social media στρατηγική με εξι βήματα

Σε αυτό το άρθρο θα περιγράψουμε τον τρόπο με τον οποίο κάποιος θα μπορούσε να σχεδιάσει ένα δρόμο για τη social media στρατηγική, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο θα δώσει προτεραιότητα σε κάθε ένα από τα social media.

Δεν υπάρχει προκαθορισμένος δρόμος για τη social media στρατηγική. Αυτή η στρατηγική εξαρτάται από: …

1) Τους στόχους σας : SEO, PR, traffic ( θέλετε να πετύχετε drive awareness; θέλετε να πετύχετε advertising click-thus; θέλετε να πετύχετε conversions)
2) Το κοινό σας : ποιό είναι το target group στο οποίο στοχεύετε;
3) Τους διαθέσιμους πόρους σας : ποιά είναι η ομάδα σας; ποιοί είναι οι συνεργάτες σας;

Εδώ παρουσιάζουμε 6 βήματα τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε τη social media στρατηγική σας:

Πρώτο βήμα: Αρχικά πρέπει να καταλάβετε τι είναι τα social media

Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβετε τι είναι τα social media είναι να τα βλέπετε ως κανάλια διαφήμισης μέσω internet, καθένα από τα οποία έχει τη δική του δύναμη καθώς και τις δικές του αδυναμίες.
Ουσιαστικά είναι ένας τρόπος να δεσμεύσετε το κοινό σας. ή να το παγιδεύσετε, αν προτιμάτε, μέσα σε διαλόγους σχετικά με το προϊόν σας, ιδέες πάνω σε αυτό, την εταιρεία και τη φίρμα σας.

Κάτω από τη μεγάλη οικογένεια του social media marketing περιλαμβάνονται sites που είναι τόσο Web 2.0 όσο και Web 1.0.
Ουσιαστικά επιδιώκετε να βρίσκεστε οπουδήποτε υπάρχουν διάλογοι, διαμοιρασμός ιδεών, καθώς και περιεχόμενο κατασκευασμένο από το χρήστη.

Τέτοιες τοποθεσίες είναι οι παρακάτω:

Blogs and Forums / Discussion Boards
Consumer Review Sites
Social Networks / Online Communities
Social Bookmarking Sites
Social News Sites
Social Music Sites
Video and Photo Sharing Sites
Wikis

Δεύτερο βήμα: Να καταλάβετε τι μπορούν να κάνουν και τι δεν μπορούν να κάνουν τα Social Media

Τα Social Media μπορούν να δεσμεύσουν το κοινό σας, να ενθαρρύνουν online διαλόγους που να είναι user-generated, να αυξήσουν την παρουσία σας στο web, να σας αυξήσουν το brand awareness, να γεννήσουν δημοσιότητα (είτε καλή είτε κακή) καθής και να πρέχουν πλεονεκτήματα στο SEO.

Για πολλούς διαφημιστές, τα social media δεν σχετίζονται με ROI αλλά είναι κατάλληλα για:

Brand building
Relationship management
Product development
Reputation management
Customer interaction
Customer feedback
Customer support
Community building
Defensive SEO

τρίτο βήμα: Να ξκαθαρίσετε που γίνονται οι διάλογοι

Θα χρειαστεί να συμμετέχετε σε διαλόγους που δήδη γίνονται, τη στιγμή που γίνονται.
Για να καταλάβετε που γίνονται διάλογοι οι οποίοι αφορούν την επιχείρησή σας θα πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να παρακολουθείτε τα σημεία ενδιαφέροντος συνεχώς.

Τέταρτο βήμα : Διαίρει …

Στη συνέχεια θα πρέπει να επεκταθείτε σε «άγνωστα νερά» ή αλλιώς σε «αχαρτογράφητο έδαφος»

Πριν να προχωρήσετε σε «αχαρτογράφητο έδαφος», θα πρέπει να φτιάξετε το δικό σας social media road map:
δηλαδή να φτιάξετε ένα χάρτη του social web όπως αυτός ταιριάζει στην επιχείρησή σας.
Πρέπει να συλλέξετε όλες τις ιστοσελίδες που ενδεχομένως να σας ενδιαφέρουν και να τις ταξινομήσετε ανά τύπο σελίδας
(blogs, social networks, social news sites, forums, etc) καθώς και ανά τύπο ακροατητρίου ή ανά τύπο ενδιαφέροντος.

Από τη στιγμή που θα το κάνετε αυτό, θα γίνει πιο ξεκάθαρο το τοπίο:
θα αρχίσετε να ξεκαθαρίζετε ποιά θα είναι η social media στρατηγική σας καθώς και οι social media τακτικές σας.

Πέμπτο βήμα: … και Βασίλευε

Στη συνέχεια παρουσιάζουμε παραδείγματα διαφορετικών ειδών social media ανάπτυξης:
Blogger outreach & engagement
Social networking
Social news marketing – μεέσα από social sites όπως Digg, StumbleUpon, Newsvine.

Έκτο βήμα: Εμπιστευτείτε τη δύναμη των social media

Τέλος, η εμπιστοσύνη είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να μπορέσει αν προχωρήσει η social media στρατηγική που θα επιλέξετε
Πρέπει να καταλάβετε οτι το social media marketing είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος όταν τα μέλη της κοινότητας ήδη σας γνωρίσουν.
Ο μοναδικός τρόπος για να σας γνωρίσουν είναι να αφιερώσετε πολύ χρόνο online και να επενδύσετε στη διαχείρηση της social web παρουσίας σας σε κοινότητες.

Τα social media μπορούν να χτίσουν φήμη κα καλές σχέσεις με πελάτες.
Είναι δυναμικός τρόπος που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της.
Και πάντα να θυμάστε οτι η πώληση είναι δευτερογενές ή τριτογενές αποτέλεσμα των social media.

Τέλος, η social media στρατηγική είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προώθησης ιστοσελίδων . Ουσιαστικά είναι προώθηση ιστοσελίδων δωρεαν. Περισσότερα για την προώθηση ιστοσελίδων, social media συμβουλες για τη διαχειριση social media και τη διαφήμιση social media καθώς και την κατασκευή ιστοσελίδων θα βρειτε στα υπόλοιπα άρθρα μας.

Πηγή: http://www.infopolis.gr/social-media-strategy/

Use Facebook to Comment on this Post

Related posts

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *