Πως εμφανίζονται οι διαφημήσεις στο google: η δημοπρασία adwords
Στο άρθρο αυτό θα δούμε με ποιό τρόπο εμφανίζονται τα αποτελέσματα των διαφημίσεων google. …
Κάθε φορά που ο χρήστης εισάγει μια λέξη στο πλαίσιο αναζήτησης του google, το google εμφανίζει στα δεξιά τις σχετικές διαφημήσεις.
Για να αποφασίσει ποιές διαφημήσεις θα εμφανίσει κάθε φορά, διεξάγει, μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, μια δημοπρασία μεταξύ όλων των διαφημιζομένων που έχουν επιλέξει να διαφημίζονται για αυτή τη λέξη κλειδί.
Το αποτέλεσμα της δημοπρασίας καθορίζει ποιές λέξεις θα εμφανιστούν.
Η δημοπρασία adwords λαμβάνει υπόψη δυο παράγοντες: το κόστος και την ποιότητα.
Όταν σχεδιάζουμε μια διαφημιστική καμπάνια google πρέπει να φροντίσουμε ώστε να υπάρχει άριστη ισορροπία μεταξύ αυτών των δυο παραμέτρων.
Αρχικά, το πρώτο πράγμα που κοιτάζει η google είναι το κόστος. Δηλαδή η google κοιτάζει τη μέγιστη προσφορά του διαφημιζόμενου για τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί.
Στη συνέχεια η δημοπρασία adwords κοιτάζει τη συνάφεια. Εξετάζει δηλαδή όλες τις διαφημήσεις για να δει ποιές ανταποκρίνονται όσο γίνται καλύτερα στο ερώτημα (λέξη αναζήτησης) του χρήστη.
Ο τρόπος με τον οποίο η google μετράει τη συνάφεια είναι η παράμετρος «βαθμολογία ποιότητας» (Quality Score).
Η παράμετρος αυτή αξιολογεί πόσο καλά ταιριάζει μια λέξη κλειδί με τη διαφήμιση που συνδέεται με αυτήν.
Η βαθμολογία ποιότητας (Quality Score) βασίζεται κυρίως στους παρακάτω παράγοντες:
Αναλογία «κλικ / εμφανίσεων» για τη λέξη κλειδί. Δηλαδή διαιρούμε τον αριθμό των κλικ που δέχεται μια διαφήμιση προς τον αριθμό των εμφανίσεών της. Όσο υψηλότερη αναλογία «κλικ / εμφανίσεων» έχει μια διαφήμιση, τόσο καλύτερη είναι η βαθμολογία ποιότητας.
Συνάφεια του διαφημιστικού κειμένου. Εάν η λέξη κλειδί περιλαμβάνεται στο διαφημιστικό κείμενο, τότε θεωρούμε οτι η διαφήμιση έχει μεγαλύτερη συνάφεια και καλύτερη ποιότητα.
Το ιστορικό απόδοσης της λέξης κλειδί, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο αντλεδρασε στο παρελθόν αυτή η λέξη σε αυτή την καμπάνια
Τη γενικότερη ποιότητα του ιστότοπου προορισμού που σχετίζεται με τη διαφήμιση.
Επιπλέον, η βαθμολογία ποιότητας χρησιμοποιείται από τη google όταν πρόκειται να καθορίσει την «εκτίμηση προσφοράς για προβολή στην πρώτη σελίδα» για οποιαδήποτε λέξη κλειδί.
Όταν ξεκινήσει η δημοπρασία adwords, τότε γίνεται κατάταξη ώστε να μπει η κάθε διαφήμιση σε μια θέση στη σελίδα αποτελεσμάτων.
Οι διαφημίσεις κατατάσσονται ανάλογα με την εξής παράμετρο:
Κατάταξη Διαφήμισης = Μέγιστο CPC X Βαθμολογία Ποιότητας
Αφού καθοριστεί η κατάταξη των διαφημίσεων, στη συνέχεια η google μειώνει το CPC στο ελάχιστο απαιτούμενο ποσό ώστε να βρίσκεται πάνω από τον αμέσως προηγούμενο στην κατάταξη.
Αν υποθέσουμε, για παράδειγμα, οτι δίνετε CPC 0,60€ και ο αμέσως προηγούμενος δίνει CPC 0,50€, τότε η google θα περιορίσει το δικό σας CPC στο ελάχιστο ποσό που απαιτείται ώστε να διατηρήσετε τη θέση σας. Δηλαδή θα περιορίσει το δικό σας CPC στο 0,51€.
Όπως επίσημα δηλώνει η google, δεν μπορεί κάποιος να έχει εγγυημένα την πρώτη θέση στη σελίδα αποτελεσμάτων.
Αυτό όμως που μπορεί να κάνει είναι να αυξήσει τη βαθμολογία ποιότητας, και με τον τρόπο αυτό να ανεβάσει τη θέση του.
Βελτιστοποίηση ονομάζεται η τροποποίηση μιας διαφημιστικής καμπάνιας ώστε να ανέβει η ποιότητα και η απόδοση της διαφήμισης.
Για τη βελτιστοποίηση μπορούμε να κάνουμε τις παρακάτω ενέργειες:
Να προσθέσουμε λίγες νές λέξεις κλειδιά
Να προσαρμόσουμε τις μέγιστες προσφορές CPC
Να αναδιοργανώσουμε τις ομάδε διαφημίσεων
Να αλλάξουμε το κείμενο των διαφημίσεων
Να αλλάξουμε τις επιλογές στόχευσης
Να προσαρμόσουμε τους τύπους αντιστοίχησης των λέξεων κλειδιών και να προσθέσουμε αρνητικές λέξεις κλειδιά ώστε να αυξήσουμε την απόδοση
Να επιλέξουμ συναφείς διευθύνσεις URL
Η δημοπρασία adwords είναι απαραίτητη γνώση για την προώθηση ιστοσελίδων. Στις σελίδες του infopolis.gr θα βρείτε πολλά σχετικά άρθρα
Πηγή: http://www.infopolis.gr/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-adwords/
Use Facebook to Comment on this Post