγούς (20%).
Όσον αφορά στη συχνότητα με την οποία οι ηλικιωμένοι του δείγματος μετακινούνται με ταξί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ποσοστό 90% δε χρησιμοποιεί ταξί ούτε μια φορά, 8% χρησιμοποιεί το ταξί 1-2 φορές την εβδομάδα και μόλις το 2% μετακινείται με το μέσο αυτό 3 έως 6 φορές εβδομαδιαίως.
Αιτία αυτού του φαινομένου, συμπεραίνουν στην έρευνα, είναι οι χαμηλές συντάξεις, που σε συνδυασμό με τα αυξανόμενα κόμιστρα των ταξί, καθιστούν οικονομικά αποτρεπτική την επιλογή του.
Παράλληλα, το 40% των ηλικιωμένων δήλωσε ότι δε χρησιμοποιεί καθόλου λεωφορείο, 23% το χρησιμοποιεί 1 με 2 φορές εβδομαδιαίως, 21% το χρησιμοποιεί 3 έως 6 φορές εβδομαδιαίως και το 16% το χρησιμοποιεί τουλάχιστον 7 φορές την εβδομάδα. Πάντως, όταν τους ζητήθηκε να προτείνουν λύσεις για τη βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αναφέρθηκαν κυρίως σε μεγαλύτερο αριθμό λεωφορείων, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να αυξηθεί η συχνότητά τους, ενώ για τα ταξί πρότειναν χαμηλότερο κόμιστρο διαδρομών και περισσότερη ευγένεια εκ μέρους των οδηγών.
avriani-math.gr
Use Facebook to Comment on this Post